گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

چین برای مبارزه با کلاهبرداری، نظارت خود را بر شرکت های حسابداری تقویت کرده است

چین برای مبارزه با کلاهبرداری، نظارت خود را بر شرکت های حسابداری تقویت کرده است

 

شانگهای، ۲۳  آگوست (رویترز)- چین در روز دوشنبه اظهار داشت که در مبارزه با کلاهبرداری مالی و ضمن عدم پذیرش هرگونه رفتار مالی نامطلوب، عملیات تحقیق و تفحص خود را در خصوص شرکت های حسابداری تقویت خواهد نمود.

دستورالعمل ­های منتشر شده توسط شورای دولتی چین، یا کابینه، که در بایجینگ ارائه شده روندی ناگهانی از سرکوب های نظارتی را علیه بخشهای مختلف، از اینترنت گرفته تا بخش آموزش، آغاز کرد.

این دستورالعمل ها بیانگر آن بودند که چین مقررات دقیقی را درباره نظارت بر شرکت های حسابداری منتشر خواهد کرد، و ضمن اجرای مجازات، فراوانی بازرسی ­ها را افزایش خواهد داد.

ضمناً، در اقدامی برای حفاظت از امنیت اقتصادی و اطلاعاتی در چین، ناظران چینی بر مبنای نظارت بر حسابداری و حسابداری در مرزی مشترک همکاری خواهند کرد. چین در جهت اقداماتی گام می ­بردارد تا در بازارهای سهام و اوراق بهادار خود را به روی سرمایه گذاران جهانی بگشاید، و نیز در عین حال سپرده ­های خانگی را به سوی بازارهای سرمایه کشوری هدایت نماید تا به نوآوری مالی و رشد اقتصادی کمک نماید.

اما در طی سال های اخیر در اثر تعداد فراوان موارد رسوایی، میزان اعتماد سرمایه­ گذاران رو به کاهش نهاده است، از جمله کلاهبرداری حسابداری در سطح وسیع که گروه شرکت مواد کامپوزیت کانگ دکسین و شرکت داروسازی کانگمی آن را انجام داد.

شورای دولتی چین در روز دوشنبه اظهار داشت که شرکت های حسابداری، به عنوان دروازه ­بانان بازارهای سرمایه نقش خود را به طور کامل ایفا نکرده ­اند که اغلب شاهد مواردی از کلاهبرداری مالی و اطلاعات حسابداری نادقیق بوده اند.

همچنین چین عملکرد نامطلوب مالی همچون حسابداری بدون مجوز، فروش غیرقانونی و آنلاین گزارش های حسابرسی، و نشت اطلاعات محرمانه را براساس این دستورالعمل­ ها سرکوب خواهد کرد.

دستورالعمل مطالب خاصی را در خصوص همکاری فرا­مرزی ارائه نکرده است، و فقط بیانگر اقدامی است که می­ تواند به بهبود اعتبار و نفوذ بین ­المللی چین کمک کند.

مسئول ناظر اوراق بهادار چین در روز جمعه بیان کرد که برای همکاری با ایالات متحده در زمینه نظارت حسابرسی شرایطی را تعیین خواهد کرد.

واشینگتون در نظر دارد اسامی شرکت های چینی موجود آمریکا را از فهرست خود خارج نمایند که نتوانسته­ اند الزامات حسابرسی آن را برآورده نمایند.

(گزارشی از اتاق خبر بایجینگ و شانگهای؛ با ویرایش تام هاگ و سم هولمز)

 

منبع: Reuters
مشاهده خبر

 

 

کد مقاله

9171

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۶/۰۶

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9171

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات