گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

بولتن هفتگی منتهی به ۲۰ فروردین ۱۴۰۰

بولتن هفتگی منتهی به ۲۰ فروردین ۱۴۰۰

  • طی هفته گذشته همچنان شرایط نزولی بورس و بدون تغییر بودن بازارهای موازی مشهود بود، و این نشان از رکود حاکم بر جامعه است. در حال حاضر تنها امید جامعه، مذاکرات با آمریکا و رفع تحرم ها می‌باشد، که در صورت رخ دادن این مهم، می‌توانیم شاهد روشن شدن چرخه اقتصاد باشیم.  این بهبود چرخه اقتصاد به معنی کاهش قیمت ها ( در کالاهای داخلی ) نیست چرا که طبق گفته بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان قیمت دلار تغییر زیادی نمی‌کند و فقط سطح قیمتی مواد و محصولات ثابت باقی می‌ماند. در مجموع تجربه و سابقه نشان داده است که زمان زیادی باید طی شود تا نتیجه تصمیمات اتخاذ شده هم در راستای همکاری ایران و چین و هم مذاکرات با آمریکا و رفع احتمالی بخشی از تحریم‌ها را ببینیم.
  • در بازارهای جهانی، با وجود افزایش قیمت ارزهای دیجیتال که می‌توان جزء بازارهای موازی در نظر گرفت، شاخص بورس کشور های مختلف ( DOW J، S&P 500 و … ) برعکس بورس کشور ما، روند صعودی داشتند و یکدست سبز رنگ بودند.

از سوی دیگر در بخش کامودیتی‌ها در نیمه اول هفته گذشته روند قیمتی محصولات صعودی بود، اما پس از انتشار خبر احتمال افزایش تورم، این روند صعودی به نزولی تبدیل شد و در بسیاری از محصولات، به خصوص محصولات شیمیایی شاهد افت قیمت بیشتری بودیم. پس از انتشار این خبر، اقبال مردم به اوراق قرضه دوساله آمریکا بیشتر شد و نقدینگی بیشتری به این سمت هدایت شد. در مجموع برای بازار کامودیتی‌ها می‌توان روندی صعودی را پیش بینی کرد، اما این روند نمی‌تواند همانند نیمه دوم سال ۲۰۲۰ باشد.

 

برای دانلود گزارش فوق از طریق لینک زیر اقدام فرمایید:

بولتن هفتگی منتهی به ۲۰ فروردین ۱۴۰۰

 

 

کد مقاله

7708

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۱/۲۲

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=7708

اشتراک گذاری