گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

راهبردهای شرکت هلدینگ اچ ای بی سی HSBC برای غلبه سرمایه گذاران بر دیوار نگرانی

راهبردهای شرکت هلدینگ اچ ای بی سی HSBC برای غلبه سرمایه گذاران بر دیوار نگرانی

شرکت مدیریت دارایی HSBC به دنبال ارائه مجموع ه­ای از توصیه­ ها به مشتریان خود می باشد که در جستجوی یافتن دیوار نگرانی فعلی در مقابل بازارهای جهانی هستند. با وجود دغدغه­ ها راجع به رشد و تورم جهانی که باعث آشفتگی اخیر شده است، در کنار چشم ­انداز اصلاحات زودرس در سیاست بانک مرکزی و شیوع جهشی بیماری کووید-۱۹ در بخش­های خاصی از جهان، سرمایه ­گذاران همچنان نقش مهمی در تخصیص منابع سرمایه گذاری خود دارند.

 

جو لیتل، استراتژیست و رئیس مدیریت دارایی شرکت HSBC، در پیامی خطاب به مشتریان خود در اوایل این هفته، سرمایه­گذاران را تشویق کرد تا بازار درآمد ثابت قاره آسیا را به طور معقول برای تعیین بهای سرمایه­گذاری­های ریسک­دار تورمی در نظر داشته باشند

آمار موجود حکایت از کاهش ۷/۰ درصدی برای پیش بینی تولید ناخالص داخلی GDP آمریکا در سال ۲۰۲۱ دارد، که برطبق گزارش شرکت HSBC به تورم نقطه­ای ۹/۵% می­رسد، این در حالی است که اختلال در زنجیره عرضه در آمریکا روندی صعودی دارد و انتظار می­رود درصد تورم نقطه­ای در سال ۲۰۲۱ به ۴/۳% برسد.

اقتصاددانان چشم­اندازی نزولی را برای رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۲۱ به میزان ۸% پیشبینی کرده­اند (از مقدار پیشبینی شده قبلی ۶/۸% برای سال ۲۰۲۱) و لیتل اشاره نمود که گروه­های فعلی دارایی در بازار در سه­ماهه سوم به طور گسترده­تری با مشکل روبرو شده­اند.

طبیعتاً، این چشم­انداز به این موضوع بستگی دارد که چگونه رشد و تورم بر آشفتگی­های قیمت فعلی تاثیر می­گذارند. او گفت: کووید-۱۹ و اختلال در زنجیره تامین به عنوان چالش باقی خواهند ماند. ولی ما توقع داریم این عوامل بیشتر روند بهبود را به تاخیر بیاندازند تا آن را از مسیر اصلی خود منحرف نمایند. اما آنچه دورنمای رشد را تغییر می­دهد، صحنه سیاست آن است.

بهبود دوطرفه

شرکت HSBC پیش بینی می­کند که در میان نظام­های اقتصادی، تولید ناخالص داخلی GDP در سال ۲۰۲۲ حدود ۵/۵%-۴% رشد داشته باشد، که در این روند آمریکا و اروپا در انتهای پایین­تر این طیف و بریتانیا و چین در راس آن قرار می­گیرند. ضمناً، انتظار می­رود تورم روندی معکوس بین ۳-۲% داشته باشد. با این وجود، طبق پیش بینی این شرکت، واگرایی معناداری خارج از نظام­های اقتصادی اصلی وجود دارد. اکثر بازارهای در حال تکوین و نظام­ های اقتصادی مرزی روندی تاخیری و کند را طی می­کنند- که همگی حاکی از آن است که بهبود جهانی در مسیری دوسویه حرکت می­کند.

طبق اعتقاد لیتل، با توجه به چنین فضایی، فرصت­هایی برای کسب درآمد ثابت در بازار کنونی وجود دارد، ولی او به مشتریان سفارش کرد تا نسبت به دورنمای دلار و این بهبود فزاینده در مسیر دوسویه حساس باشند. او افزود: در آن حوزه، بازار درآمد ثابت آسیا به عنوان فرصت ترجیحی برای کنترل ریسک برای ما باقی خواهد ماند.

کاهش نرخ­های بهره در بلندمدت

در حالی که بازارهای کار همچنان به طور گسترده به روند بهبود خود ادامه می­دهند- ادعا می­شود نرخ بیکاری هفتگی در ایالات متحده در اثر دور جدید شیوع بیماری کرونا (پاندمی) به ۲۹۰۰۰۰ نفر در هفته گذشته رسیده است، که در مقایسه با ۱۵/۶ میلیون نفر در آوریل ۲۰۲۰ پایین آمده است- با آن که بازارهای سود سهام تقریباً همواره در حال رشد هستند، شرکت HSBC سهام را به اوراق بهادار ترجیح می­دهد. سودهای شرکتی عمده به عنوان انگیزه­ای اساسی باقی خواهند ماند.

لیتل گفت: تحقیق ما به رژیم پایدار کاهش نرخ­های بهره بلندمدت، انگیزه منفی خرید اوراق بهادار جهانی، انگیزه ضعیف پذیرش ریسک اعتبارات، و انگیزه ظاهراً خنثی برای سود سهام بین­المللی اشاره می­کند. این یعنی ما باید واقع گرا باشیم: سود سرمایه ­گذاری­ ها طی ۲۴ ماه آینده با آنچه ما طی ۱۲ ماه گذشته شاهد بوده­ایم هماهنگی نخواهند داشت. ولی، برای ما دشوار است که نتیجه ­گیری کنیم سهام ­ها هنوز دارای ارزش حبابی هستند.

دورنمای تورم

داده ­های جدید در روز جمعه نشان داد که انتظارات تورمی منطقه اروپا طی ۵/۸ سال صعودی بوده است، در عین حال اقتصاددان ارشد بانک انگلستان هشدار داد که ممکنست تورم بریتانیا به رقم ۵% برسد. طی ماه ­های اخیر نیز تورم همچنان به سرعت به حرکت در ایالات متحده افزایشی بوده، که این امر موجب شد تا برخی از تحلیلگران به این باور برسند که تورم نسبت به میزان پیش بینی شده توسط صندوق اندوخته فدرال ماندگارتر و فراگیرتر خواهد شد. لیتل گفت: این سناریوی قیمت­های چسبنده (ماندگار) به این معناست که بانک­های مرکزی در مورد تورم اشتباه عمل کرده­اند، بنابراین لازم است سیاست جدی­تر و فوری­تری را اتحاذ کنند. از آن گذشته، سرمایه­گذاران ممکن است به نحوی قابل­قبول سرمایه­ های ریسک­دار تورمی را به عنوان جایگزینی برای اوراق بهادار قیمت­ گذاری کنند. سرمایه­ گذاری در کالاهایی همچون مس و کربن جالب به نظر می­رسد. همچون استفاده از دارایی­های حقیقی با گردش نقدی، از قبیل سود سهام تدافعی (سرمایه­ گذاری محیط­زیستی ESG و کیفیت)، یا تامین اعتبار جهانی در برابر بدهی زیرساختی. او اشاره کرد که روندهای کلان- همچون نشانه­های گسترش اقتصادی پیوسته اما کند، تورم نسبتاً بیشتر در میان ­مدت و قیمت­ گذاری­ های فراوان در بازاری گسترده ­تر- باید از سهام­ های چرخشی و ارزشی پشتیبانی کنند. عملکرد سهام ­های چرخشی به سوی هماهنگی با اقتصاد جهانی گرایش دارد، در عین حال از نظر سرمایه­ گذاران، سهام ­های ارزشی اغلب نسبت به مبانی مالی ایشان ارزان تلقی می­شوند.

 

منبع:cnbc

مشاهده خبر

 

کد مقاله

9468

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۸/۰۴

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9468

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات