گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

ریزش بیت کوین به زیر ۲۰۰۰۰ دلار که پایین ترین سطح در ۱۸ ماه گذشته است

ریزش بیت کوین به زیر ۲۰۰۰۰ دلار که پایین ترین سطح در ۱۸ ماه گذشته است

رویترز – بیت کوین در یک بازه مشخص در معاملات این هفته بیش از ۱۳ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح ۲۰۰۰۰ دلاری رسید که این رقم پایین‌ترین سطح در ۱۸ ماه گذشته است، زیرا نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد مشکلات فزاینده در صنعت و عقب‌نشینی از دارایی‌های پرریسک عمومی افزایش یافته است.

بخش ارز دیجیتال این هفته پس از آن که شرکت اعطا کننده وام ارزهای دیجیتال سلسیوس برداشت‌ها و نقل و انتقالات بین حساب ها را مسدود نمود و شرکت های ارز دیجیتال شروع به اخراج کارمندان خود نمودند، تحت تاثیر قرار گرفت. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر اینکه یک صندوق تامینی ارزهای دیجیتال با مشکل مواجه شده است، ارائه شده است. این تحولات با کاهش ارزش سهام همراه است، زیرا سهام ایالات متحده به دلیل ترس از افزایش نرخ بهره و احتمال افزایش رکود، با بیشترین کاهش درصد هفتگی خود در دو سال اخیر مواجه شده است.

سرعت و عمق ریزش بیت کوین به همراه سقوط سهام می‌تواند حمایت طیف وسیعی از گروه های سرمایه‌گذار از ارز دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد.

مایکل پوروز، بنیانگذار و مدیر اجرایی تالباکن کپیتال گفت: در حالی که برخی از موسسات بیت کوین را به امید جبران کاهش سهام و اوراق قرضه خریداری کردند، “نمی‌توان گفت که این نوع رمز ارز تحت تاثیر سقوط سهام قرار نخواهد گرفت.”

او گفت: «مسئله موسسات برای خرید در کف قیمتی در حال حاضر با چالش بیشتری روبرو است، زیرا مزایای بالای بیت کوین هنوز ثابت نشده است.»

او گفت: «فکر می‌کنم قیمت به سطح ۱۵۰۰۰ دلار نیز خواهد رسید. انتظارات در جهت نزولی شدن بیشتر به چشم می خورد.»

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال، تا بعد از ظهر روز شنبه حدود ۱۳.۷ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح ۱۷۵۹۳ دلار رسید که ضعیف‌ترین سطح آن از دسامبر ۲۰۲۰ است یعنی قبل از اینکه به ۱۸۵۵۶ دلار برسد، اما ۹.۲۲ درصد کاهش یافته است.

این ارز در سال جاری حدود ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است، در حالی که ارز دیجیتال رقیب اتر با پشتوانه اتریوم ۷۴ درصد کاهش یافته است. در سال ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین به بیش از ۶۸۰۰۰ دلار رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، روز شنبه گفت: شکستن سطح حمایتی ۲۰۰۰۰ دلار به ما نشان می‌دهد که اعتماد به صنعت ارز دیجیتال از بین رفته است و ما شاهد آخرین استرس‌ها در این زمینه هستیم.

مویا گفت که “حتی معروف‌ترین تشویق‌کنندگان کریپتو در رقابت بزرگ اکنون ساکت هستند. آنها هنوز در درازمدت خوش بین هستند، اما نمی‌گویند که اکنون زمان خرید در کف قیمتی است.”

این بخش همچنین پس از اینکه شرکت هایی مانند کوین بیس گلوبال(COIN.O)، جمینی و بلاک فی اعلام کردند که هزاران کارمند خود را به این دلیل که سرمایه‌گذاران دارایی‌های پرخطر را کنار گذاشته‌اند، اخراج خواهند کرد، متحمل ضرر فراوانی شده است.

این کاهش قیمت بیشتر سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی را هدف قرار می‌دهد که این دارایی را خریداری کرده‌اند.

مویا با اشاره به خریداران خرده پا گفت: «تعداد زیادی از مردم همیشه در این سرمایه گذاری‌ها دچار ضرر و زیان می‌شوند. اما هنوز افراد زیادی هستند که قصد ورود به این نوع سرمایه گذاری‌ها را دارند و هنوز هم کسانی هستند که به بیت کوین علاقه دارند.

سطوح فنی

جفری گانلاچ، مدیرعامل دابلین کپیتال، روز چهارشنبه گفت که اگر بیت کوین به ۱۰۰۰۰ دلار سقوط کند، تعجب نخواهد کرد. برخی دیگر براین باورند که این کاهش گسترده می‌تواند سرمایه گذاران بیشتری را مجبور به فروش بیت کوین کند، در حالی که همین بیت کوین همراه با سایر دارایی های پرخطر در دوران رواج بسته محرک‌های اقتصادی درزمان بیماری همه گیر افزایش یافت.

جی هتفیلد، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در مدیریت سرمایه زیرساخت در نیویورک، اذعان نمود: «سطح حمایتی ۲۰۰۰۰ دلار برای بیت‌کوین یک سطح فنی مهم است و افت بیشتر ممکن است منجر به فروش بیشتر و در نتیجه انحلال اجباری شود».

وی گفت: «بیت کوین ممکن است امسال به زیر سطح ۱۰۰۰۰ دلار سقوط کند زیرا حباب نقدینگی فدرال رزرو (فدرال رزرو) به طور کامل ترکیده و بیت کوین به سطح قیمتی قبل از همه گیری خود باز می‌گردد. بیت کوین در پایین‌ترین سطح روز شنبه با ریسک بسته شدن در سطح قیمتی زیر سطوح کلیدی شناسایی شده توسط تحلیل تکنیکال قرار داشت که می‌تواند انتظارات برای افت بیشتر را تقویت نماید.

یکی از این سطوح حمایتی۱۹۲۲۵ دلار بود که سطح اصلاحی فیبوناچی ۷۶.۴ درصدی افزایشی آن در طول همه‌گیری کرونا محسوب می شد. سطح دیگر ۱۹۶۶۶ دلار بود که بالاترین چرخه رالی قبلی بیت کوین بود که در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسید.

 

BTC=BTSP روزانه

پیشی گرفتن بیت کوین از اوج قیمتی چرخه قبلی

 

 

منبع:reuters

مشاهده خبر

 

کد مقاله

11105

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۴/۰۴

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=11105

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات