گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

سوز و سرمای شمالی موجودی گاز طبیعی اروپا را کاهش می دهد

سوز و سرمای شمالی موجودی گاز طبیعی اروپا را کاهش می دهد

ادامه موج سرما در سراسر اروپا، چیزی که پیش‌بینی می‌شد اتفاق بیفتد، منجر به افزایش قیمت انرژی و کاهش موجودی NatGas  شده است. طبق پیش بینی در اول دسامبر، یک پدیده آب و هوایی که به عنوان رویداد “مسدود کننده گرینلند” شناخته می شود، هوای سرد قطب شمال را در نیمه اول ماه کل اروپا را فرا می‌گیرد.

آخرین پیش بینی‌ها از طریق بلومبرگ نشان می‌دهد که انتظار می‌رود میانگین دما در سراسر شمال غربی اروپا تا ۱۸ دسامبر به پایین‌تر از خط روند ۳۰ ساله ادامه دهد و به حدود ۲۷ درجه فارنهایت (تقریبا منفی سه درجه سانتیگراد) برسد.

انفجار سرما در حال حاضر تقاضای گرمایش را در سراسر قاره در مواجه با بحران انرژی افزایش داده است. پیش‌بینی هوای سردتر در هفته آینده نشان‌دهنده استخراج گسترده NatGas در آینده از ذخیره‌سازی خواهد بود.

پس از اینکه ماه گذشته به دلیل هوای گرم‌تر پاییز، موجودی‌ها تقریباً به ۹۶ درصد رسید، تزریق تا برداشت حدود یک ماه به طول می انجامد و حدود ۵ درصد ذخیره‌سازی تا ۹۰ درصد پر شده است. از نظر فصلی، دوره استخراج فرارسیده است، بنابراین برداشت سوخت تا چند ماه آینده (تا زمانی که هوا سرد باشد) ادامه خواهد داشت. چیزی که می تواند سطوح انرژی را حتی بیشتر از این کاهش دهد، سوز سرمای شدیدتر است.

امسال کمی دیرتر فصل زمستان شروع شده است، اما اکنون به نظر می‌رسد که با قدرت کامل سرمای هوا در حال تشدید است. مکانهای ذخیره‌سازی گاز هنوز برای فصل سال نسبتاً پر هستند، اما خطراتی وجود دارد که سرمای شدید می‌تواند به سرعت ذخایر را تخلیه کند و قاره را در معرض هرگونه کاهش عرضه جدید قرار دهد.

بانک ANZ استرالیا نوشت که طبق پیش‌بینی ماکسار، چشم‌انداز آب و هوا برای چند هفته آینده برای بریتانیا و شمال اروپا بسیار سرد خواهد بود. با ورود به فصل سرما، معامله‌گران شاهد عرضه ناتگاس در سطوح کافی بودند و برخی انتظار داشتند که اروپا به راحتی در زمستان امسال بدون بحران زنده بماند. با این حال، سیاستمداران در فرانسه در حال حاضر در مورد قطع برق احتمالی به دلیل مشکلات مربوط به تولید برق هسته‌ای هشدار می‌دهند، در حالی که عدم اتصال به شبکه با سایر کشورها می‌تواند منجر به وقوع مشکلات برق شود.

معاملات آتی NatGas هلندی، معیار اروپا، بیش از ۵۲ درصد افزایش یافته و به ۱۵۰ یورو در هر مگاوات ساعت از ۱۱ نوامبر بر اساس پیش بینی های هوای سردتر رسیده است. با گران‌تر شدن سوخت نیروگاه های تولید برق در این قاره، قیمت برق ماه آینده آلمان، فرانسه و بریتانیا در حال افزایش است. این موج سرما اولین آزمایش مناسب شبکه برق اتحادیه اروپا خواهد بود.

 

 

منبع:

مشاهده خبر

 

کد مقاله

16136

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۹/۲۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=16136

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات