گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

فدرال رزرو به دنبال کنترل تورم است

فدرال رزرو به دنبال کنترل تورم است

رئیس فدرال رزرو اعلام نمود که نمی‌تواند “فرود نرم (حرکت کند رشد اقتصادی)” را تضمین کند زیرا فدرال رزرو به دنبال کنترل تورم است:

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز پنجشنبه هشدار داد که کنترل تورم کار آسانی نیست. او در مصاحبه‌ای با مارکت پلیس که روز پنجشنبه منتشر شد، عنوان نمود: «با این وجود، ما فکر می‌کنیم راه هایی وجود دارد که می‌توانیم به هدفمان نزدیک شویم.» جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز پنجشنبه هشدار داد که کنترل تورم می‌تواند باعث ایجاد مشکلات اقتصادی شود، اما هنوز هم اولویت اصلی وی است. پاول گفت که او نمی‌تواند تعهد دهد که یک فرود نرم در اقتصاد رخ دهد زیرا فدرال رزرو نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد تا از افزایش تورم که ۴۰ سال گذشته، تا به حال این چنین نبوده است، جلوگیری کند.

“بنابراین، فرود نرم(حرکت کند رشد اقتصادی)، واقعاً ما را به تورم ۲ درصدی گرداند و در عین حال بازار کار نیز پابرجا خواهد بود.” رئیس بانک مرکزی در مصاحبه‌ای با مارکت پلیس گفت: انجام این کار در حال حاضر به چند دلیل، بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که با بازار کار فشرده کنونی که دستمزدها در حال اوج گیری هستند، اجتناب از ایجاد رکود اقتصادی که اغلب به دنبال تشدید سیاست های تهاجمی رخ می‌دهد، یک چالش خواهد بود. بنابراین انجام این کار همراه با مشکلات و چالش‌های فراوانی است. هیچ‌کس اینجا فکر نمی‌کند که این کار آسان است. “با این وجود، ما فکر می‌کنیم راه هایی وجود دارد که بتوانیم به این اهداف نزدیک شویم.”

این اظهارات در همان روزی اعلام همگانی شد که مجلس سنا با اکثریت قریب به اتفاق پاول را برای دومین دوره منصوب نمودند، و این کار تقریباً هفت ماه پس از جریانات اولین نامزدی جو بایدن، رئیس‌جمهور صورت گرفت. کنترل تورم در صدر اولویت‌های دوره دوم پاول در نظر گرفته شده است که این رقم در ماه آوریل با نرخ سالانه ۸.۳ درصد کمتر از بالاترین نرخ بیش از ۴۰ سال اخیر (در ماه مارس) ثبت شده است. فدرال رزرو هفته گذشته افزایش نیم درصدی نرخ بهره را تصویب نمود که پس از افزایش یک چهارم واحدی در ماه مارس این کارصورت گرفت. بازارها انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال نرخ را در ماه ژوئن نیم امتیاز دیگر افزایش دهد و تا پایان سال به افزایش نرخ های معیار کماکان ادامه دهد.

پاول به نوبه خود گفت که او مشکلاتی را که ممکن است نرخ‌های بالاتر ایجاد کنند، درک می‌کند، اما اظهار داشت که فدرال رزرو باید تهاجمی‌ترعمل کند.

او گفت: «البته هدف ما این است که تورم را به نرخ ۲ درصد بازگردانیم، بدون اینکه اقتصاد وارد رکود شود، یا به عبارتی، بازار کار باید همچنان پابرجا باشد. “این هدفی است که ما در تلاش برای دستیابی به آن هستیم. من فکر می‌کنم تنها کاری که ما واقعا نمی‌توانیم انجام دهیم این است که در بازگرداندن ثبات قیمت شکست بخوریم. در حال حاضر ثبات اقتصادی نداریم و اقتصاد بدون ثبات قیمت بی معناست.”

پاول به دلیل تأخیر فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره و توقف برنامه خرید اوراق قرضه حتی در شرایط افزایش تورم مورد انتقاد دیگران قرار گرفته است. علاوه بر این، او در کنفرانس خبری پس از نشست هفته گذشته خود، اعلام نمود که گام‌های تهاجمی‌تری را در نظر خواهد گرفت، همچون افزایش ۷۵ واحد پایه. او در مصاحبه با مارکت پلیس گفت که “مطمئن نیست که حتی اگر سریعتر نیز در این رابطه اقدام می‌کردند، نتیجه کار نهایی تغییر می‌کرد یا خیر. تنها چیزی که مطمئن است این است که آنها برای رسیدن به هدف مصمم بوده اند.

پاول افزود: “اکنون، ما تصویر را به وضوح می‌بینیم و مصمم هستیم که از ابزارهای خود برای بازگرداندن ثبات قیمت‌ها استفاده کنیم.”

 

 

منبع:cnbc

مشاهده خبر

 

 

کد مقاله

10802

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۲/۲۶

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10802

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات