گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

ضمن ثبات قیمت‌ها، میزان عرضه زغال سنگ در حال بهبود است

ضمن ثبات قیمت‌ها، میزان عرضه زغال سنگ در حال بهبود است

به گفته یکی از مقامات دولتی چین: ضمن ثبات قیمت­ ها، میزان عرضه زغال سنگ در حال بهبود است:

به گفته یکی از مقامات دولتی چین، با اقدامات مشترک از سوی تولیدکنندگان زغال سنگ، مسئولان لجستیک، و کاربران پایین دستی، وضعیت عرضه زغال سنگ در چین به نحو چشمگیری بهبود یافته است، ضمن آن که قیمت­های زغال سنگ هم تثبیت شده اند. ارزش معاملات سلف برای سوخت زغال سنگ عمدتاً مبادله شده در ماه ژانویه در بورس کالای ژنگ­ژو در اوایل روز دوشنبه با ۲۶/۹% کاهش به ۲/۹۵۲ یوان (۴۸/۱۴۴ دلار) کاهش یافت. نوسان در فعالیت­های سرمایشی اعلام شده به وسیله چین باعث شد تا از زمان افزایش ۱۹۸۲ یوانی آن در ۱۹ اکتبر، قیمت­ های معاملات سلف با دامنه­ای بیش از ۵۳% شناور شود.

از ماه ژولای، دولت میزان گسترش ظرفیت­ ها را در صدها معدن زغال سنگ در کشور افزایش داده است که در این میان، کمبود گسترده نیروی برق به خاطر ناکافی بودن منابع است و مجموعه اقدامات را برای تعدیل قیمت ­های افسارگسیخته زغال سنگ محدود کرده که امسال تقریباً ۱۹۰% افزایش داشت. طی بیانیه صادر شده در شب یکشنبه از سوی کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات (NDRC)، متوسط روزانه تولید زغال سنگ ظرف چند روز پیاپی به بیش از ۵/۱۱ ملیون تن رسید که از اواسط اکتبر تاکنون به میزان ۷۲/۱۱ ملیون تن افزایش یافته است.

محاسبات رویترز نشان می­دهد اگر این افزایش تداوم داشته باشد، نرخ جدید تولید زغال سنگ در چین در جهت تولید سوخت بیشتر در امسال نسبت به گذشته گام می­بردارد. ضمناً، عرضه روزانه زغال سنگ به نیروگاه کلیدی با سوخت زغال سنگ به نقطه اوج ۳۲/۸ میلیون تن رسیده است که در بالاترین سطح خود در طول تاریخ فعالیت آن قرار دارد.

کمیسیون NDRC گفت: آن روند به افزایش کلی در موجودی زغال سنگ در نیروگاه­ های چین تا ۱۰۶ ملیون تن کمک می­کند، که از پایان سپتامبر تاکنون ۲۸ میلیون تن بیشتر است، و این ارقام توانسته سوخت را برای ۱۹ روز مصرف تامین کند.

کمیسیون NDRC ذخایر زغال سنگ را در نیروگاه ­ها تا بیش از ۱۱۰ میلیون تن طی سه روز برآورد کرد.

قیمت­ های نقطه­ای برای سوخت گرمایشی زغال سنگ با محتوای انرژی ۵۵۰۰ کیلوکالری در معادن به پایین تر از ۱۲۰۰ یوان در تن رسید که در بنادر بهای آن ۱۵۰۰ یوان کمتر است، با بیان این مطلب مسئول برنامه­ ریزی دولت اظهار داشت این در حالی است که طی معاملات هشت روز اخیر، سطح معاملات سلف سوخت زغال سنگ در اکثر اقلام مبادله شده ۵۱% در نوسان (شناور) بوده است.

کمیسیون NDRC به طور جداگانه در روز یکشنبه اعلام کرد که آن کمیسیون پلتفرم آنلاینی را برای نظارت بر اجرای قراردادهای بلندمدت زغال سنگ تهیه کرده که بین معدنچیان زغال سنگ و کاربران پایین دستی منعقد می­شوند، و این سیستم رسماً از اوایل ماه نوامبر کار خود را آغاز خواهد نمود. به منظور ثبات قیمت ­های زغال سنگ، چین همواره شرکت ­های تولید زغال سنگ را وادار کرده تا اکیداً به تعهدات قراردادی خود عمل کنند.

 

 

منبع:reuters
مشاهده خبر

کد مقاله

9547

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۸/۱۱

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9547

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات