گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

سقوط خروجی صنعتی منطقه اروپا به واسطه ناکامی های آلمان

سقوط خروجی صنعتی منطقه اروپا به واسطه ناکامی های آلمان

 

بروکسل، ۱۲ اوت (خبرگزاری رویترز): براساس برآوردهای اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه، با تزلزل آلمان به عنوان منبع قدرت صنعتی بلوک اروپا در میان تنگناهای عرضه، خروجی کارخانه‌ای منطقه یورو در ژوئن کاهش یافت.

اداره آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) اعلام کرد که خروجی صنعتی در ۱۹ کشوری که ارز یورو مشترک دارند ۰.۳ درصد کاهش ماهانه داشته که بیشتر از ۰.۲ درصد کاهشی است که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند.

پس از این افت نوبت به کاهش ۱.۱ درصدی در می رسید که یورواستات در روز پنج شنبه به صورت معکوس تجدیدنظر کرد. پیشتر افت ۱.۰ درصدی را برآورد کرده بود.

کاهش تولید تا حد زیادی به خاطر افت پیش بینی نشده بازده و خروجی آلمان بود که طبق برآورد یورواستات ۱.۰ درصد در ماه بود که کمتر از ۱.۳ درصد افتی بود که اداره آمار فدرال کشور، هفته گذشته محاسبه کرده بود.

افت و رکود آلمان تا حدی با افزایش تولید فرانسه و ایتالیا جبران شد که به ترتیب ۰.۴ درصد و ۱.۰ درصد افزایش ماهانه داشتند.

رکود ۱.۵ درصدی در خروجی کالاهای سرمایه‌ای مثل ماشین آلات که برای دومین ماه متوالی بدترین ماه از نظر عملکردی در صنعت بلوک اروپا بود، باعث پایین آمدن شاخص منطقه اروپا شد، که به خروجی و بازده کمتر در آینده اشاره دارد.

تولید انرژی کاهش ۰.۶ درصدی ماهانه داشت، درحالی که خروجی کالاهای مصرفی غیرماندگار مثل لباس و مواد غذایی، به ۱.۶ درصد رسید که برگشتی از افت ۱.۸ درصدی ماه می بود.

تولید کالاهای مصرفی بادوام و کالاهای واسطه ای هرکدام ۰.۱ درصد افزایش داشت.

خروجی سالانه منطقه یورو در ماه ژوئن افزایش ۹.۷ درصدی داشت چرا که بلوک اروپا کم کم به دوران پیش از افول چشمگیر خروجی ناشی از پاندمی سال گذشته برگشت.

اما این افزایش از پیش‌بینی اقتصاددانان کمتر بود که افزایش ۱۰.۴ درصدی را پیش بینی کرده بودند، و کمتر از نصف ۲۰.۶ درصد جهش ثبت شده در ماه می بود.

 

منبع: reuters
مشاهده  خبر

 

کد مقاله

9131

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۵/۲۴

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9131

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات