گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

تبدیل تورم به بزرگترین تهدید رعب آمیز برای بازارها و جامعه

تبدیل تورم به بزرگترین تهدید رعب آمیز برای بازارها و جامعه

پاول تئودور جونز گفت ممکن است تورم به بزرگترین تهدید رعب­آمیز برای بازارها و جامعه تبدیل شود :

بنیانگذار و مدیر سرمایه­ گذاری شرکت سرمایه­ گذاری تئودور، آقای جونز به خبرگزاری CNBC گفت: من تصور می­ کنم مسئله شماره ۱ که سرمایه­ گذاران در وال­استریت با آن روبرو شده­ اند، تورم باشد، و این موضوع کاملاً برای من روشن است که تورم موقتی و گذرا نیست. احتمالاً این موضوع تنها و بزرگترین تهدید قطعی برای بازارهای مالی است و فکر می­کنم تهدیدی کلی برای جامعه محسوب می ­شود.

وی افزود: چندین تریلیون دلار به عنوان محرک مالی و پولی نیروی محرکی برای تورم است تا بیش از این تشدید نشود. به منظور نجات اقتصاد از پاندمی کووید-۱۹، صندوق اندوخته فدرال از طریق برنامه تسهیل خود، مبلغ ۴ تریلیون دلار دیگر به ترازنامه خود افزوده است، این در حالی است دولت ایالات متحده ۵ تریلیون دلار دیگر را به عنوان محرک مالی برای صندوق اندوخته اختصاص داده است.

جونز اظهار داشت: تورم ممکن است بیش از آنچه ما هراس داریم وخیم­ تر بشود. ما طرف تقاضای این معادله را در اختیار داریم… و این ۵/۳ تریلیون بیشتر از حد نرمال است… که فقط در سپرده ­های نقدی جایگزین شده است. می­توان آن­ها را وارد سهام، یا رمزارز یا بخش مسکن و مستقلات کرد یا به نحوی مصرف نمود که مقدار عظیمی از تضامین نقدشونده موجود را شامل می ­شود که در این مرحله در انتظار مصرف هستند که به همین دلیل تورم از بین نمی ­رود.

این تاجر باسابقه گفت: فشارهای قیمت همچنان طی ماه ­های آتی ادامه خواهد داشت. در میان اختلالات در زنجیره عرضه و تقاضای فوق ­العاده فراوان، تورم تا ماه سپتامبر به اندازه ۳۰ سال اخیر رشد فزاینده داشته است. شاخص قیمت هزینه ­های اصلی و شخصی که معیار ترجیحی تورم محسوب می­ شود، در ماه آگوست ۳/۰% افزایش داشت و نسبت به سال گذشته ۶/۳% به آن اضافه شد. این روند برای سبد مالی ۴۰/۶۰، برای سهام بلندمدت، و سبد اوراق بهادار بلندمدت قطعاً نوعی مرگ و رکود به شمار می­رود. بنابراین، سوال واقعی این است که شما در برابر آن چگونه از خود دفاع می­کنید.

بنیانگذار و مدیر سرمایه­ گذاری شرکت سرمایه­ گذاری تئودور گفت: زمان آن فرا رسیده تا با کاهش دو برابری سرمایه گذاری­ های ریسک­دار تورمی از قبیل کالاها و اوراق خزانه برای حفاظت در برابر تورم، سرمایه­ گذاران از کسب درآمد ثابت در این محیط تورمی با نرخ پایین خودداری کنند. ما نمی­ خواهیم درآمد ثابت داشته باشیم. به خاطر آنچه آن­ها می­گویند، شما نمی­خواهید از اینگونه سرمایه­ ها نگهداری کنید، و آنچه آن­ها با اعمال و رفتار خود به شما می­گویند این است که آن­ها روندی کند و تاخیری دارند تا با تورم مبارزه کنند و در این مسیر  تورم باید روندی کند پیدا کند، که باید به آن رسید… و آن را در جای خود میخکوب کرد. اگر صندوق اندوخته فدرال در جهت رسیدگی به تورم حرکتی انجام بدهد، می­تواند مقادیر افزایش سود صاحبان سهام را محدود نماید.

جونز، پس از پیش بینی سقوط بازار سهام را در سال ۱۹۸۷ به شهرت رسید. همچنین او رئیس موسسه غیرانتفاعی سرمایه عدالت است که بر اساس معیارهای اجتماعی و محیطی در گروه شرکت ­های بخش عمومی (دولتی) آمریکا رتبه­ بندی می­ شود.

منبع:cnbc
مشاهده خبر

کد مقاله

9464

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۸/۰۴

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9464

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات