واشینگتون (رویترز): رئیس کمیسیون گری گنسلر به خبرگزاری رویترز گفت: کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) این موضوع را مورد تحقیق و تفحص قرار خواهد داد که آیا نوآوری هایی مشارکتی دیجیتال مشتریان که شرکت های مالی از آن استفاده می کنند باید بر اساس قوانین موجود نظارت شود و یا به مقررات جدید نیاز دارد.
او گفت: در حالی که اندیشه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پیرامون این موضوع در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، به منظور بهنگام سازی برای بررسی انقلاب ایجاد شده به واسطه هوش مصنوعی در نظام تحلیلی پیش بینی کننده، بازاریابی افتراقی و اقدامات رفتاری که برای بهینه سازی مشارکت مشتری طراحی شده اند قوانین جدیدی برای آن لازم است.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در نظر دارد طی روزهای آتی رایزنی را در مقیاس گسترده انجام بدهد که این خود می تواند پیامدهای عمدهای را برای دلالان خرده فروش، مدیران ثروت و مشاوران روباتیک به دنبال داشته باشد که به نحوی فزاینده از این ابزار برای هدایت مشتریان به سوی محصولاتی پردرآمدتر استفاده می کنند.
گنسلر اظهار نمود: ما در زمانی تحول آفرین قرار داریم. در واقع من به سامانه های تحلیل داده ها و هوش مصنوعی اعتقاد دارم که میتوانند پیامدهای مثبت فراوانی به همراه داشته باشند، ولی این به معنای آن است که ما باید به گذشته نگاهی بیاندازیم و در این مورد بیاندیشیم که این روند برای رابط کاربری، مشارکت کاربر، انصاف و انحراف چه معنایی می تواند داشته باشد. در خصوص قوانین مکتوب در دوران گذشته این چه معنایی دارد؟
رایزنی که تقریباً با رویداد سهام ریسکدار در ماه ژانویه کلید خورد، به روند تفحص و تفتیشی گسترده راجع به اقدامات دلالان خرده فروش منتهی گردید از جمله راه اندازی بازی- اقدامات بازی مانندی که برای بهینه سازی مشارکت مشتری طراحی شده بودند.
در حالی که او راجع به این رویداد به بیانات مربوط به آن گوش می داد، در ماه می گنسلر به کنگره گفت کمیسیون بورس و اوراق بهادار می خواهد بر اساس راه اندازی این بازی به اقبال و عنایت عمومی دست بیابد.
حالا او می گوید که این آژانس باید دامنه ای وسیع از اقدامات مشارکت دیجیتال را بررسی کند. با آن که این ویژگی ها ممکن است دسترسی مشتریان را به بازارهای سرمایه افزایش بدهند، در عین حال می توانند آنها را با ریسک های فزایندهای نیز مواجه سازند.
او افزود که میتوان اقدامات رفتاری خاص بالقوه را به عنوان توصیه های برای سرمایه گذاری و نظارت بر این امور در نظر گرفت.
گنسلر، که پیشتر به عنوان استاد دانشگاه ام آیتی فعالیت داشت و در کلاسهای فناوری مالی تدریس مینمود، گفت: این فعالیت های مشارکتی دیجیتال سوالاتی این چنین را مطرح می کنند که چه زمانی بازاریابی پند محسوب می شود، و چه وقتی آن سفارش به شمار میرود، و وظیفه مراقبت از آن چیست؟
گنسلر بر نگرانی فزاینده در میان ناظران تصریح کرد که این ابزار ممکن است رفتاری تبعیض آمیز را به طور دائم رواج بدهند. مثلاً، با برخی از اقدامات بازاریابی، شرکت ها عرضه و قیمت های محصولات را مطابق با اولویت ها و پروفایل مشتریان سفارشی سازی می کنند.
او گفت: داده هایی که در این سامانه های تحلیلگر داده ها وارد می شوند، خواه به صورت یادگیری ماشینی و یا یادگیری عمیق، انحرافات را در جامعه نشان می دهند که از قبل در آن وجود داشته است. (شرکت SPAC)
پیرو تغییر در فضای جدید و افشاء مربوط به نیروی کار، و همراه با سرکوب رو به افزایش در شرکت ادغامی با هدف خاص یا (SPAC)، معاملات و تفحص فزاینده آمریکا در فهرستبندی شرکت های چینی، گنسلر از هنگام انتساب خود به عنوان ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار، دستور کار مبهمی را تعیین کرده است.
گنسلر گفت: قوانین جدید SPAC تدوین شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار، موارد افشاء را به ویژه در خصوص هزینه های معاملات افزایش خواهد داد و این که چگونه در مرحله بعد سرمایه گذاران کاهش خواهند یافت.
به عنوان بزرگترین جهش طلایی والاستریت در سال های اخیر، شرکت های SPAC در فهرست شرکت های پوست های قرار گرفتند که برای خرید تمام سهام یک شرکت خصوصی و اعلام رسمی آن به عموم سرمایه های خود را افزایش داده اند تا بتوانند کنترل های نظارتی آزاردهنده تر را نسبت به عرضه اولیه سهام عمومی خود به حاشیه بکشانند.
اما برخی از منتقدان میگویند که متولیان شرکت SPAC سرمایه گذاران مرحله بعد را فریب می دهند در حالی که خود نیز سرمایه گذاران قبلی آن بودند.
در هر مرحله به بهای تمام شده فکر کنید: در آغاز، هزینه های متولی، مخارج صدور بیمه، و کارمزدهای وکلاء. گنسلر گفت: همه این ارقام به فرآیندی گسترده و هزینه ساز افزوده می شود.
(به گزارش کاتانگا جانسون و کریس پرنتیس؛ نوشته میشله پرایش، با ویرایش سم هولمز)
منبع : Reuters
مشاهده خبر