گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

به کارگیری رمزارز در پرداخت های بین المللی توسط بانک مرکزی روسیه

به کارگیری رمزارز در پرداخت های بین المللی توسط بانک مرکزی روسیه

ممکن است در کنار سایر روش‌های پرداخت مانند روبل، طلا و ارزهای ملی، رمز ارز نیزدر معاملات با کشورهای دوست سیاسی پذیرفته شود. بانک مرکزی روسیه از رمزارز برای پرداخت های بین المللی استفاده می کند.

یکی از مسولان بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که مخالفتی با استفاده از ارزهای دیجیتال برای تراکنش های بین المللی نخواهد داشت. با این حال، وی همچنان معتقد است که ارزهای دیجیتال خطرات زیادی برای سیستم مالی روسیه و همچنین برای کاربران روسی دارد.

پس از حمله به اوکراین، روسیه دسترسی خود به سیستم مالی جهانی را به شدت محدود کرد و همچنان در حال بررسی سیستم‌های پرداخت جدید است. یک مقام رسمی اخیرا اعلام کرد بانک مرکزی روسیه از ایده به کارگیری ارزهای دیجیتال برای تسویه حساب‌های فرامرزی استقبال می‌کند. این اعلامیه در حالی منتشر می شود که بخش‌ها و قانون‌گذاران مختلف گرد هم آمده اند تا نسخه جدیدی از قانون ارز دیجیتال را آماده کنند.

استفاده از رمزارز صرفا برای پرداخت‌های بین المللی

به گزارش رویترز، بانک مرکزی روسیه آماده استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های بین المللی است. بر اساس این گزارش، کسانیا یوداوا معاون اول بانک مرکزی، به رسانه‌های روسی گفت: «در اصل، ما مخالفتی با به کارگیری ارز دیجیتال در معاملات بین‌المللی نداریم.»

یوداوا سپس تصریح کرد که بانک مرکزی همچنان معتقد است که ارزهای رمزنگاری شده “ریسک بزرگی” برای شهروندان روسیه و زیرساخت‌های مالی روسیه ایجاد می‌کنند. بانک مرکزی قبلاً ممنوعیت کلی ارزهای دیجیتال را اعلام کرده بود. اعلامیه بانک مرکزی در حالی منتشر می‌شود که قانونگذاران نسخه جدیدی از قانون ارز دیجیتال را تهیه می‌کنند. بخش‌های دولتی و قانون‌گذاران از آغاز جنگ با اوکراین و تحریم‌های مرتبط، برای رسیدن به اجماع در مورد پذیرش و استفاده از ارزهای دیجیتال در فدراسیون روسیه اعلام آمادگی کرده اند.

دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت، اذعان داشت که پرداخت‌های رمزنگاری شده دیر یا زود قانونی می‌شوند. ایوان چبسکوف، مدیر بخش سیاست مالی وزارت دارایی نیز هفته گذشته عنوان نمود که این وزارتخانه فعالانه در حال مذاکره درباره به کارگیری ارزهای دیجیتال برای تسویه حساب های بین المللی است.

افزایش تحریم های غرب باعث شده است دسترسی روسیه به منابع مالی جهانی و سیستم‌های پرداخت بین المللی به شدت محدود شود. دولت به دنبال جایگزینی دلار و یورو برای پرداخت‌های بین المللی است و در حال بررسی گزینه‌های متعددی از جمله استفاده از روبل، طلا در معاملات با کشورهای دوست سیاسی برای پرداخت کالاها هستند. پاول زاوالنی، رئیس کمیته انرژی پارلمان در ماه مارس گفت که روسیه آماده به کارگیری بیت کوین در پرداختهای مرتبط با صادرات انرژی است.

 

منبع:

مشاهده خبر

کد مقاله

10942

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۳/۱۶

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10942

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات