گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

افزایش نگرانی سرمایه گذاران به موجب تفحص فعالیت های مشارکتی دیجیتال شرکت ها توسط کمیسون بورس و اوراق بهادار

افزایش نگرانی سرمایه گذاران به موجب تفحص فعالیت های مشارکتی دیجیتال شرکت ها توسط کمیسون بورس و اوراق بهادار

 

واشینگتون (رویترز): رئیس کمیسیون گری گنسلر به خبرگزاری رویترز گفت: کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) این موضوع را مورد تحقیق و تفحص قرار خواهد داد که آیا نوآوری­ هایی مشارکتی دیجیتال مشتریان که شرکت های مالی از آن استفاده می­ کنند باید بر اساس قوانین موجود نظارت شود و یا به مقررات جدید نیاز دارد.

او گفت: در حالی که اندیشه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پیرامون این موضوع در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، به منظور بهنگام ­سازی برای بررسی انقلاب ایجاد شده به واسطه هوش مصنوعی در نظام تحلیلی پیش بینی­ کننده، بازاریابی افتراقی و اقدامات رفتاری که برای بهینه­ سازی مشارکت مشتری طراحی شده ­اند قوانین جدیدی برای آن لازم است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در نظر دارد طی روزهای آتی رایزنی را در مقیاس گسترده انجام بدهد که این خود می ­تواند پیامدهای عمده­ای را برای دلالان خرده ­فروش، مدیران ثروت و مشاوران روباتیک به دنبال داشته باشد که به نحوی فزاینده از این ابزار برای هدایت مشتریان به سوی محصولاتی پردرآمدتر استفاده می ­کنند.

گنسلر اظهار نمود: ما در زمانی تحول­ آفرین قرار داریم. در واقع من به سامانه­ های تحلیل داده­ ها و هوش مصنوعی اعتقاد دارم که می­توانند پیامدهای مثبت فراوانی به همراه داشته باشند، ولی این به معنای آن است که ما باید به گذشته نگاهی بیاندازیم و در این مورد بیاندیشیم که این روند برای رابط کاربری، مشارکت کاربر، انصاف و انحراف چه معنایی می­ تواند داشته باشد. در خصوص قوانین مکتوب در دوران گذشته این چه معنایی دارد؟

رایزنی که تقریباً با رویداد سهام ریسکدار در ماه ژانویه کلید خورد، به روند تفحص و تفتیشی گسترده راجع به اقدامات دلالان خرده ­فروش منتهی گردید از جمله راه ­اندازی بازی- اقدامات بازی ­مانندی که برای بهینه ­سازی مشارکت مشتری طراحی شده بودند.

در حالی که او راجع به این رویداد به بیانات مربوط به آن گوش می­ داد، در ماه می گنسلر به کنگره گفت کمیسیون بورس و اوراق بهادار می ­خواهد بر اساس راه­ اندازی این بازی به اقبال و عنایت عمومی دست بیابد.

حالا او می­ گوید که این آژانس باید دامنه ­ای وسیع از اقدامات مشارکت دیجیتال را بررسی کند. با آن که این ویژگی­ ها ممکن است دسترسی مشتریان را به بازارهای سرمایه افزایش بدهند، در عین حال می­ توانند آنها را با ریسک ­های فزاینده­ای نیز مواجه سازند.

او افزود که می­توان اقدامات رفتاری خاص بالقوه را به عنوان توصیه ه­ای برای سرمایه­ گذاری و نظارت بر این امور در نظر گرفت.

گنسلر، که پیشتر به عنوان استاد دانشگاه ام­ آی­تی فعالیت داشت و در کلاس­های فناوری مالی تدریس می­نمود، گفت: این فعالیت ­های مشارکتی دیجیتال سوالاتی این چنین را مطرح می ­کنند که چه زمانی بازاریابی پند محسوب می­ شود، و چه وقتی آن سفارش به شمار می­رود، و وظیفه مراقبت از آن چیست؟

گنسلر بر نگرانی فزاینده در میان ناظران تصریح کرد که این ابزار ممکن است رفتاری تبعیض ­آمیز را به طور دائم رواج بدهند. مثلاً، با برخی از اقدامات بازاریابی، شرکت ها عرضه و قیمت­ های محصولات را مطابق با اولویت ها و پروفایل مشتریان سفارشی ­سازی می­ کنند.

او گفت: داده ­هایی که در این سامانه­ های تحلیلگر داده ­ها وارد می  ­شوند، خواه به صورت یادگیری ماشینی و یا یادگیری عمیق، انحرافات را در جامعه نشان می ­دهند که از قبل در آن وجود داشته است. (شرکت SPAC)

پیرو تغییر در فضای جدید و افشاء مربوط به نیروی کار، و همراه با سرکوب رو به افزایش در شرکت ادغامی با هدف خاص یا (SPAC)، معاملات و تفحص فزاینده آمریکا در فهرست­بندی شرکت ­های چینی، گنسلر از هنگام انتساب خود به عنوان ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار، دستور کار مبهمی را تعیین کرده است.

گنسلر گفت: قوانین جدید SPAC تدوین شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار، موارد افشاء را به ویژه در خصوص هزینه­ های معاملات افزایش خواهد داد و این که چگونه در مرحله بعد سرمایه ­گذاران کاهش خواهند یافت.

به عنوان بزرگترین جهش طلایی وال­استریت در سال های اخیر، شرکت­ های SPAC در فهرست شرکت ­های پوست ه­ای قرار گرفتند که برای خرید تمام سهام یک شرکت خصوصی و اعلام رسمی آن به عموم سرمایه ­های خود را افزایش داده ­اند تا بتوانند کنترل­ های نظارتی آزاردهنده ­تر را نسبت به عرضه اولیه سهام عمومی خود به حاشیه بکشانند.

اما برخی از منتقدان می­گویند که متولیان شرکت SPAC سرمایه­ گذاران مرحله بعد را فریب می­ دهند در حالی که خود نیز سرمایه­ گذاران قبلی آن بودند.

در هر مرحله به بهای تمام شده فکر کنید: در آغاز، هزینه ­های متولی، مخارج صدور بیمه، و کارمزدهای وکلاء. گنسلر گفت: همه این ارقام به فرآیندی گسترده و هزینه ­ساز افزوده می ­شود.

(به گزارش کاتانگا جانسون و کریس پرنتیس؛ نوشته میشله پرایش، با ویرایش سم هولمز)

 

منبع : Reuters

مشاهده خبر

 

کد مقاله

9167

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۶/۰۶

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9167

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات