گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

بازار نزولی رمز ارز

بازار نزولی رمز ارز

در بازار نزولی رمز ارز، سرمایه گذاران نهادی بیت کوین را جذب می کنند.

طبق آمار صنعت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین با جریان‌های ورودی مثبت مواجه هستند در حالی که وجوه اتر همچنان در حال کاهش هستند. محصولات سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال هفته گذشته با حجم بالایی از ورودی سرمایه روبرو شدند، اما سود عمدتاً در صندوق‌های بیت‌کوین (BTC) متمرکز بود، که نشان‌دهنده رویکرد محتاطانه‌تر برای تخصیص ارز دیجیتال از سوی سرمایه‌گذاران نهادی است.

بر اساس آخرین گزارش جریان ورودی وجود از سوی کوین شیرز، محصولات سرمایه گذاری بیت کوین در هفته منتهی پیش رو، مجموعاً ۱۲۶ میلیون دلار ورودی به صندوق داشتند. از اول سال تا به امروز، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین بی سر و صدا ۵۰۶ میلیون دلار به جریان خالص ورودی اضافه نموده اند.

به نظر می رسد سرمایه گذاران بیشترین حجم سرمایه خویش را به بهای از دست دادن اتر (ETH) و سایر آلتکوین‌ها به بیت‌کوین اختصاص داده اند. صندوق‌ اتر ۳۲ میلیون دلار خروجی داشته است که نهمین هفته متوالی کاهش را نشان می‌دهد. خروجی محصولات سرمایه‌گذاری اتر در سال جاری بالغ بر ۳۵۷.۴ میلیون دلار بوده است.

سرمایه گذاری در صندوق های رمز ارز چند دارایی در هفته گذشته ۴.۳ میلیون دلار افزایش داشته است و مجموع کل رقم در سال گذشته به ۲۰۱.۳ میلیون دلار رسیده است.

گری اسکیل با بیش از ۲۷ میلیارد دلار تحت کنترل، بزرگترین مدیر دارایی دیجیتال است. تقریباً ۹۹٪ از کل دارایی‌های گری اسکیل به  بخش امانی‌گری اسکیل بیت کوین، که به عنوان GBTC نیز شناخته می شود، تخصیص یافته است.

دارایی‌های رمزارز که نمی‌توانند از کشش گرانشی بازارهای مالی سنتی به دور باشند، در سال ۲۰۲۲ در یک روند نزولی طولانی قرار داشته‌اند. قیمت بیت کوین با افت هفتگی متوالی مواجه شد که این بازه افت طولانی‌ترین بازه در طول تاریخ محسوب می‌شود زیرا سرمایه‌گذاران با”ترس شدید” در مورد شاخص ترس و طمع بیت کوین روبرو شده اند.  بیت کوین با اندکی کاهش نسبت به دهمین هفته متوالی خود با قیمت ۲۹,۹۰۰ دلار در روز یکشنبه – فقط ۴۵۰ دلار بالاتر از هفته قبل قرار گرفته است.

با این وجود، نشانه‌های مثبتی وجود دارد که سرمایه‌گذاران نهادی در حال خرید این ارز هستند. علاوه بر گزارش  کوین شیرز، یک صندوق نقدی کانادایی در مبادلات بیت کوین که تحت نظارت سرمایه‌گذاری هدفتمند قرار دارد، رقمی بالغ بر هزاران بیت‌کوین را در ماه گذشته ذخیره نمود. تا  قبل از۱۳ مه، بیت کوین هدف ETF بالاترین دارایی بیت کوین خود را با ۴۱۶۰۰ بیت کوین ثبت نمود.

 

 

منبع:cointelegraph

مشاهده خبر

کد مقاله

10967

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۳/۱۸

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10967

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات