گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

پایه های متزلزل بیت کوین

پایه های متزلزل بیت کوین

سه دلیل پایه‌ های متزلزل بیت کوین پس از برگشت از کانال ۶۰ هزار دلاری

آلت‌کوین‌ها هوشمندتر از بیت‌کوین هستند، و شاخص‌های on-chain به اندازه‌ آن‌ها سبز نیستند، آیا به بررسی بیشتری نیاز داریم؟

پس از شکست و ناکامی بیت‌کوین در رسیدن به کانال ۶۰ هزار دلاری، حالا این رمزارز دوباره سراغ بررسی کانال‌های کم قیمت‌تر رفته است، شاخص‌ها هم نشان می‌دهند که این رکود اقتصادی تمام نشده است.

بیت‌کوین/دلار در مدت یک شبانه روز، حدودا چند ساعت پس از اینکه به رقم بالای ۵۹۰۰۰ دلار در معامله گاوی رسید در روز دوشنبه به کانال ۵۵۰۰۰ دلار بازگشت.

حال بزرگترین رمزارز دنیا با فروشنده‌هایی که از هر زمان دیگری به اوج قیمت ۶۴۵۰۰ دلار نزدیک‌تر شده‌اند، باید برای خروج از بازه معاملاتی گسترده کنونی خود به فکر اقداماتی باشد.

بیت کوین از اکسچینج ها عقب کشیده است

یکی از متر و معیارهایی که به‌زودی برای بازارهای گاوی (bull) دردسرساز خواهد شد، بالانس کلی بیت‌کوین در معاملات رمزارزها است. درحالی که طی کل سال گذشته شاهد سیرنزولی شدید بودیم، جهش‌های محلی در عرضه (زمانی که تریدرها برای فروش سریع بالقوه، کوین‌ها را به اکانت‌های اکسچینج پس می‌فرستند) ، طرزفکر فروش‌گرانه‌تری را نشان می‌دهند.

این موضوع در رابطه با تمام معاملات این هفته صدق نمی کند. براساس داده‌های حاصل از پایش بیت منبع، ۱۶۲۲۲ بیت‌کوین طی هفت روز گذشته وارد بایننس (Binance) پیشتاز جهانی شده‌اند. درحالی‌که، پلتفرم نهادی Coinbase Pro عملا ۱۱۹۴۷ بیت‌کوین از دست داده است که با روند کلی مطابقت دارد. البته در این راه، ارز دیجیتال بایننس تنها نیست، بالانس OKEها، Huobi، Bitfinex و Kraken همگی طی ۲۴ ساعت گذشته تیک خورده است.

حرص و طمع در حال افزایش است

به نقل از گزارشی که Cointelegraph منتشر کرده است، این هفته چهره آشنایی از تغییرات احساسی گذشته بازگشته است: حرص و آز.

این تغییر احساسی توسط شاخص Crypto Fear & Greed Index دنبال می‌شود که احساسات تریدر را با استفاده از سبدی از عوامل و فاکتورهای وزنی می‌سنجد، میل و اشتیاق به یکجافروشی رو به افزایش است حتی اگر پرایس اکشن (price action) دیگر مثبت نباشد. نمره کل بازار کریپتو این شاخص در روز سه‌شنبه برابر با ۶۸/۱۰۰ شد که نشان می‌دهد «حرص و طمع» محرک اصلی است.

هرچند که این رقم هنوز کمتر از نصف پیک دهه ۹۰ است که اوایل امسال مشاهده شد، میزانی که تقریبا یکجافروشی را تضمین می‌کند، اما نوسان تضمین می‌کند که این شاخص، مدت زمان طولانی در این زون نماند. «حرص» می‌تواند طی چند روز یا حتی در زمانی کمتر به «حرص مفرط» یا «ترس مفرط» تبدیل شود.

مثلا در ۲۷ آوریل، این شاخص (ایندکس) فقط ۲۷/۱۰۰ بود.

دوج کوین فشار بیت کوین آلت کوین ها را دوبرابر می کند

درنهایت، وقتی که نوبت به مشکلات بیت‌کوین در این هفته می‌رسد بارزترین فاکتوری که به آن می‌رسیم آلت‌کوین‌ها هستند. در ابتدا، این اتر (ETH) بود که با زدن رکورد ۳۰۰۰ دلار اوج قیمت در روز دوشنبه پیشتازانه از بیت‌کوین جلو زد.

البته، حالا دوج‌کوین (DOGE) پس از ادغام با پلتفرم محبوب تریدینگ eToro با بازگشتن به کانال ۰.۴۷ دلاری تمام رقیبان را پشت‌سر گذاشته است. دوج/دلار طی یک هفته بیش از ۷۲ درصد بود درحالی‌که این رقم برای بیت‌کوین هنگام نوشتن این مقاله برابر با ۳ درصد بود.

منبع: کوینت تلگراف

مشاهده خبر

کد مقاله

8086

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۲/۲۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8086

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات