گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

استفاده ۴۶ % ماینرهای بیت کوین از انرژی های تجدید پذیر

استفاده ۴۶ % ماینرهای بیت کوین از انرژی های تجدید پذیر

 

۴۶ درصد ماینرهای بیت کوین از منابع انرژی تجدیدپذیر برای استخراج بیت کوین استفاده می کنند:

یک نظرسنجی اخیر که توسط شورای استخراج بیت کوین انجام شد، نشان داد که معیارهای توان پایدار و استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در فرآیند استخراج بیت کوین تقویت شده است. شورای استخراج بیت کوین (BMC)اخیراً نتایج حاصل از نظرسنجی سه ماهه چهارم خود را اعلام کرد که نشان می دهد چگونه در استخراج بیت کوین به طور مداوم از انرژی پایدار استفاده می شود. بر اساس آخرین گزارش نظرسنجی سه ماهه چهارم، آن بخش ازصنعت استخراج بیت کوین جهانی که منابع تجدیدپذیر را برای استخراج بیت کوین به کار می گیرد از ۱% به ۵۸.۵% افزایش یافته است.

استخراج بیت کوین پایدار

نظرسنجی انجام شده توسط BMC سه معیار را در نظر داشته است که عمدتاً ترکیب قدرت پایدار، راندمان فناوری و مصرف برق است. یافته های تازه گزارش شده توسط BMC نشان دهنده بهبود چشمگیر در روند استخراج بیت کوین است. طبق داده های رسمی، نزدیک به ۴۶ درصد از ماینرهای بیت کوین از منابع انرژی پایدار برای استخراج بیت کوین استفاده می کنند. گزارش جدید همچنین نشان داد که هش اعضای شرکت کننده BMC نیز در سه ماهه چهارم ۷۷ درصد افزایش یافته است.

داده‌های سه‌ماهه چهارم همچنین نشان داد که کل ترکیب انرژی پایدار مورد استفاده در استخراج ارزهای دیجیتال به ۶۶.۱ درصد افزایش یافته است. همچنین در عین حال کارایی فناوری استخراج بیت‌کوین افزایش چشمگیری داشته است که نشان‌دهنده بهبود ۹ درصدی از آخرین گزارش نظرسنجی سه‌ماهه سوم است.

مایکل سیلر، بنیانگذار و مدیر عامل میکرواستراتژی و عضو اصلی شورای استخراج بیت کوین در توییتر نتایج نظرسنجی BMC Q4  را اعلام کرد. طبق اظهارات مایکل سیلر، در این سه ماهه شاهد ادامه روند با بهبود چشمگیر در بهره وری انرژی و پایداری استخراج بیت کوین به دلیل پیشرفت در فناوری سخت افزاری نیمه هادی، گسترش سریع استخراج بیت کوین در آمریکای شمالی، خروج چین و چرخش در سراسر جهان به سمت انرژی پایدار و تکنیک های استخراج مدرن بودیم.

دارین فاینشتاین، یکی از بنیانگذاران کورساینتفیک و BMC نیز با اشاره به تغییرات پایدار مشاهده شده در فرآیند استخراج بیت کوین، اظهارات مشابهی را ابراز داشت. فاینشتاین افزود: «نرخ هش اعضای شرکت‌کننده در BMC از سه‌ماهه سوم تا چهارم سال ۲۰۲۱، ۷۷ درصد افزایش یافته است، و این موضوع را نشان می دهد که بخش استخراج دیجیتال داده‌های ارزشمندی را که BMC در مورد واقعیت عملکرد ما به‌طور پایدار نشان می‌دهد، شناسایی می کند.» شورای ماینینگ بیت کوین که در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد، یک انجمن جهانی از استخراج کنندگان بیت کوین باز است که به تبادل ایده ها و دیدگاه های شفاف برای آموزش مردم در مورد مزایای مختلف استخراج بیت کوین کمک می کند.

اجماع اثبات کار استخراج بیت کوین به دلیل نیازهای مصرف انرژی گسترده و این واقعیت که بر محیط زیست تأثیر منفی می گذارد، مدت هاست که مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است. استخراج‌کنندگان بیت‌کوین از آن زمان به‌دنبال راه‌های پایدار متعددی بودند که از طریق آن‌ها بتوانند بیت‌کوین را بدون عواقب مخرب آن برمحیط زیست استخراج کنند.

 

منبع:cryptoslate

مشاهده خبر

 

کد مقاله

10085

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۱/۰۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10085

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات