گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

سقوط معاملات آتی سنگ آهن چین بر اثر کاهش تولید فولاد

سقوط معاملات آتی سنگ آهن چین بر اثر کاهش تولید فولاد

معاملات آتی سنگ آهن چین به دلیل کاهش تولید فولاد به پایین ترین میزان در طی ۹ ماه گذشته سقوط کرد:

هفته گذشته، فروش سلف سنگ معدن آهن در چین به پایین ترین قیمت خود ظرف نه ماه اخیر رسید، و تولید فولاد در این تولیدکننده اصلی همچنان روند نزولی داشت، که در مجموع در مورد تقاضا برای مواد خام همچنان این نگرانی وجود دارد.

تولید ماهانه فولاد خام در چین طی سه ماه پیاپی به ۲۴/۸۳ میلیون تن در ماه آگوست کاهش یافت، و داده­های حاصل از اداره ملی آمار نشان داد میزان ارسال تولید متوسط روزانه این محصول از ماه مارس سال ۲۰۲۰ به پایینترین سطح خود رسیده است.

عمده معاملات سلف آهن در بورس کالای دالیان برای تحویل در ماه ژانویه با ۳/۴% کاهش به ۶۸۳ یوان (۰۲/۱۰۶ دلار) به ازای هر تن رسید، که کمترین مقدار آن از ۹ دسامبر ۲۰۲۰ تا این تاریخ بود. در پایان وقت اداری بازار، قیمت معامله محصول با ۹/۲% کاهش به ۶۹۳ دلار رسید.

بر طبق گزارش شورای داخلی فولاد، قیمت ­های نقطه­ای سنگ معدن آهن با عیار ۶۲% برای تحویل به چین با افت ۲ دلاری به ۱۲۵ دلار در تن در روز سه ­شنبه هفته گذشته رسید. قیمت­ ها برای سایر فرآورده­های فولادسازی ترکیبی بود. معاملات سلف زغال کوک دالیان ۳/۰% افزایش را با قیمت ۲۷۴۴ یوان در تن نشان داد، در عین حال کوک DCJcv1 با ۲/۰% کاهش به قیمت ۳۳۷۳ یوان در تن رسید. تولید کوک چین در ماه آگوست در سطح ۶۷/۳۹ ملیون تن محصول متوقف شد، که نسبت به تولید محصول در همین ماه در سال گذشته ۵% کاهش داشت.

سخنگوی اداره آمار در مراسم معارفه روز چهارشنبه گفت: قیمت ­های جهانی کالا هنوز در سطوح بالایی قرار دارند، و با وجود کاهش­ های اخیر، در روندهای معاملات سلف هنوز عدم ­قطعیت وجود دارد. بهای میلگرد فولادی مورد استفاده در ساختمان در بورس معاملات سلف شانگهای با ۴/۱% کاهش به ۵۵۱۸ یوان در تن رسید. فولاد نورد گرم با ۲/۱% کاهش در قیمت به ۵۶۹۴ یوان در تن رسید. اما معاملات سلف فولاد ضدزنگ در بورس با ۵/۴% افزایش به ۱۹۸۱۵ یوان در تن رسید.

بر طبق گزارش اداره آمار، در ماه آگوست، سرمایه­ گزاری در املاک و مستغلات کشوری ۳/۰% نسبت به پارسال رشد داشت، که کندترین گام افزایش در طول ۱۸ ماه بود، این در حالی بود که سرمایه­ گزاری برای دارایی ثابت در طول سال ۹/۸% و در هشت ماه نخست سال افزایش داشت.

منبع:hellenicshippingnews
مشاهده خبر

کد مقاله

9570

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۸/۱۶

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9570

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات