گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

پاول رئیس فدرال رزرو می گوید تورم امسال یا سال آینده به ۲ درصد باز نمی گردد

پاول رئیس فدرال رزرو می گوید تورم امسال یا سال آینده به ۲ درصد باز نمی گردد

پاول رئیس فدرال رزرو می گوید تورم امسال یا سال آینده به ۲ درصد باز نمی گردد و بدین صورت به سرمایه گذاران پیشنهاد می کند که برای افزایش بیشتر نرخ بهره آماده شوند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، گفت: ایالات متحده حداقل تا سال ۲۰۲۵ تورم ۲ درصدی را مجددا تجربه نخواهد کرد.

  • این نشان می دهد که مشکلات بانک مرکزی با تورم بسیار زیاد است و بدین صورت این امر بر احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره تاکید دارد.
  • نرخ های بالاتر برای آینده سهام خوب نیست، زیرا برخی بر این باورند که فدرال رزرو به پایان عملیات انقباضی خود نزدیک شده است.

به گفته جروم پاول، بعید است حداقل تا سال ۲۰۲۵ تورم ایالات متحده به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو کاهش یابد.

اظهارات رئیس فدرال رزرو نشان می دهد که بانک مرکزی در صدد است که تورم راکاهش دهد و بدین صورت این احتمال وجود دارد که سیاست گذاران به افزایش نرخ بهره ادامه دهند تا فشارهای قیمتی بیشتر کاهش یابد.

یکی از کارشناسان پولی ایالات متحده برای اولین بار از بهار گذشته نرخ بهره را در این ماه بدون تغییر گذاشت، اما نشان داد که ممکن است تا پایان سال این نرخ دو برابر افزایش یابد.

پاول در مجمع ECB در سال ۲۰۲۳ گفت: “من فکر نمی کنم که امسال یا سال آینده به نرخ ۲٪ برگردیم.” “به نظرم سال بعد به اینجا برسیم.”

تورم ایالات متحده در ماه های اخیر به لطف تلاش های سیاست فدرال رزرو برای مهار فشار قیمت ها به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. سرعت سالانه افزایش قیمت مصرف کننده از بالاترین رقم ۴۰ ساله ۹.۱ درصدی در اواسط سال ۲۰۲۲ به ۴ درصد در ماه می کاهش یافت، اما همچنان این میزان دو برابر هدف بانک مرکزی است.

فدرال رزرو از اوایل سال ۲۰۲۲ هزینه استقراض معیار را به میزان ۵۰۰ واحد افزایش داده است تا تورم را مهار کند که تهاجمی ترین دوره انقباض پولی از دهه ۱۹۸۰ به شمار می رود. آخرین اظهارات پاول نشان می دهد که نبرد بانک مرکزی با تورم هنوز صورت نگرفته است.

سهام ایالات متحده تا کنون در سال جاری از رشد چشمگیری برخوردار بوده است، تا حدی به دلیل افزایش انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو به پایان افزایش نرخ بهره نزدیک شده است. آنها در سال ۲۰۲۲ متوجه شدند که نرخ ها با سرعتی شتابان افزایش می یافت.

افزایش هزینه دریافت تسهیلات نشان دهنده کاهش هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری است به صورتی که سود شرکت‌ها کاهش می یابد و به طور بالقوه باعث رکود در اقتصاد می‌شود. بسیاری از کارشناسان رکود اقتصادی را در طول سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرده‌اند ، اگرچه این نتیجه هنوز محقق نشده است.

 

 

منبع:

مشاهده خبر

 

 

کد مقاله

17699

تاریخ انتشار

۱۴۰۲/۰۴/۱۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=17699

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات