گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره تحریم انرژی روسیه به توافق نرسیده اند

کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره تحریم انرژی روسیه به توافق نرسیده اند

رویترز – به نقل از روزنامه آلمانی دی ولت، جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا روز دوشنبه اظهار داشت، حمایت کافی از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم کامل یا تعرفه های تنبیهی بر واردات نفت و گاز روسیه وجود ندارد. بورل در این روزنامه اعلام نمود: «در حال حاضر، ما در اتحادیه اروپا موضع مشخصی در این خصوص نداریم.»

صادرات نفت منبع اصلی ارز خارجی کرملین است و بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا خواستار توقف پرداخت‌های نفتی شده‌اند، زیرا آنها عملاً تأمین مالی جنگ در اوکراین را بهبود می‌بخشند که روسیه آن را «عملیات نظامی ویژه» می‌نامد. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به دنبال ششمین بسته تحریمی علیه روسیه هستند و بروکسل نیز در حال آماده سازی ارزیابی تأثیر کامل ممنوعیت نفت به عنوان بخشی از اقدامات احتمالی بیشتر است. بر اساس داده‌های دفتر آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، روسیه بزرگترین تامین‌کننده نفت اروپا است و تنها یک چهارم واردات نفت اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ را تامین می‌کند. بورل گفت که این موضوع در نشست بعدی اتحادیه اروپا که قرار است در پایان ماه آینده برگزار شود مورد بحث قرار خواهد گرفت و او انتظار ندارد تا قبل از آن تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود. وی گفت: پیشنهاد نهایی برای تحریم نفت و گاز هنوز روی میز نیست.

دی ولت بدون اشاره به منابع گفت، کمیسیون اتحادیه اروپا احتمالاً در این هفته پیشنهادهایی برای بسته ششم تحریم به کشورهای عضو ارائه خواهد کرد. بورل گفت که همه کشورهای اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا وابستگی خود به نفت و گاز روسیه را کاهش دهند و افزود که او معتقد است که این اتحادیه در نهایت قادر خواهد بود وابستگی خود را کاهش دهد.

وی افزود: “در مقطعی این اتفاق خواهد افتاد و آنگاه روسیه احساس بدی خواهد داشت که درآمدهای حاصل از تجارت نفت و گاز در حال از دست رفتن است”.

 

 

منبع:reuters

مشاهده خبر

کد مقاله

10549

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۲/۰۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10549

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات