گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

۲ میلیون خانواده در انگلستان تامین کننده گاز خود را از دست دادند

۲ میلیون خانواده در انگلستان تامین کننده گاز خود را از دست دادند

مدیریت بحران گاز در بریتانیا از دو شرکت تامین گاز دیگر درخواست کرده تا گاز ۲ میلیون خانواده‌ای را که امسال منبع تامین‌کننده گاز خود را از دست داده­ اند تامین کند. نیل لاورنس، مدیر شرکت آف­جم می­ گوید برای بسیاری از مردم، این دوران نگران­ کننده­ای است. مدیر ناظر شرکت آف­جم تاکید نمود که شرکت آورو انرژی که گاز و برق را برای حدود ۵۸۰۰۰۰ خانوار تامین کرده و شرکت گرین که بیش از ۲۵۰۰۰۰ مشتری داشت در بازار انرژی ورشکست شده ­اند. این فروپاشی اقتصادی باعث شده تا تعداد تامین‌کنندگان گازی که تحت تاثیر فشار قیمت ­های ثبت شده در بازار ورشکسته شدند فقط ظرف شش هفته به هفت شرکت برسد. در مجموع، ۹ تامین کننده گاز امسال ورشکست شدند و حدود ۹/۱ ملیون خانواده تحت تاثیر این روند قرار گرفتند.

نیل لاورنس، مدیر شرکت آف­جم، گفت: برای بسیاری از خانواده ­ها دوران نگران­ کننده­ای فرارسیده است ولی پیش از تلاش برای انعقاد قراردادهای (جدید) انرژی، خانوارها مجبور هستند در انتظار تامین‌کنندگان جدیدی بمانند که برای این منظور انتخاب می ­شود.

پیتر مک­گیر، مدیر اجرایی شرکت گرین به گاردین گفت که تسونامی دیگری در راه است، زیرا تامین کنندگان کوچک انرژی با وجود جهش صعودی هزینه ­ها و بدون امکان انتقال آن به مصرف­ کنندگان، به حد کافی درآمد ندارند تا در این وضعیت به فعالیت خود ادامه بدهند. او گفت: ما شرکتی مستقل هستیم. دسترسی به منبع تامین مالی کار دشواری است و برای کمک به این مسئله هیچ کاری انجام نشده است. او افزود که گفتگوها درباره این بحران که در پایان هفته گذشته به وسیله دبیر کسب­وکار، کواسی کوارتنگ برگزار شد نتوانست تامین‌کنندگان‌ کوچکی را پوشش بدهد که نسبت به شوک در بازار انرژی از همه آسیب­ پذیرتر هستند و گفت کسی گوشش به درخواست شرکت او از مسئول نظارت بر این صنعت، بدهکار نبوده است.

مک­گیر اظهار داشت که شرکت گرین فعلاً حاشیه سود مطمئنی حدود ۵/۳% از قراردادهای انرژی خود را به دست آورده، ولی تامین کنندگان کوچک انرژی در بازار حالا کاملاً زیان کرده ­اند زیرا هزینه ­ها نسبت به سقف تعیین شده ناظر بر قیمت­ های تعرفه انرژی سریع­تر بالا رفته­ اند.

گیلیان کوپر، رئیس بخش انرژی شرکت سیتیزن ادوایس گفت جدیدترین موارد ورشکستگی بر نگرانی­ های مردم درباره دوران به شدت ناآرام پیش روی، می افزاید. او گفت: فروپاشی تامین کنندگان انرژی و افزایش صعودی قیمت­ های انرژی، به همراه کاهش هراس ­انگیز اعتبار جهانی برای میلیون­ ها، نفر عدم اطمینان فراوانی ایجاد می­ کند.

 

منبع:mining

مشاهده خبر

 

کد مقاله

9377

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۷/۲۵

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9377

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات