گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

اقتصاد هندوستان تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید

اقتصاد هندوستان تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید

هادیپ سینگ، وزیر نفت و گاز طبیعی هند می­گوید: رشد اقتصادی در هندوستان در حال شتاب است چون پاندمی کرونا باعث شده تا بخش بهداشت و سلامت در کشور احیا شود و صادرات افزایش پیدا کند. سایر عوامل رشد عبارتند از فعالیت فزاینده اقتصادی، رشد کشور از لحاظ شاخص جهانی تولید، تحقق اهداف انرژی تجدیدپذیر، بالاترین میزان ذخایر ارزی تاکنون، و اقدامات تحولگرایانه.

وزیر یاد شده در هنگام صحبت خود در هشتمین همایش ملی امور همگانی در هند (PAFI) از طریق ویدئوکنفرانس، گفت: من مطمئنم که ما تا سال ۲۵-۲۰۲۴ در مسیر تبدیل شدن به نظام اقتصادی ۵ تریلیون دلاری حرکت می­کنیم و تا سال ۲۰۳۰ به سطح ۱۰ تریلیون دلار می­رسیم همچنان که اقتصاد ۷/۲ تریلیون دلاری گذشته ی ما، به اقتصاد ۸/۲ تریلیون دلاری خود در امروز دست یافته است.

بر طبق گفته وزیر، بازار سهام هند نسبت به ماه مارس ۲۰۲۰، ۲۵۰% رشد کرده است تا به شاخص ۶۲۰۰۰ واحد برسد که این به خودی خود موفقیت بزرگی محسوب می­شود. او همچنین اشاره کرد که مصرف نفت خام در کشور نسبت به سطوح قبل از بیماری کووید-۱۹ به میزان ۱۶% بیشتر شده است، در عین حال مصرف گازوئیل (دیزل) نیز ۱۲-۱۰% افزایش یافت. قیمت بالای انرژی به بهبود اقتصاد جهانی و منافع کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه آسیب وارد می­ سازد.

 

 

منبع:business
مشاهده خبر

 

کد مقاله

9476

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۸/۰۴

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9476

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات