گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

نتایج PMI فولاد چین در آوریل ۲۰۲۱

نتایج PMI فولاد چین در آوریل ۲۰۲۱

نتیجه PMI فولاد چین در آوریل ۲۰۲۱ نشان می دهد: عرضه و تقاضای بازار کاهش  و هزینه های تولید به سرعت افزایش می یابد.

(۱) تقاضای بازار به روند کاهشی خود ادامه می دهد

در حال حاضر ، کلیت بازار فولاد در سطوح قیمتی حمایت شده ای به سر می‌برند. از یک طرف، افزایش تعداد و مقیاس پروژه های زیربنایی تأثیر حمایتی خوبی بر بازار فولاد داشته است،از سوی دیگر، رشد مداوم بازار املاک و مستغلات، نقش نسبتاً اساسی در ایجاد این حمایت داشته است. از ژانویه تا مارس ، سرمایه گذاری در توسعه املاک و مستغلات ۲۵.۶ نسبت به سال گذشته و ۱۵.۹ از ژانویه تا مارس ۲۰۱۹ افزایش یافته است ، با میانگین رشد ۷.۶ درصد در دو سال؛ مساحت خانه های تازه تاسیس از ژانویه تا مارس، ۳۰.۱ درصد افزایش یافته و همچنین مساحت زمین خریداری شده توسط شرکتهای توسعه املاک و مستغلات از سال گذشته افزایشی ۱۶.۹ درصدی داشته است؛ ارزش معاملات زمین نیز با کاهشی ۱۷.۳ درصدی به میزان ۸۰.۹ میلیارد یوان رسیده است. اگرچه سیاست های کنونی برای نظارت بر بازار املاک و مستغلات سختگیرانه تر شده اند ، عملکرد بازار امسال خوب بوده و نسبت به تاثیرات منفی که شیوع اپیدمی در همین بازه از سال گذشته در بازار بوجود آورد، شرایط بهتری را سپری کرده، و بازار املاک و مستغلات نیز روند رو به رشد خود را نسبت به سال ۲۰۱۹ ،حفظ نموده است. اگر چه، با ورود به ماه مه و با نزدیک شدن به فصل بارندگی و افزایش دما ، این امکان وجود دارد که عملیات های ساخت و ساز ، ریخته گری و سایر صنایع از این واقعه تأثیر بپذیرند. تقاضا برای محصولات فولادی نیز ممکن است کاهش پیدا کند. علاوه بر این ، ممکن است این روند قیمت بالای فولاد برای مدتی ادامه یابد. مهار تقاضای بازار همچنان ادامه دارد، تقاضای فولاد قبل از بازار میتواند، به دنبال ادامه روند کندی که در صنعت حکمفرما است، وارد فاز فروش فصلی شود.

(۲) تولیدات فولاد ممکن است همچنان به کاهش خود ادامه دهند

در کوتاه مدت ، صنعت فولاد ممکن است در اواخر فصل، خود را برای فروش آماده کند و موجب تضعیف تدریجی تقاضای بازار شود. علاوه بر این ، افزایش قیمت مواد اولیه و بهای تمام شده، مانعی برای تولید در کارخانه های فولاد سازی خواهد شد. در بلند مدت ، طبق آخرین سیاست‌های تعرفه محصولات فولاد، از اول ماه مه ، نرخ صفر مالیات واردات بر روی آهن و فولاد خام ، مواد بازیافتی فولاد ، کروم و محصولات آهن وضع شد، و همچنین شاهد افزایش به موقع تعرفه صادرات در فروسیلیسیم ، فروکروم ، شمش آهن با خلوص بالا و سایر محصولات خواهیم بود. اجرای این سیاست‌ها به کاهش هزینه واردات فولاد ، گسترش واردات منابع فولادی و حمایت از کاهش تولید داخلی فولاد خام در طولانی مدت، کمک می کند.

(۳) قیمت سنگ آهن ممکن است از بازه های قیمتی بالا سقوط کند

قیمت سنگ آهن در آوریل به بالاترین سطح رسید و باعث کاهش حاشیه سود کارخانه های فولاد شد. در حال حاضر ، شرکت ها در حیطه خرید مواد اولیه محتاطانه عمل می‌کنند. با نزدیک شدن بازار به پایان فصل ، انتظار می رود تولید فولاد و همچنین تقاضا برای سنگ آهن کاهش پیدا کند و ممکن است تمایلات کارخانه‌های فولاد، برای واردات را کاهش دهد. تعرفه های جدید، واردات فولاد را تشویق و صادرات فولاد را مهار می کند، و اثرات حساب شده و به خصوصی در مهار قیمت سنگ آهن خواهد داشت. قیمت سنگ آهن نیز ممکن است از بازه های قیمتی بالاتر سقوط کند و انتظار میرود فشار وارده بر هزینه های شرکت های فولاد سازی کاهش یابد.

منبع: Planner

 

کد مقاله

8028

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8028

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات