گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

قیمت بیت کوین پس از تورم غیرمنتظره

قیمت بیت کوین پس از تورم غیرمنتظره

قیمت بیت کوین پس از تورم غیرمنتظره ۴۰ ساله آمریکا به پایینتر از ۲۹.۵ هزار دلار سقوط کرد.

سایه شوم بالاترین تورم از سال ۱۹۸۱، معامله گران را مجبور نمود که سه افزایش ۰.۵ درصدی دیگر(در تورم) را تا اکتبر مدنظر قرار دهند. بیت کوین (BTC) در ۱۰ ژوئن پس از آن که داده های تورم بالا در ایالات متحده بازارها را قبل از باز شدن بازار وال استریت تحت تاثیر قرار داد، به شدت سقوط کرد.

 

به نقل از تریدر، بیت کوین در صورتی که  دربازه۲۹۳۰۰ دلار مقاومت نکند، سقوط بدی را تجربه خواهد کرد. داده‌های بازارهای کوین تلگراف Pro وتریدینگ ویو کاهش ۶۰۰ دلاری BTC/USD را با رسیدن به ارقام شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ماه می نشان دادند. علیرغم امیدواری نسبت به پایان بدترین دوره تورمی، شاخص CPI ماه مه ۱% ماهانه و ۸.۶% سالانه رسید – سطوح تورمی که از سال ۱۹۸۱ مشاهده نشده بود. برآوردها فقط حدود نصف  جهش برای ماه گذشته را پیش بینی نمودند. بیت کوین بلافاصله واکنش نشان داد زیرا به نظر می رسید که بازار از چشم انداز انقباض بیشتر پولی برای مهار افزایش قیمت های تهاجمی فزاینده اجتناب می کند. بر اساس گزارش بلومبرگ، معامله گران اکنون سه افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره کلیدی را از سوی فدرال رزرو ایالات متحده در ماه های ژوئن، ژوئیه و سپتامبر به ترتیب قیمت گذاری کردند.

تورم ایالات متحده بیش از حد انتظار، شانس افزایش نرخ توسط فدرال رزرو را افزایش می دهد. تریدرها اکنون با ۳ افزایش نیم امتیازی و دو جهش کوچک دیگر به قیمت گذاری می پردازند. اکنون نرخ بهره اصلی تقریباً ۳ درصد در پایان سال  در قیمت گذاری شده است. معامله گران بیت کوین در عوض مشتاق بودند که ببینند در صورت تداوم نوسانات، نقاط مختلف در محدوده معاملاتی کم فعلی چگونه پیش خواهد رفت. برای یکی از شرکت کنندگان کوین تلگراف مایکل ون دی پاپه، منطقه کلیدی حدود ۲۹۳۰۰ دلار است. او پس از رویداد CPI به دنبال کنندگان توییتر گفت: «بیایید ببینیم بیت کوین در این سطح از حمایت چگونه واکنش نشان می دهد. اگر پایین تر از این حد برسیم، شکست سختی را تجربه خواهیم ک».

در همین حال، مفسر محبوب وال پاندا، به سرمایه گذاران وحشت زده نسبت به تجدید نظر در تخصیص بیت کوین خود به دلیل شرایط کلان هشدار داد. او نوشت: “فروختن بیت کوین خود به دلیل اینکه تورم بالاتر از حد انتظار است، یکی از احمقانه ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.”

ایالات متحده اعلام کرد که نرخ سالانه CPI تعدیل شده  غیرفصلی در ماه می ۸.۶ درصد بود، که بالاترین رقم از دسامبر ۱۹۸۱ محسوب می شود. بیت کوین به دنبال انتشار بالاتر از حد انتظار CPI ایالات متحده به زیر ۳۰۰۰۰ دلار سقوط کرد.  در مقابل، روبل روسیه در آن روز ۵ درصد افزایش یافت، زیرا بانک مرکزی این کشور مسیر مخالف فدرال رزرو را در پیش گرفت و نرخ بهره را به سطوحی کاهش داد که از قبل از شروع جنگ با اوکراین وجود نداشت. در برخی نظرات در رسانه های اجتماعی، آنتونی پمپلیانو، یکی از بنیانگذاران مورگان کریک دیجیتال، سیاست پولی ایالات متحده در زمان های اخیر را “بی انضباط” توصیف کرد و تورم را “بحران ملی” تلقی نمود. وی افزود: آخرین باری که تورم در آمریکا به این سطح رسید، معنای واقعی کلمه متدولوژی CPI  تغییر یافت.

 

نمودار تورم ایالات متحده منبع: فدرال رزرو

 

دلار آمریکا در مقابل رمز ارز افزایش یافت

در همین حال، یکی از دارایی‌هایی که اصلاً به CPI مرتبط نیست، دلار آمریکا بود. آخرین داده‌های شاخص دلار آمریکا (DXY)، که قدرت دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای شرکای تجاری اندازه‌گیری می‌کند، نشان داد که روند نزولی قبلی به شدت معکوس شده است و تورم آن را تحت تاثیر قرار داده است. نتیجه احتمالاً روند مخالف بیت کوین و دارایی های ریسک پذیر به طور گسترده تر در آستانه باز شدن سهام ایالات متحده بوده است. در زمان نگارش این مقاله، DXY در ۱۰۳.۹ امتیاز قرار داشت که یک بار دیگر به بالاترین رقم ۲۰ ساله ۱۰۵ در ماه گذشته نزدیک شد.

 

 

منبع:cointelegraph

مشاهده خبر

 

کد مقاله

10992

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۳/۲۲

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10992

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات