گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

کاهش فشار هزینه های ورودی در دسامبر به نقل از زنجیره تامین تولید منطقه اروپا

کاهش فشار هزینه های ورودی در دسامبر به نقل از زنجیره تامین تولید منطقه اروپا

زنجیره تامین تولید منطقه اروپا: فشار هزینه های ورودی در دسامبر کاهشی بود: 

ICIS- تحلیلگران IHS مارکیت می گویند:” فشار در بخش های تولیدی منطقه اروپا به دلیل مشکلات زنجیره تامین در سطح جهانی و هزینه های بالای ورودی اندکی در ماه دسامبر کاهشی بود. با این حال، گسترش سریع واریانت جدید اومیکرون کرونا و مشکلات زنجیره تامین پایدار می‌تواند به سرعت فعالیت‌های تولیدی را مجددا در ماه‌های آینده کاهش دهد.”

با این حال، شاخص تولید PMI در دسامبر بر اساس استانداردهای تاریخی بالا باقی ماند.

بالا بودن شاخص در ماه دسامبر به ایجاد مشاغل در میان تولیدکنندگان و افزایش سفارش مواد اولیه، با بهره‌گیری از کاهش جزئی مشکلات زنجیره تامین در لجستیک جهانی کمک شایانی نمود.

در ماه دسامبر، داده‌ها نشان داد که بحران زنجیره تأمین کاهش یافته است، زیرا میانگین زمان تحویل به کمترین میزان از ماه فوریه افزایش یافته است. شرکت‌ها از این سود نسبی بهره بردند و خریدهایی را با سریع‌ترین نرخ ثبت‌شده از طریق این نظرسنجی به موجودی‌های خود اضافه کردند. اما علیرغم کاهش فشارها بر زنجیره‌های تامین، شرایط بخش تولید همچنان وخیم است، زیرا رشد تولید نسبت به آنچه در ماه نوامبر مشاهده شد، بدون تغییر باقی مانده است. در عین حال، نرخ تورم هزینه نهاده و قیمت تولید نیزکاهش یافت، اما جزو سریع‌ترین نرخ‌ها در نظرسنجی محسوب می شود. ”

موجودی کالاها در طول ماه دسامبر در تمام هشت کشور منطقه یورو که در نظرسنجی PMI شرکت IHS مارکیت لحاظ شده بود، افزایش یافت. تحلیلگران افزودند که این فعالیتهای برجسته با افزایش سریعتر اشتغال همزمان شد و نرخ رشد مشاغل مناسب و بالاتر از میانگین تاریخی خود با حاشیه قابل توجهی بود. اعتماد در بخش تجارت نیز اندکی تقویت شد و به بالاترین سطح سه ماهه رسید.

نرخ‌های تورم بالای چند ساله – در ماه نوامبر، قیمت‌های منطقه یورو با نرخ سالانه ۴.۹ درصد افزایش یافت . همچنین به نظر می‌رسید که برای صنعتگران این قیمت در حال کاهش باشد، هزینه ورودی نیز در پایینترین نرخ از ماه آوریل افزایش یافته و این در حالی است که تورم هزینه خروجی به مدت چهارماه به آرامش نسبی رسید.

براساس نظرات IHS مارکیت با این وجود، هزینه های ورودی در ماه دسامبر با آهنگی افزایش یافت که در کل “قابل توجه” بود.

ریسک منفی

با این حال، به گفته جو هیز، اقتصاددان ارشد در IHS مارکیت، با ادامه کمبود، شلوغی بنادر و مشکلات حمل و نقل، سودهای اعلام شده توسط تولیدکنندگان در سراسر منطقه یورو در ماه دسامبر “ناچیز” بود. داده‌های PMI نشان می‌دهد که سهام خرید در ماه دسامبر با نرخی قابل توجه افزایش یافته است. هیز می‌گوید: «امیدواریم که این امر در کوتاه‌مدت یائلتذ برنامه‌های تولید یعنی برنامه‌هایی که به دلیل کمبود نهاده‌ها به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند، پیش ببرد.

 

 

 

منبع:icis

مشاهده خبر

کد مقاله

9931

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۰/۱۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9931

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات