گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

تورم داغ متناسب با چالش های بازگشایی

تورم داغ متناسب با چالش های بازگشایی

شرکت­ های لندنی (CNN Business) خود را برای دور ه ­ایی مهیا می نمایند که در آن کووید-۱۹ تاثبر خود را بر نحوه پول خرج کردن مردم از دست داده است.

سوال بزرگ: چون وضعیت ویروس کرونا در کشورهایی همچون ایالات متحده بهبود می یابد، کدام یک از روندهای ۱۴ ماه اخیر به قوت خود باقی خواهد ماند، و کدام یک از آنها به دوران قبل از کرونا بازخواهد گشت؟

پس از آن که بازارها در روز پنجشنبه بسته شدند، شرکت­ های ایر بی­ ا ن بی، دوردش و دیسنی (DIS)  نتایجی را گزارش کردند که حقایقی را آشکار می کند.

ایر بی ­ان­ بی (Airbnb): پس از اینکه واکسن کرونا به طور گسترده ­تر در دسترس قرار گرفت اشتیاق به مسافرت افزایش یافته است. پس از آن که نخست­ وزیر انگلستان بوریس جانسون در ماه فوریه اعلام نمود که در نظر دارد به تدریج قرنطینه را کاهش دهد، شاهد افزایش سریع تعداد درخواست­ های رزرو تورهای مسافرتی در بریتانیا بودیم. بین ماه­ های فوریه و مارس مراجعه مشتریان آمریکایی بالای ۶۰ سال به شرکت ایربی­ ان ­بی برای سفرهای تایستانی بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است. این شرکت نیز برای مشتریان بیشتری خود را آماده می­ کند تا از خدمات ایربی­ان­بی برای اقامت­ های طولانی ­تر استفاده کنند چون آنها از امتیاز پذیرش بیشتری برای دورکاری برخوردار می ­شوند. شرکت گفته است تقریباً یک چهارم این اقامت­ ها در سه­ ماه اخیر ۲۸ روز یا بیشتر طول کشیده و از سال ۲۰۱۹ تاکنون ۱۴% افزایش یافته است.

دوردش (DoorDash): با وجود ابنکه رستوران­ ها برای پذیرایی دایر هستند  اما مردم هنوز مقادیر فراوانی غذای بیرون بر سفارش می­ دهند. درآمد دوردش بین ماه ­های فوریه و مارس ۱۹۸% افزایش یافته و به رقم ۱.۱ میلیارد دلار رسیده است و افزایش تقاضا به حدی بوده که این شرکت را با کمبود نبروی کار مواجه کرده و دورنمای کل فعالیت سالانه شرکت را نیز افزایش داده است.

این شرکت گفته بازارها در آمریکا که به تدریج بازگشایی می­ شوند و صرف غذا در رستوران ها نیز افزایش یافته است اما این امر از آنچه که انتظار داشتیم بر حجم سفارش ما تاثیر کمتری داشت و باعث شد عملکرد سه ماهه مناسبی داشته باشیم.

دیسنی (Disney): با رشد فزاینده بیش از ۱۰۰ ملیون مشترک برای شرکت دیسنی پلاس (+)، این جریان دیسنی را به میان بیماری همه ­گیر انتقال داده است. اما در حالی که بهای سهام آن ۴% تنزل داشته است، بزرگترین ستاره در دنیای رسانه دیسنی کم ­نورتر به درخشش خود ادامه می­ دهد.

در روز پنجشنبه این شرکت اظهار داشت که در حال حاضر دیسنی پلاس ۶/۱۰۳ ملیون نفر مشترک دارد که ۱۱۰ ملیون مشترک پایین تر از تعدادی مورد انتظار در وال­استریت است. آن سرمایه­ گذاران را به این تفکر واداشت: آیا این موضوع به خاطر آن است که مردم واکسینه می­شوند و از این جریان خارج می ­شوند؟ همچنین نت­فیکس نیز رشد اشتراک حلزونی را طی سه­ ماهه اخیر گزارش داد.

این نرخ پایین است اما به طور کامل دور از انتظار نیست: دیسنی گفت با وجود روند کند ظاهری، برای دستیابی به اهداف مشترکان در بلندمدت همچنان به مسیر خود ادامه می­ دهد. این شرکت قول داده هر وقت این بیماری همه­ گیر از بین برود، خواهد توانست فیلم­ ها و نمایش­ های بیشتری را تولید نماید تا به مشتریان جدید کمک کند.

اگر درستی این مطلب در ماه­ های آتی بیشتر روشن شود، این پرسش واقعی را مطرح خواهد کرد که آیا مردم ماسک­ های خود را واقعاً کنار خواهند گذاشت، از منزل بیرون می ­آیند و باری دیگر اقتصاد را متحول خواهند نمود.

آن توانسته گرفتن کارت اعتباری را بدون داشتن امتیاز اعتباری ساده ­تر بکند.

در طول سال ­ها، اگر شما امتیاز اعتباری نداشتید گرفتن کارت اعتباری یا انواع خاصی از وام ­ها برای شما بسیار دشوار بود. اما طرح جدید میان برخی از بزرگ ترین بانک­ های کشوری می­ تواند بدون داشتن سوابق اعتباری سنتی مطلوب به آمریکایی­ ها کمک کند.

بر طبق گزارش ژورنال وال­استریت، ده بانک- از قبیل جی­پی مورگان چیس (JPM)، دلز فارگو (WFC) و یو­اس بانکورپ (USB)- به طور مشروط بر سر برنامه ­ای توافق کرده اند تا داده­ هایی را همچون سپرده ­های حساب بانکی و فعالیت پرداخت حقوق به اشتراک بگذارند تا به این وسیله به وام­ گیرندگان واجد شرایط بدون سوابق اعتباری سنتی کمک کنند.

انگیزه نهادهای مالی برای انعقاد توافقنامه به اشتراک گذاشتن داده ­ها ناشی از برنامه ­ای است که به وسیله دفتر ذیحسابی ارز به اجرا در آمده است. این دفتر (OCC) در اینجا برنامه را تایید کرده است، ولی هنوز لازم است جزئیات این توافقنامه بین بانک ­ها بررسی شود.

اگر توافقنامه مزبور نهایی بشود، به این معناست که اگر شما امتیاز اعتباری نداشته باشید اما مثلاً در بانک ولزفارگو حساب داشته باشید، می ­توانید از سابقه مالی استفاده کنید تا به شما کمک کند که از بانک دیگری همچون جی­پی مورگان چیس کارت اعتباری بگیرید.

تریش وکسلر، سخنگوی شرکت جی­پی مورگان چیس به خبرگزاری سی­ان­ان بیزینس گفت: این امر به میلیون­ها نفر  آمریکایی این فرصت را خواهد داد تا به کارت اعتباری دسترسی پیدا کنند که برای کسب ثروت ضروری است- خرید خانه، شروع کسب ­وکار، یا تامین مالی تحصیلات.

سابقه داستان: طبق گزارش شرکت فیر ایزاک، تولیدکننده امتیازات اعتباری FICO، در حال حاضر ۵۳ میلیون نفر فاقد امتیاز اعتباری هستند. این مصرف­ کنندگان، که به نحوی نامطلوب درآمد پایین دارند و افراد رنگین ­پوست، با هزینه­ های استقراض بالایی مواجه هستند زیرا آنها مجبور هستند به محصولاتی همچون وام ­های روز پرداخت متوسل بشوند.

بانک­ها وام ­دهندگان به افراد فاقد سابقه اعتباری به عنوان اعتبار نامرئی اشاره می­ کنند. ممکن است این گروه شامل افراد جوان یا مهاجران جدید و نیز اشخاصی بشود که برای مدتی طولانی از اعتبار استفاده نکرده اند یا آنهایی که به خاطر مشکلات مالی دسترسی خود را به اعتبار از دست داده اند.

بیزنس انگل: بانک ­های بزرگ نیز اشتیاق دارند خط ­مشی­ های خود را بازبینی کنند وقتی مشتریان تازه ­کار و آنلاین متقاضی برای محصولات آنها به تدریج در حال کم شدن باشند.

مت شولتز، تحلیلگر ارشد صنعت در لندینگ تری گفت: بخشی از این همکاری میان بزرگترین بانک ­ها می ­تواند تا اندازه ­ای به عنوان واکنش در برابر بانک­ های کوچکتر و شرکت ­های فینتک باشد که از فضای فعالیت خود خارج شده اند. تارگت به طور موقتی فروش کارت­ های تجاری را در میان این وضعیت نگران­ کننده متوقف خواهد کرد.

شرکت تارگت (TGT) اعلام کرده به دنبال درگیری شدید در یکی از اماکن خود- فروش کارت های تجاری را در فروشگاه­ های خود متوقف خواهد نمود- که صرفاً نشانه آن است که برای اقلام قابل وصول بازار چگونه بیش از حد داغ شده است.

جزئیات: هفته گذشته، شرکت تارگت در ویسکانسین (ایالتی در آمریکا) پس از این واقعه بسته شد که یک مرد به خاطر کارت­ های تجاری ورزشی، به وسیله چهار نفر دیگر مورد هجوم فیزیکی قرار گرفت.

در این بیانیه، شرکت تارگت گفت: ایمنی مهمانان و تیم مان برای ما اولویت برتر را دارد. به خاطر فقدان احتیاط لازم، ما تصمیم گرفته ­ایم به طور موقتی فروش کارت های اعتباری تیم­ های MLB، NFL و NBA و پوکمون را در فروشگاه­ های خود به حالت تعلیق دربیاوریم که از روز اجرایی می­ شود.

شرکت اظهار داشت که این کارت ها همچنان به صورت آنلاین قابل دسترس خواهند بود.  به خاطر داشته باشید: طی ماه­ های اخیر در طول شیوع بیماری همه­ گیر کووید-۱۹، ارزش کارت های تجاری به نحو سرسام ­آوری بالا رفته است. برای هر دو گروه سرمایه­ گذار آماتور و حرف ه­ای این مسئله جذابیت دارد که به سود نقدی چشمگیر آن توجه کنند. شرکت تارگت قبلاً خرید کارت را فقط به یک قلم در روز محدود کرده بود و می­ گفت مهمانان به سرعت آماده می ­شدند تا به اقلام داغ در شبکه زیرمجموعه WISN- CNN دسترسی پیدا نمایند.

والمارت (WMT) به نوبه خود گفت که حالا به فروش کارت ­ها در فروشگاه ­ها ادامه خواهد داد. سخنگوی آن در بیانیه­ای گفت: ما تعیین می­ نماییم برای برآوده سازی تقاضای مشتری چه تغییراتی لازم است ضمن آن که تجربه­ خرید ایمن و لذت­ بخش نیز فراهم می­ شود.

منیع:cnn

مشاهده خبر

 

کد مقاله

8138

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۲/۳۰

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8138

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات