گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

استفاده چین از اپلیکیشن‌های ردیابی برای اعمال محدودیت سفر

استفاده چین از اپلیکیشن‌های ردیابی برای اعمال محدودیت سفر

چین از اپلیکیشن ردیابی سفر در جدیدترین اقدامات مرتبط با محدودیت های کووید استفاده می کند

 

مردم چین در روز سه‌شنبه به دلیل لغو یک اپلیکیشن که برای ردیابی اینکه آیا به مناطق آسیب‌دیده کووید سفر کرده‌اند یا خیر، در جدیدترین اقدامات قرنطینه قوانین ضد ویروس جهان، جشن گرفتند.

چین هفته گذشته در پی اعتراضات گسترده علیه محدودیت‌ها در ماه گذشته که بزرگترین نمایش نارضایتی عمومی در سرزمین اصلی چین از زمان به قدرت رسیدن رئیس جمهور شی جین پینگ در سال ۲۰۱۲ محسوب می‌شود، اقدام به حذف بخش های کلیدی فعالیتهای سختگیرانه «صفر کووید» خود نمود. این اقدامات کنار گذاشتن آزمایش اجباری قبل از بسیاری از فعالیت‌های عمومی، مهار قرنطینه و در حال حاضر لغو اپلیکیشنی به نام «کد سفر» است که منتقدان گفته بودند می‌تواند برای نظارت انبوه و کنترل اجتماعی بر جمعیت مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجایی که مقامات این اپلیکیشن را در نیمه شب دوشنبه غیرفعال کردند، چهار شرکت مخابراتی چین اعلام کردند که اطلاعات کاربران مرتبط با این اپلیکیشن را حذف خواهند نمود. کاربران اینترنت به پلتفرم رسانه اجتماعی Weibo رفتند تا لغو این برنامه را جشن بگیرند.

یکی از کاربران نوشت: “خداحافظ کد سفر، امیدوارم دیگر هرگز تو را نبینم.” دیگری نوشت: «دستی که در طول همه گیری برای اعمال قدرت گشوده شده بود، اکنون باید عقب کشیده شود.»

کدهای برنامه سفر عمدتاً برای ردیابی سفرهای داخلی در چین استفاده می‌شد، در حالی که مقامات همچنین از کدهای به اصطلاح بهداشتی استفاده می‌کردند که ساکنان باید برای ورود به اماکن عمومی اسکن کنند تا بررسی کنند که آیا ممکن است با ویروس تماس داشته باشند یا خیر. در حالی که مقامات لغو این برنامه را اعلام نکرده‌اند، چندین شهر از جمله شانگهای گفته‌اند که ساکنان دیگر ملزم نیستند این کدها را هنگام ورود به مکان‌هایی مانند مغازه‌ها و رستوران‌ها نشان دهند.

بازگشایی

حذف این محدودیت‌ها پیش از تعطیلات سال نوی چینی در ماه آینده صورت می‌گیرد، زمانی که انتظار می‌رود تعداد زیادی از مردم برای اولین بار پس از سال‌ها به سراسر چین سفر کنند تا با خانواده خویش دیدار نمایند.

سفیر پکن در ایالات متحده روز دوشنبه گفت که او معتقد است اقدامات چین برای کووید-۱۹ در آینده نزدیک بیشتر کاهش خواهد یافت و سفرهای بین المللی به این کشور نیز آسان تر صورت می گیرد. چین از زمانی که همه‌گیری برای اولین بار در شهر ووهان چین در مرکز چین در اواخر سال ۲۰۱۹ شیوع پیدا کرد، مرزهای خود را به روی سفرهای بین‌المللی بسته است. پروازهای بین‌المللی هنوز در به حالت قبل از همه‌گیری بازنگشته اند و مسافران ورودی هشت روز در قرنطینه باقی می مانند. بسته شدن مرزها و قرنطینه های مکرر در شهرهای بزرگ به منظور تلاش برای ریشه کن کردن ویروس، دومین اقتصاد بزرگ جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

در حالی که کاهش اقدامات قرنطینه چشم‌انداز بلندمدت رشد جهانی را روشن‌تر می‌کند، تحلیلگران می‌گویند که کسب ‌و کارهای چینی در هفته‌های آینده با مشکل مواجه خواهند شد، زیرا موجی از عفونت‌ها باعث مرخصی کارکنان بسیاری شده است و بدین صورت مصرف‌کنندگان با احتیاط عمل می کنند. گسترش این بیماری که در روزهای اخیر با صف‌های طولانی در خارج از کلینیک‌ها و مراکز آزمایش نشان داده شده است، احتمالاً فشار زیادی را بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی چین وارد می‌کند که به گفته کارشناسان می‌تواند به سرعت تحت تاثیر قرار گیرد.

در پکن پایتخت چین، صندلی‌های خالی در قطارهای شهری و رستوران‌های متروک مرکز شهر، بر تردید برخی از مردم در قبول آزادی‌های جدید تأکید کرده است. گائو لین، سرمایه دار ۳۳ ساله، در خیابان های پایتخت به رویترز گفت: «می توانم بفهمم. شاید افراد دیگر می‌ترسند یا نگران وضعیت سلامتی بچه ها و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها هستند. این انتخاب شخصی است.”

 

 

 

منبع:uk.finance

مشاهده خبر

کد مقاله

16130

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۹/۲۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=16130

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات