گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

نتایج اشتباه آزمایش کووید در چین

نتایج اشتباه آزمایش کووید در چین

نتایج اشتباه آزمایش کووید در چین نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند که ممکن است همه‌گیری هرگز پایان نیابد”

پکن – سرخوردگی افراد نسبت به کنترل‌ سخت‌گیرانه کووید در چین به طور فزاینده‌ای الزامات آزمایش ویروس و تجارت بزرگی را که آنها به آن دامن زده‌اند، هدف قرار داده است. بر اساس ترجمه CNBC از چینی‌ها، در Weiboنسخه چینی توییتر، صبح روز سه‌شنبه این خبر در همه جا اعلام شد: «اگر اغتشاشات مرتبط با آزمایش ویروس هرگز متوقف نشود، همه‌گیری ممکن است هرگز پایان نیابد”.

این هشتگ خبری به تیتر یک مطلب نظری حذف شده از یک نشریه تحت نظارت پیپلز دیلی، روزنامه حزب کمونیست چین اشاره داشت. در این مقاله چندین نمونه از نتایج آزمایش ویروس جعلی در سال جاری در سراسر کشور از جمله در شانگهای و پکن لیست شده است. این مقاله هشدار داد که گزارش نادرست نتایج آزمایش اسید نوکلئیک می‌تواند منجر به گسترش بیشتر ویروس شود و منجر به انجام تست های آزمایشی بیشتر و قرنطینه برای ماه‌ها شود.

همان رسانه روز دوشنبه مقاله ای درباره بیش از ۳۰ شرکت تست ویروس در چین منتشر کرد که همگی تحت نظارت یک سهامدار قرار دارند – که مکرراً جریمه شده اند. این خبر هنوز هم حذف نشده است. هفته گذشته، مقامات بهداشتی شهر لانژو یکی از این شرکت ها را به دلیل گزارش منفی برخی از نتایج آزمایش ویروس مثبت مورد انتقاد قرار دادند. مشخص نیست که تا چه حد ممکن است تقلب وجود داشته باشد یا اینکه آیا حجم انبوه آزمایش‌ها پردازش دقیق آنها را دشوار کرده است.

در ایالات متحده، افزایش ایستگاه‌های آزمایش ویروس نگرانی‌هایی را در مورد کلاهبرداری و همچنین سرقت هویت ایجاد نموده است. روز سه‌شنبه، یک مقام چینی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که شهرهای پکن، هفی و شیجیاژوانگ، مشکلاتی در برخی از شرکت‌های تست ویروس داشتند و آنها را مجازات کردند. این مقام مسئول افزود: تحقیقات جنایی از برخی نهادها و افراد نیز انجام شده است.

طی ماه گذشته، چندین شهر بزرگ در سرتاسر سرزمین اصلی چین افزایش موارد ابتلا را گزارش کردند که باعث قرنطینه مجدد شد. دانشجویان و گروه‌هایی از مردم در آخر هفته تظاهرات عمومی در اعتراض به کنترل‌های کووید برگزار کردند  و این سیاست نزدیک به سه سال ادامه دارد.

محدودیت‌ها در سال جاری تشدید شد زیرا مقامات به دنبال ردیابی و مهار نوع مسری‌تر ویروس امیکرون بودند. پایتخت پکن، شانگهای و بسیاری از بخش‌های کشور آزمایش‌های منظم ویروس را برای ماه‌ها برای سفر یا ورود به مکان‌های عمومی مانند سوپرمارکت اجباری کرده‌اند. مقامات شهر پکن روز چهارشنبه گفتند که افرادی که بیشتر در خانه می مانند، با توجه به خبرهای مشابه در بخش هایی از شهر گوانگژو در اوایل هفته، نیازی به آزمایش منظم ندارند.

تست ویروس: تجارت بزرگ

طبق داده‌های ویند اینفورمیشن، CNBC  ۱۵ شرکت چینی تست کووید را انتخاب کرد و به این نتیجه رسید که آنها درآمد کلی ۸۶.۵۸ میلیارد یوان (۱۲.۲ میلیارد دلار) را در سه فصل اول سال گزارش نمودند. لزوماً همه درآمد آنها از آزمایش به دست نمی آید. اما سود آنها امسال تا پایان سپتامبر قابل توجه بوده است. هفت شرکت گزارش دادند که در این مدت نسبت به سال گذشته درآمد آنها تقریباً دو برابر یا بیشتر شده است – داده‌ها نشان می‌دهد که حتی یکی از آنها درآمد تقریباً چهار برابری داشته است. سه تا از این شرکت ها از زمان شروع همه گیری در اوایل سال ۲۰۲۰ در بازار سرزمین اصلی فهرست شده بودند.

هفته پیش، بورس شانگهای بازبینی خود را نسبت به IPO پیشنهادی یک شرکت تست ویروس لغو کرد. به گفته کیچاچا، پایگاه داده تجاری چین، در نیمه اول سال، ۲۳۷ کسب و کار مرتبط با آزمایش ویروس در چین به ثبت رسید که این رقم، ۵۱.۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش را نشان می دهد.

تست کرونا فقط با ۱۵ دقیقه پیاده روی

تا اوایل سال جاری، آزمایش ویروس عمدتاً توسط بیمارستان‌ها انجام می‌شد و برای ورود به مکان‌های عمومی در برخی شهرها نیازی به نتایج منفی نبود. تحلیلگران براین باورند که آزمایش منظم می تواند به مقامات کمک کند تا سریعتر عفونت را مهار کنند. اما پس از قرنطینه شانگهای در اوایل آوریل، بسیاری از شهرها از جمله پکن به راه‌اندازی کیوسک‌های مجاور هم بیشتری برای آزمایش ویروس PCR پرداختند و آزمایش‌های واکنش زنجیره‌ای پلیمراز که بسیار دقیق و پردازش آنها نسبتاً ساده است.

حداقل در پکن، ایستگاه‌ها اغلب آرم‌ شرکت‌هایی را که آزمایش را انجام می‌دهند، نمایش می‌دهند، بدون اینکه هزینه‌ای برای افرادی که آزمایش می‌شوند، پرداخت نمایند. در ماه مه، دولت مرکزی اعلام نمود که در شهرهای بزرگ، ایستگاه آزمایش کووید باید در جایی قرار گیرد که افراد با طی ۱۵ دقیقه پیاده روی به این محل دسترسی داشته باشد. شهر پکن این برنامه ها را مجددا در روز چهارشنبه تکرار نمود.

در حالی که چین مسیری را برای بازگشایی طی می‌کند، رسانه‌های دولتی تاکید بیشتری بر پایبندی بیشتری به آخرین نسخه سیاست کووید سازمان بهداشت و درمان و اقدامات بعدی منتشر شده در ماه نوامبر دارند. هیچکدام اعلام نمی کنند که آیا ایستگاه‌های آزمایش ویروس باید چگونه مستقر شوند یا خیر.

 

 

منبع:cnbc

مشاهده خبر

 

کد مقاله

16002

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۹/۱۵

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=16002

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات