گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

کاهش ابتلا به کووید در چین برای اولین بار در هفته گذشته

کاهش ابتلا به کووید در چین برای اولین بار در هفته گذشته

سرزمین اصلی چین اولین کاهش روزانه ابتلا به کووید را در بیش از یک هفته در روز دوشنبه گزارش نمود. براساس محاسبات CNBC از داده‌های  ویند اینفورمیشن، این کشور اعلام نمود که عفونت‌های محلی، عمدتاً بدون علامت، در مجموع به ۳۸۴۲۱ نفر رسیده است که از بالاترین رکورد ۴۰۰۵۲ گزارش شده در روز یکشنبه با کاهش مواجه شده است. آخرین باری که تعداد موارد روزانه نسبت به روز قبل کاهش یافت، ۱۹ نوامبر بود. عفونت‌های محلی در گوانگدونگ و چونگ‌کینگ، یعنی دو منطقه از  مناطق آسیب پذیر در آخرین موج کووید، کاهش یافت. مرگ جدیدی گزارش نشده است.

اما پایتخت پکن، همچون شانگهای روز دوشنبه شاهد افزایش آلودگی‌ها، البته در مقیاسی بسیار کوچکتر نسبت به روز قبل بود. دیزنی لند شانگهای اعلام کرد که پس از بازگشایی کوتاه مدت در روز جمعه، فعالیت خود را از روز سه شنبه به حالت تعلیق در می آورد. تفرجگاه جهانی پکن همچنان باز است.

هیچ نشانه ای از اعتراضات جدید در روز دوشنبه وجود نداشت. در آخر هفته، دانشجویان و گروه‌هایی از مردم در سراسر چین تظاهرات عمومی در اعتراض به سیاست سخت‌گیرانه این کشور در برابر کووید صفر برگزار نمودند. به گزارش شبکه‌های اجتماعی، تدابیر امنیتی در مناطقی که معترضان در پکن و شانگهای تجمع کرده بودند، افزایش یافته است. برخی گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی می‌گویند که پلیس در حال بررسی تلفن‌های محلی‌ها در شانگهای برای برنامه‌های خارجی است که در سرزمین اصلی بدون VPN قابل دسترس نیستند.

پخش خبری رسمی شبانه چین در روز دوشنبه به ناآرامی ها اشاره ننمود، اما به گزارش خبری پرداخت که خواستار اتحاد پیرامون اقدامات فعلی کووید بود. این برنامه همچنین بر چگونگی حفظ خدمات بهداشتی توسط دولت و تحویل مایحتاج روزانه به مردم در قرنطینه تاکید ورزید. هدف از این اقدامات کاهش تأثیر کووید بر اقتصاد و جامعه است. مقاله به شدت ایده کنترل های آرام بخش را انکار نمود.

اقدامات سختگیرانه کووید در سال جاری به شدت تاثیر مخربی بر فعالیت تجاری و رشد اقتصادی در چین داشته است. از سه ماهه سوم، تولید ناخالص داخلی ملی ۳ درصد سال به سال رشد کرده است که این رقم بسیار کمتر از هدف رسمی حدود ۵.۵ درصد تعیین شده در ماه مارس است. بر اساس مدل  نومورا، تا روز دوشنبه، ۲۵.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی چین تحت تأثیر کنترل های کووید منفی قرار می‌گیرد. این مقدار بالاتر از اوج قبلی ۲۱.۲ درصدی است که در ماه آوریل در طول قرنطینه در شانگهای ثبت شده بود.

تحلیلگران نومورا می‌گویند: «افزایش سریع نارضایتی عمومی نسبت به قرنطینه‌ها در آخر هفته گذشته ممکن است بازگشایی اقتصادی را بهبود بخشید»

گزینه های سیاستی مدام در نوسان هستند

تحلیلگران برخی از ناامیدی‌ها در مورد کووید صفر را به اقدامات بیش از حد قرنطینه در سطح محلی مانند اجبار مردم به ماندن در خانه بدون اطلاع قبلی یا رسمی نسبت می‌دهند. در پکن، بسیاری از ساکنین آپارتمان با موفقیت مدیریت محلی را متقاعد کردند که هیچ مبنای قانونی برای قرنطینه ندارند. بدین صورت مسولان شهرداری استفاده از مواد سخت را برای مسدود کردن خروجی‌های آتش‌نشانی، درهای ساختمان‌های آپارتمانی و ورودی‌های مجتمع ممنوع کردند و خاطرنشان کردند که قرنطینه‌های کوتاه مدت نباید بیش از ۲۴ ساعت به طول انجامد.

آنها همچنین گفتند که کانال‌های خروج برای درمان پزشکی باید به راحتی در دسترس قرار گیرند. پیش از این، برخی خبرها در رسانه‌های اجتماعی به توصیف این مطلب می پرداختند که چگونه افراد به دلیل کنترل‌های احتمالی کووید از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی محروم هستند. با توجه به ماهیت پراکنده اقدامات در مورد ویروس کووید، اجرای آنها در سطح محلی متفاوت بوده است. از روز سه‌شنبه، شهر شانگهای اقدامات محدودیتی ورود به رستوران‌ها، مراکز خرید و سایر مکان‌های تجاری را تشدید کرد. هرکسی که می‌خواهد وارد رستوران شود، باید آزمایش ویروس منفی را در ۴۸ ساعت گذشته ارائه دهد . در پی اعتراضات، دانشگاه  تسینگهوا دانشجویان را تشویق کرده است که برای تعطیلات زمستانی سال نو قمری یک ماه زودتر به خانه های خود بازگردند.

 

 

 

منبع:cnbc

مشاهده خبر

 

کد مقاله

15970

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۹/۱۲

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=15970

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات