گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

پکن و شانگهای از قرنطینه خارج شدند

پکن و شانگهای از قرنطینه خارج شدند

با کاهش موارد کووید، پکن و شانگهای از قرنطینه خارج شدند.

دو شهر بزرگ چین یعنی پکن و شانگهای، در تعطیلات آخر هفته با کاهش تعداد موارد محلی ابتلا به کووید شروع به کاهش اقدامات قرنطینه‌ای نمودند. در سراسر چین، تعداد موارد جدید با علائم در شهر در روز یکشنبه از ۵۴ مورد در روز قبل به ۲۰ مورد کاهش یافت. پایتخت پکن هشت مورد جدید کووید را برای روز یکشنبه گزارش کرد، در حالی که شانگهای شش مورد کوید ۱۹ را ثبت کرد. کاهش محدودیت‌ها حدود دو ماه پس از آن صورت گرفت که شانگهای، بزرگترین شهر چین، به مردم اعلام نمود که در آپارتمان‌های خود برای آزمایش سراسری ویروس در قرنطینه بمانند. شهر پکن حدود یک ماه پیش با تشدید اقدامات کنترکلی کووید آغاز شد، اما فقط برخی از محله‌ها در حالت قرنطینه قرار داشتند.

روز یکشنبه، مقامات شانگهای گفتند که مشاغل می‌توانند بدون نیاز به تایید مسولان از روز چهارشنبه شروع به بازگشایی کنند. به نقل از رسانه‌های دولتی، یک منطقه خرید به نام ایکسینتی – مثل شیک‌شک – از جمله مکانهایی است که قرار است از روز چهارشنبه برخی از فعالیت های آفلاین را از سر بگیرند.

این شهر همچنین اقداماتی را برای حمایت از مشاغل، به ویژه مشاغلی که حداقل تعدیل نیرو را داشتند، آغاز نمود. برای تحریک مردم به خرید، مسولان اعلام کردند که به هر فردی که امسال وسیله نقلیه خود را به خودروی باطری‌دار تغییر می‌دهد، ۱۰۰۰۰ یوان (۱۴۹۳ دلار) می‌دهد. تا روز یکشنبه، شانگهای ادعا کرد که تنها ۲۲۰۰۰۰ نفر تحت دستورات قرنطینه ای در خانه مانده‌اند و بیش از ۲۲ میلیون نفر مجاز به ورود به جامعه بودند.

در پکن، مراکز خرید بزرگ، از جمله یک مرکز خرید لوکس که یک ماه پیش به دلیل کووید به طور موقت بسته شد، اعلام کردند که از روز یکشنبه بازگشایی خواهند شد. هتل‌های حومه‌های روستایی پایتخت نیز می‌توانند بازگشایی شوند. یک پارک تفریحی به نام هپی‌ولی بیجینگ اعلام کرد که قصد دارد روز سه شنبه بازگشایی شود.   حمل و نقل عمومی در منطقه تجاری اصلی مجددا شروع به کار نمود، در حالی که افراد بیشتری مجاز به بازگشت به کار شدند. در صورتی که در هفت روز گذشته هیچ موردی از کووید در سطح جامعه یافت نشود، برخی از کتابخانه‌ها، موزه‌ها و سالن‌های ورزشی می‌توانند با نصف ظرفیت خود آغاز به کار نمایند.

با این حال، رستوران‌های پکن همچنان می‌توانند فقط به صورت بیرون‌بر کار کنند، بدون اینکه مشتری در داخل غذا بخورد. مدارس راهنمایی و ابتدایی نیز همچنان تعطیل هستند. پس از آخرین دوره شیوع کووید، هردو شهر شانگهای و پکن برای ورود به مناطق عمومی نیاز به آزمایش ویروس منفی معتبر داشتند. در پکن، نتایج آزمون فقط برای ۴۸ ساعت معتبر است، در حالی که طبق اعلام روز چهارشنبه، نتایج آزمون به مدت ۷۲ ساعت معتبر خواهد بود. هنوز مشخص نیست که اکثر مشاغل با چه سرعتی می‌توانند تولید عادی خود را از سر بگیرند زیرا اقدامات سختگیرانه کنترل ویروس کوید می‌تواند در سطح محله متفاوت باشد. هر مورد تایید شده جدید این ویروس یا تماس با فرد بیمار می‌تواند منجر به تشدید مجدد ویروس کوید شود.

تحلیلگران گلدمن ساکس روز یکشنبه در گزارشی اعلام نمودند که مشتریان در پکن “حتی پس از کاهش اقداماتی کنترلی کووید، به بازگشت به رشد اقتصادی به دیده ابهام می‌نگرند”.

تحلیلگران می‌گویند: «مشتریان محلی نگران اثرات منفی اقدامات ضد همه‌گیری و کندی رشد اقتصادی هستند، که شامل عدم اطمینان بیشتر در مورد چشم انداز اقتصادی و سیاست، افزایش تعداد ورشکستگی ها و افزایش نرخ بیکاری است.

 

 

منبع:cnbc

مشاهده خبر

کد مقاله

10917

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۳/۱۰

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10917

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات