گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

در میان هراس از تورم جهان گستر، قیمت‌های طلا در حال افزایش است

در میان هراس از تورم جهان گستر، قیمت‌های طلا در حال افزایش است

در حالی­که سرمایه­‌گزاران دنیا ریسک­ های تورم بالا را ارزیابی می­کنند، برخی از کارشناسان بیان می­‌کنند که ممکنست به زودی بهای طلا دوبرابر بشود. قیمت فروش سلف طلا در ماه سپتامبر در بازار سهام کومکس نیویورک در روز جمعه ۶۹/۱% جهش داشت و به ۱۵/۱۸۱۲ دلار در اونس رسید. در طول این هفته، بهای طلا حدود ۵/۲% افزایش یافت، که سریع­ترین نرخ رشد هفتگی آن از فصل بهار تاکنون محسوب می­شد.

محبوبیت این فلز گرانبها در حالی افزایش یافته است که به عنوان وسیله محافظ در برابر تورم بالا محسوب می­شود، روندی مشترک بین کشورهای سراسر دنیا، علیرغم اظهار اطمینان مقامات مالی نسبت به این موضوع که این پدیده موقتی است.

تحلیلگر شرکت کیتکو، جیم وایکف، که وال­استریت ژورنال از وی نقل قول کرده، اعتقاد دارد که قیمت‌های طلا در اثر ترس­های فزاینده راجع به تورم و افت شاخص دلار در انتهای هفته تجاری از این موضوع پشتیبانی می­کند. طی هفته­‌های اخیر، دلار در برابر شماری از ارزهای اصلی در جهان، به ویژه یورو، ین و یوان تضعیف شده است، این در حالی است که شاخص دلار از ۲/۰% به نقطه ۵۸/۹۳ تنزل پیدا کرده است.

وایکف اظهار داشت: تجربه نشان می‌­دهد که دارایی­های دارای پشتوانه ارزی همچون فلزات گرانبها به عنوان سرمایه ریسک­دار تورم در صنعت محبوبیت بیشتری دارند. ضمناً، فعالان عمده صنعت تصور می­کنند احتمالاً به دنبال تاثیر بهای سرب در کالاهای اساسی دیگر همچون آلومینیوم و گاز طبیعی، ممکنست قیمت­های طلا بالقوه بیشتر افزایش یابد، در عین حال، پیامدهای تکاندهنده پاندمی کووید-۱۹ به آشفته­ سازی زنجیره­‌های تامین ادامه می­‌دهد.

 

منبع:rt
مشاهده خبر

کد مقاله

9518

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۸/۰۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9518

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات