گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

اقتصاد ایالات متحده در حال افول

اقتصاد ایالات متحده در حال افول

۳ نشانه که اقتصاد ایالات متحده در حال افول است

ترس در مورد اینکه آیا آمریکا ممکن است در دام رکود بیفتد یا خیر، در بیشتر مباحث سرمایه‌گذاران به چشم می‌خورد و این خود خطری برای دولت بایدن در آستانه انتخابات میان دوره ای پاییز امسال ایجاد می‌نماید. در این میان، اقتصاد ایالات متحده در حال بهبود است – اگرچه نشانه‌هایی وجود دارد که حال اقتصاد در آینده خوب نیست.

بدین صورت این سه نشانه چالش‌های جدیدی را برای شرکت‌ها و کارگران ایجاد کرده است و در عین حال می‌تواند در میان‌مدت به فدرال رزرو کمک کند، زیرا بدین صورت از بسته های حمایتی دوران همه‌گیری کرونا کاسته است و تورم را بدون ایجاد شوک تحت کنترل درآورده است.

در اینجا سه ​​شاخص وجود دارد که نشان می‌دهد اقتصاد آمریکا در مقایسه با دوره پس از لغو قرنطینه‌های ویروس کرونا در حال افول است.

  • بازار کار: گزارش مشاغل ایالات متحده در ماه مه روز جمعه اعلام می‌شود. انتظار می‌رود ۳۲۵۰۰۰ موقعیت شغلی در ماه گذشته اضافه شده باشد. این عدد ثابتی است، اما نسبت به رقم ۴۲۸۰۰۰ در آوریل کاهش یافته است.

در سال گذشته، تقریباً ۴۵۰۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰۰ شغل در هر ماه اضافه شده است.

  • بازار مسکن: هزینه اعطای وام در نتیجه تصمیم فدرال رزرو برای شروع افزایش نرخ بهره افزایش یافته است. متوسط ​​وام مسکن ۳۰ ساله با نرخ ثابت ۵.۰۹ درصد برای هفته منتهی به ۲ ژوئن، از ۲.۹۹ درصد در زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است. بدین صورت برخی از خریداران احتمالی خانه از بازار خارج می‌شوند و به کاهش تقاضا منجر می‌شود. فروش خانه‌های موجود در ایالات متحده برای سومین ماه متوالی در آوریل کاهش یافته است.
  • کتاب بژ: آخرین نظرسنجی فدرال رزرو از شرایط اقتصادی منتشر شده در این هفته، معروف به “کتاب بژ”، نشان داد که ۱۲ منطقه در سراسر کشور رشد داشتند، اما تاثیر شرایط مالی سخت‌تر بیشتر نمود پیدا کرده است. طبق این گزارش: « خرده‌فروشی‌ها به دلیل مواجهه مصرف‌کنندگان با قیمت‌های بالاتر، تغییر رفتار دادند، و بخش املاک و مستغلات مسکونی با رکود مواجه شده‌اند زیرا خریداران با قیمت‌های بالا و افزایش نرخ‌های بهره روبرو شده اند.»

هشت منطقه گزارش دادند که “انتظارات رشد آتی در میان مشتریان آنها کاهش یافته است، در حالی که مشتریان در سه منطقه “به طور خاص نگرانی در مورد رکود اقتصادی را اعلام نمودند.”

با این حال، داده‌ها از نظم خوبی برخوردار نیستند. اقتصاددانان در سیتی گروپ براین باورند که کاهش استخدام ممکن است سیگنال ملموسی نباشد که اقتصاد را به سرعت عادی باز گرداند. در یک یادداشت تحقیقاتی منتشر شده در این هفته آنها اعلام کردند: “در حالی که این کاهش می‌تواند علامت خوبی برای فدرال رزرو باشد که تقاضا برای کارگران در حال کاهش است، اما در کوتاه مدت انتظار داریم که سرعت پایین‌تر رشد شغلی به احتمال زیاد نشان‌دهنده محدودیت‌های ناشی از کمبود نیروی کار باشد.” در ماه آوریل ۱۱.۴ میلیون فرصت شغلی در ایالات متحده ایجاد شد. بعلاوه، در حالی که فروش مسکن کاهش یافته است، قیمت‌ها همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند. طبق گزارشی از انجمن ملی مشاوران املاک، میانگین قیمت خانه در ماه آوریل به ۳۹۱۲۰۰ دلار رسیده است که نسبت به سال گذشته ۱۴.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این بدان معناست که در نهایت خیلی زود است که بگوییم آیا طرح فدرال رزرو برای مهندسی “فرود نرم” برای اقتصاد موثر است یا خیر، و بهتر است که سرمایه‌گذاران با احتیاط پیش روند.

 

 

منبع:

مشاهده خبر

کد مقاله

10948

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۳/۱۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10948

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات