گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

چرا ۱ تریلیون دلار سکه دلیل دیگری برای ماندگاری بیت کوین محسوب می شود

چرا ۱ تریلیون دلار سکه دلیل دیگری برای ماندگاری بیت کوین محسوب می شود

طی چند هفته اخیر، رونق مبادله بیت­ کوین قدرت فراوان خود را به نمایش گذاشته و باعث شد تا قیمت بیت­ کوین به ۵۰۰۰۰ دلار برسد. ضمناً، اعضای دولت آمریکا در تلاش برای بالا بردن سقف بدهی خود، دوباره در جعبه پاندورا(کنجکاوی دردسرساز) خود را باز کرده ­اند: تا ۱ تریلیون دلار سکه ضرب کنند و از نکول بازپرداخت بدهی خود با آن جلوگیری کنند.

همان­گونه که پیتر سن اونژه، عضو هیئت علمی تحقیقات اقتصادی در بنیاد هریتیج در یک پست خبری توضیح داد: انتشار یک تریلیون دلار سکه: سوخت راکت برای بیت­ کوین، اقدامی بود که به بهای ۴۸۰ میلیارد دلار اخذ شده از مردم آمریکا، به تاخیر افتاده است، ولی بیت­ کوین و دارندگان آن از این خبر به نحو خوبی منتفع شدند.

در واقع، این نخستین باری نیست که یک مقام آمریکا پیشنهاد کرده تا ۱ تریلیون دلار سکه ضرب کنند و آن را در آمریکا نگهداری نمایند. در خصوص مورد اخیر، پژوهشگر ۱ تریلیون دلار سکه را به عنوان شگردی برای بهره ­برداری از راه گزیر قانونی مطرح کرده است. این تصمیم در آن لحظه به تعویق افتاده است، ولی اگر شرایط اقتصادی وخیم شود، دولت آمریکا می­تواند این موضوع را بررسی کند. بنابراین، تولید بیت­ کوین با قدرت بیشتری ادامه می­یابد. این سناریو که در آن آمریکا تصمیم می­ گیرد ۱ تریلیون دلار بیت­کوین ضرب کند به خاطر وضعیت دلار آمریکا به عنوان ارز اندوخته جهانی، ممکن است پیامدهای اسفباری برای اقتصاد جهانی به همراه داشته باشد. اونژه درباره آشفتگی که ممکن است رخ بدهد مطلب زیر را بیان کرد:

“(…) نتیجه نهایی یک تریلیون دلار بیت ­کوین انتشار پول بیشتر، جذب بسیار فراوان منابع واقعی از بخش خصوصی به وسیله دولت، و دولت فدرال است که یکبار و برای همه میزان عرضه کارت اعتباری را تا سطح حداکثری افزایش داده است. نهایتاً قرار دادن چهره به چهره آن­ها با سقف نهایی بدهی دنیا: بازار اوراق بهادار.”

چگونه بیت­ کوین از ۱ تریلیون دلار سکه بهره ­برداری کرده است

طبق شواهد، بحث درباره ضرب ۱ تریلیون سکه که به وسیله دولت آمریکا مورد بررسی قرار گرفته، صرفاً عامل رونقی برای بیت­ کوین محسوب می­شود. بیت ­کوین در اثر بحران مالی و فقدان اعتماد به مقامات بانک های مرکزی ایجاد شد که بر عرضه پول در جهان نظارت دارند. همان طور که اونژه بیان کرد در چنین وضعیتی، بیت­ کوین به عنوان بیمه عمل می ­کند، راهی برای خودداری از پذیرش سیستمی که ظاهراً به عنوان الگوی نامطلوب جهانی در دهه های گذشته مطرح بوده، و به عنوان یکی از معضلات اصلی در دوران بیماری کرونا سرباز کرده است. نهایتاً، اونژه احتمال ضرب ۱ تریلیون دلار بیت­ کوین را رد می­کند، ولی نماد تورمی و جنبه عدم اعتماد به مواضع دولت را رد نمی­ نماید. بنابراین، این موضوع فقط به دلیلی دیگر برای نگهداری بیت­ کوین تبدیل می­ شود.

 

منبع:newsbtc

مشاهده خبر

 

کد مقاله

9314

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۷/۲۱

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9314

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات