گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

کولاک بی سابقه در غرب نیویورک حداقل ۲۷ کشته برجای گذاشت

کولاک بی سابقه در غرب نیویورک حداقل ۲۷ کشته برجای گذاشت

بوفالو، نیویورک (رویترز) – مقامات محلی روز دوشنبه اعلام نمودند، بیش از ۲۴ نفر در کولاک برف غرب نیویورک در تعطیلات آخر هفته کریسمس کشته شدند، کارکنان راهداری نیز در تلاش برای برف روبی درمنطقه برفی اطراف بوفالو از شدیدترین طوفان زمستانی هستند.

با ادامه بارش برف در بالای بیش از ۱.۲ متری که از زمان شکل گیری کولاک در روز جمعه که شهر بوفالو را درگیر نمود، این شهر به عنوان دومین شهر بزرگ نیویورک با طوفانی سهمگین مواجه شد و فرماندار این شهر این حادثه را فاجعه قرن نامید.

تعداد تلفات تایید شده مرتبط با طوفان در روز دوشنبه از ۱۳ شب قبل به ۲۷ نفر در بوفالو و بقیه به منطقه اورنج کانتی اختصاص یافت. مارک پولونکارز، مدیر اجرایی این شهر گفت، این تلفات شامل مواردی از افرادی است که در توده‌های بزرگ برفی و در اتومبیل‌ها پیدا شده‌اند یا در اثر استرس قلبی هنگام کندن توده برف یا تنفس در داخل برف جان خود را از دست داده‌اند.

این شهر از قبل هشدار لازم را در مورد “پارو زدن برفها” اعلام نمود و گفت که تلاش بیش از حد ناشی ازبرف روبی “برف سنگین و مرطوب با بیل می تواند باعث آسیب به کمر و حمله قلبی شود.”

بر اساس گزارش  ان بی سی نیوز، در نتیجه یخبندان عمیق قطب شمال و جبهه طوفان گسترده که برای روزها در بیشتر ایالات متحده تا جنوب مرز مکزیک گسترده شده است، حداقل ۶۰ نفر در حوادث مربوط به آب و هوا در سراسر کشور جان خود را از دست داده اند. سیستم طوفان بزرگ‌تر سفرهای سراسر کشور را در تعطیلات آخر هفته فاجعه بار نموده است و مسافران را به دلیل لغو هزاران پرواز سرگردان کرده است. منطقه بزرگ بوفالو، در لبه دریاچه ایری در نزدیکی مرز کانادا، بیشترین آسیب را از این حادثه دیده است.

به گزارش سرویس هواشناسی ملی، از صبح روز دوشنبه نزدیک به ۵۰ اینچ (۱.۲۷ متر) برف در فرودگاه بوفالو وجود داشته است. اگرچه بادهای سهمگین که بیش از دو روز شرایط وحشتناکی ایجاد می‌کرد تا روز دوشنبه کاهش یافت، برف همچنان می‌بارید و تا روز سه‌شنبه انباشتگی برف تا یک فوت (۳۰ سانتی‌متر) بیشتر در مناطق جنوب بوفالو و شمال سیراکوز پیش‌بینی می‌شود.

تداوم اقدامات نجات

جاده‌ها مملو از ماشین‌ها، اتوبوس‌ها، آمبولانس‌ها، کامیون‌های یدک‌کش و حتی گاوآهن‌های مدفون در زیر برف هستند که اقدامات برای پاک‌سازی خیابان‌های پوشیده از برف و دسترسی به ساکنان حادثه دیده نیازمند مراقبت‌های پزشکی را پیچیده تر می‌کند. مقامات از تراکتورهای بالابر برای حمل و نقل بیمارستان استفاده می کنند.

علیرغم ممنوعیت سفرهای شخصی جاده‌ که از روز دوشنبه به قوت خود باقی است، صدها راننده در آخر هفته در داخل وسایل نقلیه خود نجات یافتند. تعدادی ازسوپرمارکتهایی که برای روزهای متوالی بسته بودند، روز دوشنبه کار خود را آغاز نمودند و مردم بیش از یک مایل (۱.۶ کیلومتر) را در وسط خیابان‌های غیرقابل عبور طی کردند تا به آنجا برسند.

شدت طوفان که برای منطقه‌ای که به هوای خشن زمستان عادت کرده بود قابل توجه است، از ترکیبی از عوامل هواشناسی  نیز فراتر رفته است. باد شدید، سرمای بی‌حس‌کننده و برف «اثر دریاچه‌ای» – حاصل رطوبت جمع‌آوری شده توسط هوای منجمد که روی آب‌های گرم‌تر دریاچه در جریان است – طوفانی را به وجود آورد که کتی هوچول، فرماندار نیویورک این حادثه را به عنوان بدترین طوفان برفی در منطقه بوفالو از زمان کولاک سال ۱۹۷۷ که نزدیک به ۳۰ کشته برجای گذاشت، در نظر گرفت.

کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه شب اعلامیه اضطراری فدرال در ایالت نیویورک را صادر کرد و به دولت آمریکا اجازه کمک برای تقویت تلاش‌های امداد و نجات در سطح ایالتی و محلی را داد.

بایدن در پیامی توییتری اوایل روز گذشته اعلام نمود: ” من از صمیم قلب با کسانی که عزیزانشان را در این تعطیلات آخر هفته از دست دادند، همدردی می کنم.”

صدها نیروی گارد ملی روز دوشنبه برای کمک به پرسنل اورژانس محلی و پلیس ایالتی شتافتند، زیرا کارکنان راهداری افرادی را که هنوز در خودروها و خانه‌های بدون برق گرفتار شده بودند، نجات دادند، این افراد بعد از کنترل علائم حیاتی این افراد، غذا و نیازهای اولیه را تحویل دادند. پولونکارز اذعان داشت که بسیاری از کارکنان اورژانس خود در هجوم برفی آخر هفته گرفتار شده‌اند و باید تیم‌های ویژه‌ای برای نجات امدادگران اعزام کنیم. برق هزاران نفر در شهر ایری از صبح روز دوشنبه وصل شده است، اگرچه طبق اعلام پولونکارز، حدود ۱۴۰۰۰ مشتری هنوز در سراسر ایالت بدون برق هستند.

پولونکارز از رانندگان درخواست کرد که به ممنوعیت رانندگی توجه کنند تا مسیرهای باریک خیابانی را که به کارگران اورژانس و تاسیسات برقی که سعی در عبور از مسیر مانعی از خودروهای مدفون و توده های سهمگین برف داشتند، اختصاص دهند.

پولونکارز گفت: ” درهمه جا خودروهایی وجود دارند که مسیرهای اشتباه را در جاده ها نشان می دهند. آنها اساساً برف روبی شده اند و باید بیرون آورده و بکسل شوند. پاکسازی این مکانها زمان بر است.

 

 

منبع:investing

مشاهده خبر

 

کد مقاله

16220

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۱۰/۱۲

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=16220

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات