گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

نویسنده کتاب” قوی سیاه”، نسیم طالب، صرافی رمزارز کوینبیس را «بی ارزش» ‌خواند

نویسنده کتاب” قوی سیاه”، نسیم طالب، صرافی رمزارز کوینبیس را «بی ارزش» ‌خواند

نویسنده کتاب” قوی سیاه”، نسیم طالب، صرافی رمزارز کوینبیس را «بی ارزش» ‌خواند دلیل اصلی چیست؟

نسیم طالب، نویسنده کتاب پرفروش ” قوی سیاه” ، معتقد است که  کوینبیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، “بی ارزش” است. طالب در توییت اخیر خود اذعان نمود که کوین بیس دارای جریان نقدی منفی است، به این معنی که خروجی آن بیشتر از پول ورودی است، حتی اگر صنعت ارزهای دیجیتال به نحوی بتواند بهبود یابد و صاحبان آن خارج شوند، آینده ای «وحشتناک» در پیش روی دارد.

طالب افزود که هنوز دقیقا نمی داند که کوین بیس با همان مشکلاتی روبرو خواهد شد که FTX، زمانی که سومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال جهان با آن مواجه بود و در نهایت شکست خورد، با آن روبرو خواهد شد. او گفت: «من چیزی از ذخایر و خطرات آنها نگفتم، هیچ قیاسی با صورت نگرفت.»

همانطور که گزارش شد، گمانه زنی ها در مورد سلامت FTX و آلامدا در اوایل نوامبر به وجود آمد زیرا گزارش ها نشان داد که ترازنامه شرکت سرمایه گذاری با توکن های FTT، توکن بومی FTX بارگیری شده است. در ۱۱ نوامبر، FTX  اعلام کرد که برای فصل ۱۱ ورشکستگی در دلور ثبت نام کرده است و به تلاش مذبوحانه برای جمع آوری سرمایه پایان می دهد. سقوط FTX همچنین قیمت کریپتو را شدیدا کاهش داد. بیت کوین در دو هفته گذشته در حدود ۱۶۰۰۰ دلار معامله می شود که پایین ترین سطح آن در دو سال اخیر است. بازار گسترده تر رمزارز نیز در ماه گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

آیا کوین بیس با مشکل مواجه شده است ؟

هفته گذشته، جیم چانوس، فروشنده مشهور بورس، که با شرط‌بندی اولیه خود علیه انرون استفاده کرد، از مدل کسب‌وکار کوین‌بیس انتقاد کرد و گفت که هزینه‌ها برای فضای فعلی بسیار زیاد است. در واقع، کوین بیس یکی از بالاترین کارمزدها را در صنعت دریافت می کند. این صرافی حدود ۰.۵ درصد برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هزینه می نماید. البته این مقدارعلاوه بر هزینه های نقل و انتقالاتی است که می تواند تا ۵ درصد افزایش یابد.

چانوس بر این باور است که شرکتی مانند فیدلیتی یا وانگارد می‌تواند معاملات پایه ارزهای دیجیتال را با هزینه‌هایی ارائه دهد که به‌طور چشمگیری از کوینبیس کمتر است. به منظور حفظ ارتباط، کوینبیس ممکن است مجبور شود کارمزدها را کاهش دهد، که پس از آن به نتیجه نهایی خواهد رسید.

در سه ماهه سوم سال، کوینبیس زیان خالص ۵۴۵ میلیون دلاری را با درآمد ۵۷۶ میلیون دلاری ثبت نمود. این مسئله همچنین بر سهام این شرکت تأثیر منفی گذاشته است که در سال جاری بیش از ۸۰ درصد کاهش یافته است.

قابل ذکر است که تجارت نهادی کوین بیس نیز چندان سودآور نبوده است. حدود ۱۳۳ میلیارد دلار معاملات توسط مؤسسات در سه ماهه سوم صورت گرفت، اما این رقم تنها به ۱۹.۸ میلیون دلار درآمد برای کوین بیس تبدیل شده است.

 

منبع:cryptonews

مشاهده خبر

 

کد مقاله

15973

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۹/۱۲

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=15973

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات