گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

رکود بازارهای چین همزمان با شروع اعتراضات کووید و ترس سرمایه گذاران

رکود بازارهای چین همزمان با شروع اعتراضات کووید و ترس سرمایه گذاران

دارایی های چین روز دوشنبه به دلیل هرج و مرج و عدم اطمینان تجار در بحبوحه اعتراضات رو به رشد کووید-۱۹ در سراسر کشور کاهش یافت. شاخص شرکت هانگ سنگ چین در اوایل روز دوشنبه بیش از ۴ درصد کاهش یافت و این در حالی است که مقدار زیان به نصف کاهش یافته است. قیمت یوان در برابر دلار ۰.۴ درصد کاهش یافت و بیش از ۱ درصد در بازار آزاد سقوط کرد که بیشترین میزان از ماه مه است.
اعتراضات در آخر هفته گسترش یافت زیرا شهروندان شهرهای بزرگ از جمله پکن و شانگهای به خیابان ها آمدند تا خشم خود را نسبت به کنترل کووید در کشور ابراز کنند. نمایش سرپیچی، تهدیدات سرکوب دولت را افزایش می‌دهد و سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا پس از بازگشت به امیدهای بازگشایی، نسبت به شرط‌بندی‌های خود دوباره فکر کنند. کریس وستون، رئیس بخش تحقیقات پپرستون گروپ گفت: «ممکن است در مورد بازارهای چین شاهد صحنه های خنده داری باشیم.»
در حال حاضر، یوان فراساحلی در حال خروج از بازار است که به نظر من نشانه بسیار خوبی از وضعیت بازارهای چین است. اقتصاددانان گروه گلدمن ساکس می گویند که احتمال خروج “نامنظم” از کووید صفر در چین وجود دارد، زیرا دولت مرکزی ممکن است به زودی نیاز به گزینش بین قرنطینه و شیوع بیشتر کووید داشته باشد.
بازگشایی سهام
سهام املاک و فناوری جزو بدترین سهام ها در فروش روز دوشنبه بودند، اما بازگشایی سهام از جمله خطوط هوایی و رستوران ها نسبتا انعطاف پذیر بود. این اقدامات بر واکنش متفاوتی در میان معامله گران تاکید می کند زیرا برخی ناآرامی های اجتماعی را کنار می گذارند و بیشتر بر خروج نهایی از کووید صفر تمرکز می ورزند. رابرت مامفورد، مدیر سرمایه گذاری شرکت هنگ کنگ GAM گفت: «اعتراضات باعث ایجاد عدم اطمینان می شود، اما مقصد باز گشایی از زمان کنگره حزب تعیین شده است.»
برخی تردید دارند که این نوع فشار عمومی ممکن است باعث افزایش سرعت بازگشایی شود که مثبت خواهد بود، اما باید دید که مقامات نسبت به رویدادهای اخیر چه عکس العملی نشان می دهند. دارایی‌ها در ماه نوامبر افزایش یافتند زیرا دستورالعمل‌هایی برای رویکرد همه‌گیری، همراه با حمایت قوی از بخش املاک، به سرمایه‌گذاران این اطمینان را داد که بدترین وضعیت به خوبی پشت سر گذاشته شده است.
تعداد زیادی از بازیگران وال استریت به دنبال اقدامات سیاست پکن برای تقویت اقتصاد، نسبت به چین خوشبین هستند. روز جمعه، بانک خلق چین برای دومین بار در سال جاری نسبت ذخایر الزامی را کاهش داد.
گری نگ، اقتصاددان ارشد ناتیکسیس اس ای در هنگ کنگ گفت: «با فرض اینکه سیاست کووید تغییر چندانی نکند، و نتوانیم با ان مقابله کنیم، دولت احتمالا نقدینگی بیشتری برای کاهش بازده اوراق بهادار تزریق خواهد کرد.» با این حال، این کاربرای آرام کردن بازار کافی نخواهد بود»

 

 

 

منبع:

مشاهده خبر

 

کد مقاله

15934

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۹/۱۰

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=15934

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات