گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

بولتن هفتگی منتهی به ۱۷ اردیهشت ۱۴۰۰

بولتن هفتگی منتهی به ۱۷ اردیهشت ۱۴۰۰

  • در هفته گذشته بورس کماکان به روند نزولی خود ادامه داد و شاخص کل در آخرین روز معاملاتی به ۱.۱۷۲.۲۶۲ واحد رسید.
  • در بازارهای موازی نیز شاهد کاهش قیمت دلار و سکه بودیم و فقط طلا با اندکی رشد همراه بود که علت آن افزایش قیمت طلای جهانی بود.
  • در هفته گذشته بیشتر شاخص‌های مهم اروپایی و آمریکایی روندی رو به بالا داشتند. شاخص صنعتی «داوجونز » با ۰.۴۰ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و۳۶۱.۹۸ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۲۷ درصد صعود تا سطح ۴۱۷۷.۴۳ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۴۶ درصد کاهش در سطح ۱۳ هزار و ۵۲۰.۳۰ واحدی بسته شد. در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص”فوتسی ۱۰۰”بورس لندن با ۰.۵۲ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۷۶.۱۷ واحد بسته شد.  شاخص “دکس ۳۰”بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۱۷ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۱۹۶.۷۴ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص “کک ۴۰” بورس پاریس با پیشروی ۰.۲۸ درصدی در سطح ۶۳۵۷.۰۹ واحد بسته شد.
  • در بخش کامودیتی‌ها، قیمت فلزات پایه رشد خوبی را تجربه کردند و برخی از آنها به خصوص فلز مس، توانستند به بیشترین قیمت خود طی چندین سال اخیر برسند اما در بخش محصولات شیمیایی و پلیمری شاهد کاهش قیمت ها بودیم.
  • طلا همچنان در هفته گذشته روندی صعودی و امیدوار کننده داشت.
  • نفت نیز در هفته گذشته روندی صعودی داشت و به یک قدمی ۷۰ دلاری شدن در هر بشکه رسید.

 

برای دانلود گزارش فوق از طریق لینک زیر اقدام فرمایید:

بولتن هفتگی – ۱۷ ادیبهشت ۱۴۰۰

 

 

کد مقاله

8050

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۲/۲۰

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8050

اشتراک گذاری