گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

چرا بانک آلمان به مشتریان خود گفت که از بانک های آمریکایی دوری کنند؟

چرا بانک آلمان به مشتریان خود گفت که از بانک های آمریکایی دوری کنند؟

 

اینکه مردم سایر نقاط (بسته به نوع کشور و شرایط، کلیشه‌های رایج از خوردن غذای ناسالم گرفته تا سرمایه‌داری بی‌نظیر و سخت کوشی زیاد ) چه نظری در مورد آمریکایی‌ها دارند، همیشه جذاب بوده است . در دنیای بانکداری، شهرت همیشه هم خوب نیست، زیرا سیستمی است که شما را با نرخ بهتری جذب می‌کند و زمانی که اقتصاد تغییر می‌کند یا دیگر به شما نیازی ندارد، شما را رها می‌کند. بدین صورت، یکی از بانک های اروپایی به مشتریان خود نسبت به استقراض از آمریکایی ها هشدار داد.
فابریزیو کامپلی، یکی از اعضای هیئت مدیره دویچه بانک که بر بانکداری شرکتی و سرمایه گذاری نظارت می نماید، در خطاب به رویترز در مصاحبه ای گفت: “تعدادی از شرکت های اروپایی در حال حاضر متوجه ریسک ناشی از عدم همکاری با شرکت هایی هستند که در درازمدت به مناطق جغرافیایی […] که در آن فعالیت می کنند، متعهد هستند.”.
دویچه بانک (DB) در فرانکفورت با مجموع دارایی ۱۴۷۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ –در حال حاضر یکی از ۲۰ بانک بزرگ جهان محسوب می شود، اما بسیار عقب تر از غول های آمریکایی مانند جی پی مورگان چیس (JPM) – ، بانک آمریکا (BACXL) و همچنین BNP Paribas فرانسه (BNPQF)قرار دارد.
نظر شرکت: “آنها شما را مانند ما دوست ندارند”. در حالی که کامپلی از اصطلاحات تخصصی شرکتی استفاده می‌کند و با دقت از ذکر نام‌های خاصی مانند چیس یا گلدمن ساکس حرفی به میان نمی آورد، پیام او درباره «بانک‌های بی‌ثبات و سود محور در مقابل بانک‌های آلمانی باثبات و وفادار» همچنان در اذهان مردم باقی مانده است.
طبق شواهد مختلف ، بانک‌های غیر آلمانی در این کشور دیگر وام نمی دهند در حالی که بانک‌های آلمانی در طول همه‌گیری کرونا درسال ۲۰۲۰ به ارائه وام می پرداختند. او همچنین افزود که بانک‌های آمریکایی «مایلند بسته به شرایط وام‌دهی را تغییر دهند»
این توصیه کاملا واضح است، زیرا بانک ها همیشه برای حفظ هرچه بیشتر پول مشتریان خود در حال مبارزه و تقلا هستند. این مبارزه به ویژه در آلمان شدیدتر است. بر اساس داده‌های دیلوجیک که برای رویترز جمع آوری شده است، سهم وام‌های اعطا شده به شرکت‌های آلمانی توسط پنج بانک بزرگ آمریکایی (جی پی مورگان، بانک امریکا، مورگان استنلی، گت فری ریپورت، گلدمان ساکس و سیتیگروپ) از مقدار ۱۸ درصد به ۳۵ درصد در ۱۰ سال اخیر افزایش یافته است.
رقابت مستدام برای جذب مشتریان شرکتی ثروتمند
به عبارت دیگر، این بدان معناست که بانک های آلمانی در حال از دست دادن مشتریان ارزشمند و پرداخت وام هایی هستند که در به آنها تعلق می‌گیرد. در حالی که رقابت با افزایش حضور بانک‌های آمریکایی در آلمان و شکار غیرقانونی مشتریان شرکت‌های ثروتمند به سال‌ها قبل برمی‌گردد، بانک آلمانی اخیراً پیام «حسابهای خود را در بانکهای آلمانی نگه دارید» خود را تقویت کرده است. در یک کنفرانس بانکی در ۱۸ نوامبر، کریستین سوینگ، مدیر اجرایی دویچه بانک، نسبت به “خطر” اتکا به وام دهندگان خارجی هشدار داد.
سووینگ اشاره نمود: «اگر می خواهیم برای تأمین مالی آینده اروپا عمدتاً به بانک‌های خارجی متکی نباشیم، فوراً باید مسیر خود را تغییر دهیم. و هیچ کس نباید این مسئله را کم اهمیت جلوه دهد.»
روسای بخش های اروپایی بانک های آمریکایی تا حد زیادی این ادعاها را رد کرده اند. استفان بهر در بخش عملیات اروپایی جی پی مورگان به رویترز گفت که “بسیاری از بانک های آلمانی در معاملات با ما همکاری می کنند و همچنین ما شریک بانکی آنها هستیم.”
شاید این ناامنی از این واقعیت ناشی می شود که دویچه بانک در سال های اخیر با انبوهی از رقابتهای شدید روبرو بوده است. در ماه اکتبر، دفتر مرکزی شرکت و خانه یکی از مدیران اجرایی سابق در تحقیقات مالیاتی مورد حمله قرار گرفت، و سه ماهه اخیر بدترین فصل بانک از زمان بحران مالی بوده است. این بانک همچنین معاملات بزرگی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا داشت. بر اساس اتهامات دفتر دادستان کل نیویورک علیه رئیس جمهور سابق و سازمان ترامپ، ترامپ ادعا می کند که اسناد جعلی را برای دریافت وام های مطلوب به بانک ارائه کرده است. سهام دویچه بانک نسبت به سال گذشته ۱۱.۸۵ درصد و از سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۳ درصد کاهش یافته است.

 

 

 

منبع:

مشاهده خبر

کد مقاله

15928

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۹/۱۰

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=15928

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات