گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

سرمایه گذاری هیوندای در ایالات متحده

سرمایه گذاری هیوندای در ایالات متحده

گروه هیوندای موتور تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰ میلیارد دلار در ایالات متحده سرمایه گذاری خواهد نمود.

سئول، ۲۲ می (رویترز) – گروه خودروسازی هیوندای روز یکشنبه اعلام کرد که به منظور گسترش همکاری با شرکت‌های آمریکایی در زمینه فناوری پیشرفته تا سال ۲۰۲۵، مبلغ ۵ میلیارد دلار بیشتر در ایالات متحده سرمایه گذاری خواهد کرد. این شرکت همچنین اعلام نمود که این سرمایه‌گذاری‌ها در جریان دیدار جو بایدن و رئیس‌جمهور سئول در زمینه رباتیک، حمل و نقل هوایی شهری، خودروهای بدون راننده و هوش مصنوعی اختصاص یافت.

گروه موتور هیوندای که شامل شرکت هیوندای موتور و شرکت کیا است، روز جمعه اعلام نمود که قصد دارد ۵.۵ میلیارد دلار برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی (EV) و باتری در گرجستان سرمایه‌گذاری کند

سرمایه گذاری جدید رقم برنامه ریزی شده ایالات متحده را تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۰ میلیارد دلار می‌رساند که بالاتر از ۷.۴ میلیارد دلاری است که سال گذشته اعلام نمود. سومین خودروساز بزرگ جهان در زمینه فروش وسایل نقلیه اعلام ننمود که ۵ میلیارد دلار اضافی در کدام صنایع در ایالات متحده سرمایه گذاری خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی عنوان نمود: به لطف شرکت هیوندای، ما بخشی از این خودروسازی متحول هستیم و ما را به مسیری پیش می‌برد که در آن همه چیز در ایالات متحده برپایه برق فعالیت می‌کند. آیسون چونگ، رئیس گروه هیوندای موتور پس از این کنفرانس گفت: “من مطمئن هستم که این کارخانه جدید در گرجستان به ما کمک می‌کند تا با توجه به ساخت خودروهای الکتریکی با کیفیت بالا برای مشتریان آمریکایی خود در صنعت خودروسازی آمریکا تبدیل به یک شرکت پیشرو شویم.”

این گروه خودروسازی روز چهارشنبه اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ ،۲۱ تریلیون وون(۱۶ میلیارد دلار) برای گسترش تجارت الکتریکی خود در کره جنوبی سرمایه گذاری خواهد کرد.

 

 

منبع:reuters

مشاهده خبر

 

کد مقاله

10875

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۳/۰۲

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10875

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات