گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

بانک انگلستان گفت میزان رمزارزها به اندازه دوبرابر مقدار بدهی ها با نرخ بهره بالا در سال ۲۰۰۸ افزایش یافت

بانک انگلستان گفت میزان رمزارزها به اندازه دوبرابر مقدار بدهی ها با نرخ بهره بالا در سال ۲۰۰۸ افزایش یافت

در روز چهارشنبه، بانک انگلستان اظهار داشت: دارایی ­های رمز­ارز ظرف پنج سال گذشته به سرعت از مقدار ۱۶ میلیارد دلار به حدود ۳/۲ تریلیون دلار افزایش یافته­ اند، و بنابراین این روند می ­تواند برای نظام مالیه جهانی ریسکی سازمان­ یافته محسوب شود.

  • در حالی­ که ۳/۲ تریلیون دلار در مقایسه با ۲۵۰ تریلیون دلار در نظام مالی دنیا رقمی پایین است، ولی این امر شرایط را چندان بی­ ثبات نمی­ کند. طی یک اظهار نظر، ژان کانلیف از بانک انگلستان، معاون مدیر مسئول ثبات مالی این بانک اعلام کرد: درست قبل از بحران مالی، بازار دیون با نرخ بهره ­بالا در سال ۲۰۰۸ حدود ۲/۱ تریلیون دلار ارزش داشت.
  • کانلیف گفت: در آن وضعیت، اثرات ضربه ­ای فروپاشی قیمت در بازاری نسبتاً کوچک تقویت شد و از طریق نظام مالی غیرمنعطف تشدید شد که موجب آسیب گسترده و ماندگار اقتصادی شد.
  • کانلیف گفت: چون صنعت رمزارز به سرعت در حال رشد است و با پیدایش نقش ­آفرینان اهرم اقتصادی و در فضای عمدتاً غیرنظارتی، وجود ریسک ­های سیستمی و نیز محدود، این سیستم در حال اتصال به نظام مالی سنتی است و توانسته خیلی سریع رشد کند.
  • او بیان نمود که نظارت باید به عنوان موضوعی ضروری پیگیری شود و از بیان اخیر رئیس مجمع وثایق و تضمینات مالی گری گاسلر نقل قول کرد که نوآوری ­های مالی در سراسر تاریخ خارج از چارچوب سیاست دولتی و عمومی شکوفا نمی ­شوند.

 

 

منبع:coindesk
مشاهده خبر

کد مقاله

9382

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۷/۲۵

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9382

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات