گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

افزایش سهام اپل پس از افشای سرمایه گذاری در متاورس توسط مدیر عامل شرکت

افزایش سهام اپل پس از افشای سرمایه گذاری در متاورس توسط مدیر عامل شرکت

تیم کوک در تماسی تلفنی با سرمایه‌گذاران گفت که برنامه‌های کاربردی متاورس پتانسیل زیادی دارند و شرکت او در حال سرمایه‌گذاری در پیشرفت های AR در دستگاه های خود است. قیمت سهام اپل پس از اینکه تیم کوک، مدیرعامل این شرکت در جریان بررسی سود سهام سه ماهه اول ۲۰۲۲ گفت که پتانسیل قابل‌توجهی در فضای متاورس می‌بیند، پس از ساعت‌ها معامله، افزایش یافت. هنگامی که طی تماس روز پنجشنبه در مورد فرصت‌های اپل در متاورس از کوک سؤال شد، وی پاسخ داد: «ما پتانسیل زیادی در این فضا می‌بینیم و بر این اساس در حال سرمایه‌گذاری هستیم. ما همیشه در حال کاوش در فناوری‌های جدید و نوظهور هستیم و من همیشه در مورد جذابیت این فضا به تفضیل صحبت کرده‌ام.»

متاورس یک جهان مجازی قابل تعامل است که تا حدی توسط کاربران ایجاد شده است که فضای اجتماعی شدن، بازی و حتی کنسرت‌های زنده را ارائه می‌دهد. اگرچه می‌توان با مرورگر به آن دسترسی داشت، اما با واقعیت مجازی (VR) یا واقعیت افزوده (AR) تجربه بهتری را خواهیم داشت. اپل اینسایدر گزارش داد که در تماس تلفنی روز پنجشنبه، کوک اشاره کرد که اپل (APPL) در حال حاضر مجموعه‌ای از ۱۴۰۰۰ برنامه را در فروشگاه App خود دارد که با استفاده از پلتفرم توسعه دهنده آرکیت طراحی شده اند. برنامه‌های طراحی شده با استفاده از آرکیت می‌توانند به کاربران کمک کنند تا به متاورس دسترسی پیدا کنند.

در حالی که متا به سمت استفاده از هدست آکولوس برای جذب کردن کاربران در متاورس متمایل شده است، اپل تا کنون روی فناوری AR شرط بندی کرده است. یک هدست اپل قرار بود در سال ۲۰۲۲ عرضه شود، اما بلومبرگ روز پنجشنبه گزارش داد که ممکن است به دلیل چالش های سخت افزاری و نرم افزاری، این کار به تعویق بیفتد. با وجود استقبال کوک از فضای متاورس، اعتقاد بر این است که این هدست در حال فعالیت بر روی بازی، ارتباطات و مصرف محتوا متمرکز است. تاکنون، بزرگترین شرکت در جهان از نظر ارزش بازار از سایر رهبران فناوری مانند متا و مایکروسافت عقب مانده است، زیرا این دو شرکت در حال پیشبرد برنامه‌های عمومی برای توسعه در متاورس هستند.

 

 

منبع:cointelegraph

مشاهده خبر

 

کد مقاله

10130

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۱/۱۲

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10130

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات