گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

بهم‌ریختگی بازارهای آسیایی در اثر سقوط سهام چین

بهم‌ریختگی بازارهای آسیایی در اثر سقوط سهام چین

سقوط سهام چین پیش از ارائه درآمد نهادهای بانکی، بازارهای آسیایی در هم ریخته است:

بازار سهام چین روز سه‌شنبه پیش از گزارش‌های درآمدی برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور، افت نمود، در حالی که با تداوم نگرانی‌ها در مورد فدرال رزرو ایالات متحده، بیشتر بازارهای آسیایی دچار مشکل شدند. شاخص بلوچیپ شانگهای شنژن CSI 300 چین ۰.۶ درصد سقوط کرد در حالی که شاخص شانگهای کامپوزیت نیز میزان مشابهی را از دست داد.

سرمایه گذاران منتظر گزارش‌های درآمدی بانک صنعتی و تجاری چین، شرکت بانک ساختمانی چین ، بانک چین هستند. سهام این سه شرکت در روز سه شنبه افزایش اندکی داشت. انتظار می‌رود درآمدهای بانک‌های بزرگ شفاف‌سازی بیشتری در مورد اینکه رکود اقتصادی چین تا چه حد بر بانک‌های اصلی آن تأثیر گذاشته است، ارائه دهد. قرنطینه‌ در زمان همه گیری  COVID-19، بحران بدهی در بخش املاک و مستغلات، و اخیراً، بحران انرژی ناشی از خشکسالی به شدت فعالیت اقتصادی چین را در سال جاری تحت تاثیر قرار داده است. این امر باعث ارائه بسته های محرک اقتصادی از سوی دولت شد، از جمله چندین کاهش نرخ بهره توسط بانک خلق چین صورت گرفت. اما این مسئله ممکن است در نهایت بر حاشیه های بانکی بیشتر فشار بیاورد.

بانک کشاورزی چین روز دوشنبه درآمد نسبتا بالاتری را گزارش نمود، اما افزایش وام‌های غیرجاری مربوط به املاک را ثبت کرد. سهام این شرکت  به عنوان سومین وام دهنده تجاری بزرگ چین از نظر دارایی  در روز سه شنبه ۰.۳ درصد افزایش یافت. بازارهای آسیایی بزرگتر، به دنبال پیروی ضعیف از وال استریت، به صورت ترکیبی در نظر گرفته شدند. سهام ایالات متحده در روز دوشنبه با کاهش شدید قیمتی بسته شد، زیرا ضرر سهام فناوری سنگین وزن بسیار بیشتر از بهبود در سایر بخش ها بود. پس از آن که فدرال رزرو آمریکا رویکرد تهاجمی در مورد برنامه های خود برای افزایش نرخ بهره در سال جاری نشان داد، بخش فناوری دوباره تحت فشار افزایش بازدهی خزانه داری قرار گرفت.

اکنون تمرکز بر روی داده های و دستمزد آتی ایالات متحده در روز جمعه است، که احتمالاً برنامه های بانک مرکزی برای سیاست سختگیرانه را تحت تأثیر قرار می دهد. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ با ۱.۲ درصد سقوط مواجه شد و بدترین عملکرد را در آسیا در روز سه شنبه نشان داد. شرکتهایی همچون علی بابا (HK: 9988)، بایدو(HK: 9888) و هولدینگ تنسنت (HK: 0700) بین ۱.۲٪ تا ۲٪ ضرر داشتند.. شرکت بایدو نیز قرار است درآمد خود را در اواخر روز گزارش نماید.

بازار سهام ژاپن ۱ درصد رشد کرد که به مقدار قابل توجهی از زیان روز دوشنبه خود کاست. داده ها نشان می دهد که نرخ بیکاری این کشور در ژوئیه به میزان ۲.۶ درصد ثابت بوده است.

 

 

منبع:investing

مشاهده خبر

 

کد مقاله

13236

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۶/۰۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=13236

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات