گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

هشدار متولیان صنعت بریتانیا در خصوص تعطیلی کارخانه ها بدون تقویت سیستم حمایتی

هشدار متولیان صنعت بریتانیا در خصوص تعطیلی کارخانه ها بدون تقویت سیستم حمایتی

رویترز- بزرگترین تولیدکنندگان و مصرف­ کننده انرژی در بریتانیا از جمله تولیدکنندگان فولاد، شیشه، سرامیک و کاغذ به دولت این کشور هشدار داده­ اند تا زمانی که برای مشکل افزایش قیمت­ های عمده­ فروشی گاز اقدامی انجام نشود آن­ها مجبور خواهند بود تولید خود را متوقف کنند. به خاطر پایین آمده بهای سهام و تقاضای عمده از آسیا، قیمت­ های عمده ­فروشی گاز امسال در اروپا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است که باعث شده تا بر صنایع مصرف­ کننده انرژی فشار خاصی وارد بشود.

گارت استیس، مدیرکل فولاد بریتانیا به اخبار اظهار داشت: اگر دولت اقدامی نکند در این صورت آنچه ما اساسا در بخش فولاد شاهد خواهیم بود توقف ­های بیشتر و بیشتر در تولید در زمان­ های مشخصی از روز خواهد بود و این توقف­ها طولانی­ تر هم خواهند شد.

همچنین، آندرو لارج، مدیرکل کنفدراسیون صنایع کاغذ معتقد است به دلیل هزینه­ های فزاینده انرژی، او نمی ­تواند از تعلیق تولید کارخانه ­ها جلوگیری کند. دیوید دالتون از انجمن بریتانیایی تولیدکنندگان شیشه اظهار داشت برخی از شرکت­ ها چند روزی بود که از مرحله توقف تولید خارج شده بودند.

پس از اجلاس سران صنعت در روز جمعه، وزارت صنعت اعلام کرد تصمیم گرفته برای صنایع مصرف­ کننده انرژی آینده­ای رقابتی را تضمین کند و در این رساتا متعهد شده تا طی روزهای آتی برای افزایش تفاهم و کمک به تعدیل اثرات هرگونه افزایش قیمت­هایی که کسب ­وکارها با آن روبرو هستند، با شرکت ­ها همکاری نزدیکی داشته باشد. ولی، برخی از قانون گذاران در حزب محافظه ­کار حاکم می ­خواهند برای صنایع مصرف­ کننده انرژی کارهای بیشتری انجام بشود.

آندرو بریجن به خبر بی­بی­سی گفت: من می­خواهم شاهد حمایت بیشتر دولت از این صنایع در کوتاه­ مدت باشم تا مطمئن شوم ما آن­ها را در بریتانیا از دست نمی­دهیم و موانع بیشتری در سر راه سرمایه‌گذاری قرار نمی‌دهیم. من فکر می­کنم آن­ها می­ خواهند شاهد کنترل قیمت­هایی باشند که قرار است برای گاز پرداخت نمایند. اقتصاد بریتانیا مدت­هاست که با بحران زنجیره تامین دست­ وپنجه نرم می­ کند. کمبود کارگران در انگلستان پس از پیمان برگزیت (Brexit)، در اثر محدودیت­های جهانی ناشی از بیماری فراگیر کووید-۱۹ تشدید شده و زنجیره­ های تامین را برای هرچیز در بریتانیا محدود کرده است، از سوخت و گوشت خوک گرفته تا گوشت ماکیان و بطری آب، این در حالی است که هرگونه بهبود در برابر بیماری همه­ گیر (کرونا) در معرض تهدید قرار دارد.

منبع:reuters
مشاهده خبر

کد مقاله

9336

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۷/۲۱

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9336

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات