گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

درآمد ۵ میلیارد دلاری وارن بافت در هفته گذشته با خرید سه سهام از جمله سهام اپل

درآمد ۵ میلیارد دلاری وارن بافت در هفته گذشته با خرید سه سهام از جمله سهام اپل

شرکت هلدینگ برکشایر هاتاوی (Berkshire Hataway) وارن بافت تا به امروز فقط از سه سهام بیش از ۵.۲۱ میلیارد دلار سود کرده است که در این میان بیشترین سهم ثروت وارن بافت به شرکت اپل معروف سازنده گوشی های آیفون می رسد. با افزایش قیمت سهام در هفته گذشته، برکشایر هاتاوی بافت میلیاردها دلار درآمد داشت که براساس دارایی های برکشایر در اپل در پایان سال گذشته محاسبه شده است. این میلیاردر که اوایل هفته تولد ۹۱ سالگی اش را پشت سر گذاشته به روش سرمایه گذاری اش و خرید سهام مختلف شهرت دارد.

برکشایر هاتاوی تا پایان دسامبر سال گذشته صاحب ۹۰۷ میلیون سهام اپل بود. ارزش سهام اپل در پرتفوی برکشایر هاتاوی در آن زمان فقط ۱۲۱ میلیارد دلار بود. حالا همین سهام به ۱۳۹.۴۴ میلیارد دلار رسیده است با فرض اینکه وارن بافت و شریکش چارلی مونگر (Charlie Munger) از آن موقع تا به امروز هیچ سهمی از اپل را نفروخته باشند. اوایل هفته پیش، در بازار روز جمعه، ارزش همین سهام برابر با ۱۳۴.۸۶ میلیارد دلار بود که یعنی کمی بیشتر از ۴.۵۸ میلیارد دلار سود فقط همین هفته. تا به اینجای امسال، قیمت سهام اپل ۱۸.۷ درصد رشد صعودی را تجربه کرده است.

شرکت اپل بالاترین ارزش سهام در میان سایر سهامداران برکشایر هاتاوی را دارد. تا پایان سپتامبر ۲۰۲۰، برکشایر هاتاوی ۹۴۴ میلیون سهم اپل را در اختیار داشت اما پس از آن، وارن بافت تصمیم گرفت که برخی از دارایی های خود در این غول فناوری را سروسامان دهد. اوایل سال جاری، بافت اعتراف کرد که فروختن سهام اپل کار اشتباهی بود که چارلی مونگر هم به او دراین باره هشدار داده بود.

سهام دیگری که این هفته سود کلانی را روانه جیب اوراکل اوماها (Oracle of Omaha) کرد متعلق به شرکت کوکاکولا است. تا آخر سال گذشته، برکشایر هاتاوی بیش از ۴۰۰ میلیون سهم شرکت کوکاکولا را در اختیار داشت که مبلغ آن ۲۱.۹۳ میلیارد دلار می شود. از جمعه گذشته تا به امروز این سهام ۲ درصد افزایش داشت و ۴۴۴ میلیون دلار به سود برکشایر اضافه کرد. درحال حاضر، ارزش سهام کوکاکولا در پرتفوی برکشایر هاتاوی ۲۲.۷ میلیارد دلار است.

سومین سرویس مالی برجسته در پرتفوی این هفته وارن بافت شرکت مودی (Moody) بود که قیمت سهامش از پایان بازار روز جمعه ۲.۰۸ درصد جهش داشت. ارزش دارایی های برکشایر وارن بافت با این افزایش قیمت سهام از ۱۹۳.۹۰ میلیارد دلار تجاوز کرد. برکشایر هاتاوی ۲۴.۶۶ میلیارد سهام شرکت مودی را دراختیار دارد که ارزش آن در حال حاضر به ۹.۵۱ میلیارد دلار می رسد. قیمت سهام مودی تا به این لحظه از سال ۳۲ درصد افزایش داشت.

 

منبع:financialexpress

مشاهده خبر

کد مقاله

9823

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۰/۰۴

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9823

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات