گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

شرکت اینتل از اولین ASIC استخراج بیت کوین با مصرف انرژی کارآمد رونمایی می کند

شرکت اینتل از اولین ASIC استخراج بیت کوین با مصرف انرژی کارآمد رونمایی می کند

شرکت غول سخت افزاری اینتل قرار است در کنفرانس بین المللی مدارهای حالت جامد (ISSC) یک تراشه ماین بیت کوین ASIC کم مصرف به نام “بونزانا ماین” را معرفی کند.

جزئیات خبری کمی در مورد جهت گیری آتی شرکت ۲۲۳ میلیارد دلاری به سمت استخراج بیت کوین وجود دارد. مشخص نیست که آیا اینتل یک محصول قابل اجرا ارائه خواهد کرد یا صرفا از یک تراشه اولیه رونمایی خواهد کرد. تراشه ASIC  در ۲۳ فوریه ارائه خواهد شد. شرکت اینتل مدت زیادی است که بر روی ورود به بازار بیت کوین فعالیت می کند. در سال ۲۰۱۸، اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده حق ثبت اختراع را به غول تراشه برای استخراج کارآمد ارزهای دیجیتالی که از الگوریتم SHA-256 استفاده می کنند، اعطا کرد. طبق گزارشات یو تودی، شرکت اینتل در ماه آگوست گذشته سهم کوچکی را در صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال کوینبیس افشا کرد. در ماه اکتبر، این شرکت تأیید کرد که پردازنده‌های گرافیکی  آرک آلکمیست را برای فراری دادن ماینرهای ارزهای دیجیتال از بین نمی‌برد و روش انویدیا را دنبال نمی کند.

راجا کدوری، مدیر گرافیک شرکت اینتل، در مصاحبه ای درماه دسامبر گفت که قرار بود از GPU ها برای بازی استفاده کنند نه برای استخراج. همچنین به نظر می رسد که او در کنایه به محصول جدید ماینینگ این شرکت اشاره نموده است:

اما توانایی انجام اعتبارسنجی بلاک چین بسیار کارآمدتر با هزینه بسیار کمتر و مصرف انرژی کمتر، مشکلی کاملا قابل حل است. و همانطور که می دانید، ما بر روی این عملکرد داریم کار می کنیم، و در مقطعی از زمان، امیدوارم در آینده نه چندان دور، سخت افزار جالبی را برای آن به اشتراک بگذاریم.

شرکت اینتل باید در رقابت فشرده با بیتمین و میکروبیتی، بزرگترین تولید کنندگان سخت افزاری استخراج بیت کوین در جهان، قرار گیرند. بر اساس داده های ارائه شده توسط سایت Blockchain.com نرخ هش بیت کوین، کل قدرت محاسباتی شبکه، اخیراً به بالاترین حد خود یعنی مقدار ۲۱۶ EH/s رسیده است. معرفی یک ASIC با انرژی کارآمد می تواند به طور بالقوه بازی را در میان نگرانی های فزاینده در مورد مصرف بیش از حد انرژی توسط بیت کوین و تأثیر آن بر محیط زیست برای این صنعت تغییر دهد.

 

منبع:

مشاهده خبر

کد مقاله

10052

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۱/۰۳

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10052

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات