گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

برنامه ایران برای آغاز صادرات نفت از طریق بندرهای واقع در خلیج عمان

برنامه ایران برای آغاز صادرات نفت از طریق بندرهای واقع در خلیج عمان

ایران در نظر دارد هفته آینده محموله‌ نفتی خود را از بندری در خلیج عمان صادر کند، که به عنوان اولین صادرات نفت خام این کشور خارج خلیج فارس و فراتر از تنگه هرمز است.وحید ملکی، مدیر ترمینال نفتی جاسک، به خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی گفت: “اولین کشتی به منطقه جاسک رسیده است و ما انتظار داریم که عملیات بارگیری نفت سنگین از ظهر دوشنبه آغاز شود.” وی در مورد اندازه محموله یا مقصد آن توضیحی نداد.

ین بندر که از طریق خط لوله ۱۰۰۰ کیلومتری گوره – جاسک که در امتداد سواحل خلیج فارس کشیده شده است، نفت دریافت می‌کند، انتظار می‌رود در فاز نخست خود بتواند روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت صادر کند. بیشتر صادرات نفت ایران در حال حاضر از تنگه هرمز عبور می‌کند، یک کانال حمل و نقل باریک در خلیج فارس که پس از کنار گذاشتن توافق هسته ای ۲۰۱۵ توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده و تقویت تحریم‌های بخش نفت ایران و موارد گسترده تر در زمینه‌های اقتصادی، در بحران فرو رفت.

وزیر نفت ایران گفت این ماه “اقدامات زیادی” انجام شده است تا اطمینان حاصل کند در صورت لغو تحریم‌های ایالات متحده می‌تواند تولید نفت خام را در “زمان بسیار کوتاهی” افزایش دهد. قدرت‌های جهانی ماه ها تلاش کرده اند تا توافق‌نامه‌ای بین ایران و ایالات متحده را امضا کنند که عضویت واشنگتن در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را بازیابی کند. هفته گذشته دو مقام گفتند که هفتمین دور مذاکرات در وین حدود اواسط ماه اوت تشکیل می‌شود.

منبع Bloomberg

مشاهده خبر

کد مقاله

8949

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۵/۰۴

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=8949

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات