گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

تردید سرمایه گذاران در مورد حمل‌ونقل صنعتی چین با انتشار داده های مرتبط با محدودیت ها

تردید سرمایه گذاران در مورد حمل‌ونقل صنعتی چین با انتشار داده های مرتبط با محدودیت ها

رویترز – موجی از محدودیت‌های ویروس کوید ۱۹ در شانگهای بزرگترین آزمایش برای سرمایه‌گذاران، شرکت‌های تجاری و مدیران لجستیکی است که تلاش می‌کنند پس از اینکه دولت شرکت‌ها را از انتشار داده‌های بلادرنگ محدود کرد، اقتصاد چین را دنبال کنند.  از آنجایی که پرجمعیت‌ترین شهر چین در تلاش است تا هفته‌ها محدودیت‌های فلج‌کننده کروناویروس را کنار بگذارد، شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند ببینند که کالاها در نتیجه قانون داده‌ای اخیر که به اشتراک‌گذاری داده را منع می نماید، چگونه در یک بندر مهم در حال انتقال هستند . فشارسنج‌های صنعتی از موجودی‌های نفت خام در پایانه‌های واردات تا ظرفیت کانتینری با فرکانس بالا در بنادر قبلاً به‌طور گسترده در دسترس بودند، دریچه‌ای را در زمان واقعی به دومین اقتصاد بزرگ جهان گشوده بودند که با تأخیرها و تحریف‌های احتمالی داده‌های رسمی اقتصادی مشکلی نداشتند. اما از زمانی که قانون حفاظت از اطلاعات شخصی چین در ماه نوامبر اجرایی شد، منابع مهم اطلاعات درباره بزرگترین کشور صادرکننده جهان دچار ابهام شده است. شرکت‌های کشتیرانی و کارگزاران برای نظارت بر تأخیرهای بندری به ردیابی مبتنی بر ماهواره‌ای دقیق‌تر متوسل شده‌اند. داده‌های ترافیک برای اندازه‌گیری حمل و نقل و تجارت کامیون دیگر در دسترس نیستند. معامله‌گران فعالیت بندر را با تماس های تلفنی یا حتی شمارش کشتی ها بررسی می‌کنند.

این عدم وضوح برهر حلقه دیگری در زنجیره تامین سراسر جهان تأثیر می‌گذارد، زیرا کار به تدریج از سر گرفته می‌شود، جریان کالاها اوج می‌گیرد و حمل‌کنندگان کالاها به دنبال رفع گره‌های ترافیکی در سواحل شرقی چین هستند. دونگ چن، رئیس تحقیقات اقتصاد کلان آسیا در شرکت مدیریت ثروت پیکتت، گفت: “ما دیگر نمی‌توانیم برخی از داده‌های با فرکانس بالا، مانند گردش روزانه کالا در بنادر، داده‌های مسافران راه‌آهن و ترافیک هوایی را به دست آوریم”. چن گفت: «برخی از داده‌ها فقط به صورت ماهانه در دسترس هستند. ما فقط باید با آنچه هست کنار بیاییم”.

اداره فضای سایبری چین و وزارت حمل و نقل به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد تأثیرات قانون داده ها پاسخ نداده است.

در هاله ابهام

قانون داده جدیدترین قانون حسابداری PwC است که آن را «یکی از سخت‌گیرانه‌ترین رژیم‌های نظارتی بسیاری از شرکت‌های چندملیتی» می‌نامد. این اقدامات نحوه جمع‌آوری و استفاده سازمان‌های داخلی و خارجی از داده‌ها را محدود می‌کند و بر هر شرکتی که در چین فعالیت می‌کند تأثیرگذار است. سازمان‌هایی که بر فعالیت‌های صنعتی یا تجاری در چین نظارت می‌کنند باید قوانین سخت‌گیرانه‌ای را در مورد طبقه‌بندی داده‌ها، ذخیره‌سازی، انتقال‌های بین‌مرزی، شفافیت و مدیریت رضایت کاربر پیش از انتشار چنین داده‌هایی برای مشتریان رعایت کنند. از این رو، برخی از ارائه‌دهندگان داده انتشار داده‌ها را به حالت تعلیق درآورده یا متوقف کرده‌اند یا آن‌ها را مخفی کرده‌اند. یک تاجر نفتی مستقر در پکن عنوان داشت: “همه در حال نوشتن و صحبت در مورد ازدحام بنادر در چین به دلیل موج اخیر کووید هستند، اما ما نمی‌توانیم داده‌های معتبر زیادی برای ارزیابی وضعیت واقعی پیدا کنیم” دو سال پیش، زمانی که کووید در آغاز همه‌گیری در کشور چین گسترش یافت، تحلیلگران، سرمایه‌گذاران و روزنامه‌نگاران به داده‌های ترافیکی شرکت نقشه‌برداری هلندی تام‌تام روی آوردند تا ببینند چگونه محدودیتها تحرک در شهرهای بزرگ پرجمعیت‌ترین کشور جهان را متوقف نموده است. در حال حاضر، شهرهای چین در صفحه تراکم ترافیک بین‌المللی رایگان این شرکت که همچنان داده‌های ده‌ها مکان دیگر را در سراسر جهان دنبال می‌کنند، در دسترس نیستند. ایوو بوکرینک، سخنگوی تام‌تام از طریق ایمیل گفت: «ما تصمیم کسب و کار خود را اتخاذ نموده‌ایم که از طریق پورتال سیار تام‌تام و وب سایت شاخص ترافیک، به دلیل تشدید قوانین چین در مورد اشتراک گذاری و افشای داده های GPS، خبرهای تاریخی و زنده ترافیک شهرهای چین را قطع کنیم”.

او گفت  تام تام همچنان به ارائه داده به مشترکین در چین ادامه می دهد. پس از اینکه شرکت‌های کشتیرانی انتشار فید سیستم شناسایی خودکار (AIS) کشتی‌ها را در آب‌های چین متوقف کردند، تاجرانی که حرکت کشتی‌ها را ردیابی کردند از داده‌های موقعیت‌یابی ماهواره‌ای استفاده کردند که می‌تواند دقت کمتری نسبت به سیگنال‌های AIS کشتی به ساحل داشته باشند. ایوان لام، تحلیلگر ارشد در تحقیقات کانترپوینت گفت: «من می‌گویم سال گذشته چند بار در ماه با مردم صحبت می کردیم تا اطلاعات مربوط به تحولات زنجیره تامین را تکمیل کنیم. اما در چند هفته گذشته این روند به صورت هر روزه بوده است.» دیگران اما روشهای قدیمی‌تری را در پیش گرفته اند. استفان اینس، شریک مدیریتی در  مدیریت دارایی اسپای، گفت: «تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌های بی‌درنگ در بطن کاری است که ما این روزها برای گذران زندگی انجام می‌دهیم، به‌ویژه با مشکلات زنجیره تامین که شعله های تورم را دامن می‌زند. اکنون ما به افرادی نیاز داریم که کشتی‌های خارج از بندر شانگهای و نینگبو در ساعت ۷ بعد از ظهر را برای بررسی نقاط مرجع شمارش نمایند.»

 

 

منبع:reuters

مشاهده خبر

کد مقاله

10563

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۲/۰۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10563

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات