گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

بهای طلا در سطح خود باقی ماند

بهای طلا در سطح خود باقی ماند

 

چون سرمایه­ گذاران در انتظار برگزاری اجلاس صندوق اندوخته فدرال بودند، بهای طلا در سطح خود باقی ماند:

در روز دوشنبه پیش از اجلاس کلیدی صندوق اندوخته فدرال، قیمت­های طلا در محدوده­ای مشخص قرار گرفتند که در این هفته بر روی برنامه بانک مرکزی برای کنترل اقدامات محرک ناشی از پاندمی (کرونا) متمرکز می­شود. بهای طلای موجود در وضعیت GMT 1011 با ۲/۰% افزایش به ۶۰/۱۷۸۶ دلار در هر اونس رسید پس از این که در روز جمعه طی تقریباً بیش از یک هفته در سطح پایین قرار داشت. معاملات سلف طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با ۳/۰% به ۲۰/۱۷۸۹ دلار در هر اونس افزایش یافت.

اوله هانسن، رئیس برنامه راهبرد کالا در بانک ساکسوی کوپنهاگ اظهار داشت: طی تقریباً پنج ماه دامنه قیمت طلا محدود بوده است. با ورود به این بازارها ما به فضایی آزاد نیاز داریم و اجلاس فدرال در این هفته می­تواند همین رویداد مورد نظر باشد. حدود ماه می یا ژوئن سال آتی ما قطعاً شاهد نرخ جهشی در قیمت گذاری در این بازارها خواهیم بود، که تقریباً همان انتظاری است که ما از چند ماه قبل و حدوداً یک سال پیش برای آن بازار توقع داشته­ایم، و جدیدترین چالش برای طلا بوده است.

کاهش انگیزه و افزایش در نرخ ­های بهره دولت را وادار می­کند تا سود اوراق بهادار را افزایش بدهد، و هزینه فرصت را برای نگهداری طلا بدون بهره بالا ببرد. داده­ های روز جمعه نشان داد که هیئت منصفه هنوز بر دیدگاه صندوق اندوخته فدرال پافشاری می­ کند که تورم موقتی است و با گذشت زمان در ماه گذشته و با افزایش شاخص بهای مخارج مصرف شخصی تعدیل خواهد شد.

هان­تان، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت اگزینیتی گفت: با آن که می­توان تورم محدودتر را به عنوان افزایش تقاضا برای طلا تعبیر کرد، با وجود ریسک در برابر تورم پرشتاب­تر، ضمن رقابت برای جلب توجه بیشتر سرمایه­ گزاران، این فلز گرانبها از سایر دسته­ های دارایی گوی سبقت را خواهد ربود. شاخص دلار در روز جمعه در طول تقریباً بیش از دو هفته به نرخ بالای خود رسید که باعث شده تا شمش طلا برای دارندگان ارزهای دیگر از جذابیت کمتری برخوردار بشود. بهای نقره با ۱/۰% افزایش به ۸۸/۲۳ دلار در هر اونس رسید. بهای فلز پلاتین با افزایش ۶/۱% به ۰۰/۱۰۳۴ دلار در هر اونس رسید. بهای فلز پالادیوم با ۸/۰% کاهش به رقم ۱۸/۱۹۸۶ دلار در هر اونس دست یافت.

منبع:cnbc

مشاهده خبر

 

 

 

کد مقاله

9543

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۸/۱۱

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9543

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات