گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

بازارسهام ایالات متحده و تلاش برای شکستن کانال حمایت

بازارسهام ایالات متحده و تلاش برای شکستن کانال حمایت

نوسانات قیمت اخیر حاکی از تلاش بازارها برای شناسایی روند پیش روست و همچنین سعی در متزلزل کردن معامله گران و سرمایه گذاران را دارند.

 

نوسان قیمت اخیر مربوط به آمار غیرمنتظره مشاغل است که درحدود ده روز پیش منتشر شد؛ و پتانسیل روند تورمی قیمت‌ها که فراتر از انتظارات بانک فدرال می‌باشد، نوع به خصوصی از چرخش قیمت به روندی جانبی را در نمودار INDU ایجاد کرده است. نوسانات قیمت اخیر حاکی از تلاش بازارها برای شناسایی روند پیش روست و همچنین سعی در متزلزل کردن معامله گران و سرمایه گذاران را دارند.

علاوه بر این، پس از خارج شدن بازار از روند افزایشی، اخیراً شاهد روند نزولی قیمت‌ها بوده ایم، و بیت کوین نیز که ۵۴٪ از قیمت خود را از دست داده، نشان می دهد که “حذف سرمایه” گسترده ای در بازار در حال انجام است. این روند تا کجا ادامه خواهد داشت؟ آیا بورس اوراق بهادار ایالات متحده مانند بیت کوین وارد روند نزولی خواهد شد؟ بیایید نگاهی به نمودارها بیندازیم و سعی کنیم به برخی از این سؤالات پاسخ دهیم.

انتظار نوسانات مداوم قیمت به عنوان تلاش بازارها برای ایجاد روندهای جدید را داشته باشید

با پرداختن به نمودار روزانه Dow Jones Industrial Average که در تصویر زیر نشان داده شده شروع خواهیم کرد، و اولین چیزی که می خواهیم به آن اشاره کنیم کانال روند قیمتی رو به بالایی می‌باشد، که با خطی زرد رنگ نشان داده است. این کانال شیب دار رو به بالا پس از پایین ترین سطح خود در زمان شیوع پاندمی کرونا و ریزش بازار از مارس ۲۰۲۰ همواره در حال پیشروی است. این پیشروی مداوم، در ریزش‌های ماه نوامبر ۲۰۲۰ تأیید شد و در مارس ۲۰۲۱ دوباره مورد آزمایش قرار گرفت. به طور معمول، هنگامی که قیمت برای مدت زمان طولانی چنین رفتاری را از خود نشان می‌دهند، کانال قیمت به یک دیوار یا مانع روانی برای روند قیمت تبدیل می شود که در صورت شکسته شدن، روند قیمت‌ها اغلب با نوسانات بالا واکنش نشان خواهد داد.

در حدود ۱۰ روز گذشته، در لبه سمت راست این نمودار، می توان مشاهده کرد که روند جانبی قیمت با نوسانات بسیار بالاتری واکنش نشان داده است. اینطور به نظر می رسد که نمودار INDU وارد مرحله جدیدی از فعالیت قیمتی بازار شده است و از روند صعودی نسبتاً پایدار خود دور شده و به سمت یک بازه جانبی با نوسانات بسیار بالاتر می رود. به نظر، دلیل این امر تغییر در نحوه درک معامله‌گران و سرمایه گذاران از اقدامات آینده بانک فدرال ایالات متحده و چگونگی بروز ناگهانی خطرات در ابعاد گسترده در ۳ هفته پیشین است. به نظر می رسد “سرخوشی تداوم رشد” به پایان رسیده است و معامله‌گران شروع به وفق دادن خود با شرایط مربوط به رکود اقتصاد جهانی می کنند.

 

بسته به چگونگی درک معامله‌گران و سرمایه گذاران از فرصت های رشد آتی در بازارهای ایالات متحده و جهانی و همچنین چگونگی استمرار تاثیر انواع جدید ویروس کرونا در برهم زدن اقتصاد جهانی، ممکن است در سایر کشورها شاهد تغییر روند نسبتاً بزرگی در ادامه ۲۰۲۱ و احتمالاً تا سال ۲۰۲۲ باشیم. به نظر ما، دوران رشد فوق العاده‌ای که از اکتبر ۲۰۲۰ تا الآن صورت گرفت، بر این تصور استوار است که واکسن‌های کووید شرایط را برای بهبود اقتصادی فوری و تقریباً کامل، امکان پذیر می کند. اکنون، پس از مشاهده بوجود آمدن انواع مختلف ویروس کووید در هند، اروپا، آفریقا و مناطقی از جنوب شرقی آسیا، انتظارات ممکن است به سرعت تغییر کند.

همه چیز به چگونگی واکنش قیمت در نزدیکی خط کانال پشتیبانی زرد رنگ بستگی دارد

نمودار میانگین هفتگی صنعتی داو جونز همان روند صعودی را نشان می دهد که پس از ریزش های شیوع پاندمی کرونا در مارس ۲۰۲۰ شروع به پیشروی کرده است. این نمودار همچنین شروع چرخش گسترده بازار طی سه هفته گذشته و سه مورد “ریزش قیمت” کلیدی را نشان می‌دهد که ما آنها را به عنوان سطوح حمایت جدید تفسیر می‌کنیم. این سطوح پشتیبانی در حدود قیمت های ۳۲،۰۹۰ ، ۳۰،۵۷۵ و ۲۹،۸۷۵ دلار قرار دارند.

اگر همچنان روند نزولی قیمت را پس از شکسته شدن کانال صعودی زرد رنگ، مشاهده کنیم؛ به احتمال زیاد در حالی شاهد ریزش قیمت‌ها خواهیم بود که سعی در این خواهند داشت که پشتیبانی جدیدی در نزدیکی سطوح حمایت‌های قبلی پیدا کنند. این موضوع نشان می دهد که هرگونه شکست در شاخص INDU ممکن است منجر به حرکت نزولی ۵ تا ۱۱ درصدی شود.

اگر چرخش اخیر قیمت متوقف شود و همچنان پشتیبانی بیشتری از خط کانال شیب دار زرد رنگ را دریافت کند، آنگاه انتظار میرود که بازارهای ایالات متحده وارد روند جانبی ای شود که به سطوح حمایت کننده از روندهای افزایش قیمت بعدی تبدیل خواهد بود. همه چیز به اتفاقاتی که در طی چند روز و هفته های بعدی برای کانال پشتیبانی زرد رنگ اتفاق می افتد، بستگی دارد.

 

این شرایط برای معامله‌گران و سرمایه گذاران به این معناست که بخشهای خاصی از بازار در طی ۶ تا ۱۲ ماه آینده همچنان قدرت و رشد را در اختیار خواهند داشت. نوسانات نزولی اخیر قیمت‌ها حاکی از نگرانی های گسترده بازار مربوط به فروکش مداوم اقتصادی است که قطعاً در روند معاملات مشهود خواهد بود. با این وجود، در این چرخش بالقوه، صنایع و روندهایی وجود دارند که هنوز فرصت های واقعی برای سود را درخود خواهد داشت. اگر شاخص های اصلی ایالات متحده بالاتر از خط کانال زرد رنگ مورد حمایت قرار بگیرند و بار دیگر سعی در صعود داشته باشند، معامله گران باید برای این فرصت بالقوه در بازارها آماده این باشند و تمرکز خود را بسوی هدف قرار دادن بهترین و قوی ترین بخشهای بازار معطوف کنند.

همانطور که اشاره شد، همه چیز به اتفاقاتی که در طی چند روز و هفته های بعدی برای کانال پشتیبانی زرد رنگ اتفاق می افتد، بستگی دارد. در هر صورت، بازارها سعی در صعود بیشتر دارند در حالی که این کانال پشتیبانی ممکن است یک ریزش بزرگتر را تجربه کند و قیمت ها در زیر کانال شکسته شوند تا یک حمایت جدید را در سطوح پایین تر پیدا کنند.

منبع: fxempire

مشاهده خبر

کد مقاله

8157

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۳/۰۲

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8157

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات