گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

کاهش تولید نفت خام آمریکا در ماه مه

کاهش تولید نفت خام آمریکا در ماه مه

داده های جدید اداره اطلاعات انرژی(EIA) روز جمعه نشان داد که تولید نفت خام آمریکا در ماه می به طور میانگین به ۱۱.۵۹۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. این رقم از ۱۱.۶۵۲ میلیون بشکه در روز در آوریل بیشتر افت نموده است، به صورتی که ۵۷۰۰۰ بشکه در روز کاهش یافته است. ارقام تولید ماه می فقط ۲۳۹۰۰۰ بشکه در روز بالاتر از همان زمان در سال گذشته و ۱.۲۴۷ میلیون بشکه در روز پایین تر از سطح قبل از هه گیری ویروس کرونا است.

تولید نفت خام ایالات متحده در ماه مه در مقادیر ۱ و ۳ PADD کاهش یافت و در PADDs 2، ۴ و ۵ نیز با افزایش مواجه شد. بیشترین افزایش در سطح ایالتها تا کنون مربوط به داکوتای شمالی بود که شاهد افزایش تولید از ۸۹۵۰۰۰ بشکه در روز به ۱.۰۴۹ میلیون بشکه در روز در ماه مه رسیده است. در همین حال، تگزاس شاهد کاهش تولید از ۵.۰۱۷ میلیون بشکه در روز به ۴.۹۶۵ میلیون بشکه در روز بوده است و این سطح کمتر از آنچه در دسامبر سال گذشته مشاهده شده است، بوده و نشان می‌دهد که هیچ رشدی در شاخص‌های تولیدی در تگزاس در طی این پنج ماه وجود نداشته است.

تولید نیومکزیکو نیز در ماه می کاهش یافت و از ۱.۵۰۸ میلیون بشکه در روز به ۱.۴۹۷ میلیون بشکه در روز رسید.

ارقام به طور قابل توجهی با آنچه که EIA در ابتدا برای ماه می برآورده نموده است، متفاوت است. EIA پیش از این پیش بینی کرده بود که تولید نفت خام ایالات متحده در ماه می به ۱۱.۷۴ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. اداره اطلاعات انرژی در آخرین چشم انداز کوتاه مدت انرژی خود برآورد نمود که میانگین نفت خام ایالات متحده در سال جاری ۱۱.۹۱ میلیون بشکه در روز و سال آینده ۱۲.۷۷ میلیون بشکه در روز است و این رقم در صورت تحقق، رکورد جدیدی برای تولید ایالات متحده است. در ماه ژوئن، EIA  برآورد نمود که تولید به طور متوسط ​​۱۱.۸۹ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. حتی با خروج تقریباً یک میلیون بشکه در روز از ذخایر استراتژیک نفت با کاهش ۶ درصدی ذخایر نفت خام آمریکا نسبت به میانگین پنج ساله، تولید ایالات متحده در ماه مه با افت مواجه شد و از سال گذشته نتوانست پیشرفت چشمگیری داشته باشد. بدین صورت، روز جمعه این شاخص افزایش یافت، بنابراین، شاخص WTI بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه یعنی بیش از ۴ درصد در روز افزایش یافت.

 

 

منبع:oilprice

مشاهده خبر

کد مقاله

11426

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۵/۰۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=11426

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات