گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

سود استخراج بیت کوین کمتر از خرید بیت کوین

سود استخراج بیت کوین کمتر از خرید بیت کوین

در حال حاضر، سود استخراج بیت کوین کمتر از خرید بیت کوین است:

بر اساس شاخص “هزینه تولید بیت کوین” در تریدینگ ویو، پس از سقوط بازار ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین رسماً برای استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال سود زیادی ندارد. این شاخص نشان می‌دهد که بیت کوین به تازگی وارد منطقه «بدون سود» شده است، که از اکتبر ۲۰۲۰، زمانی که بیت کوین در حدود ۱۲۰۰۰ دلار معامله می‌شد، چنین اتفاقی بی‌سابقه بوده است. به احتمال زیاد، سودآوری بیت‌کوین برای ماینرها در اعداد پایین‌تری باقی می‌ماند زیرا هزینه برق مورد استفاده در این شاخص سرسام آور است. اما حتی با وجود داده‌های مرتبط در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰، سودآوری بیت‌کوین برای معامله‌گران به دلیل افزایش مشکلات شبکه و به دنبال آن افزایش نرخ هش پس از افت سریع در جریان سرکوب ماینینگ درک شورچین، اکنون در بازه منفی قرار دارد.

حال چه اتفاقی می افتد؟

در حالی که برخی از معامله گران و تحلیلگران انتظار ندارند بیت کوین در چنین دوره کوتاهی تا این حد سقوط کند، بازار قبلاً شاهد اتفاقات مشابهی در سال ۲۰۱۸ بوده است. اولین چیزی که فعالان بازار باید انتظار داشته باشند کاهش نرخ هش و مشکلات مرتبط با استخراج است، زیرا تولیدکنندگان بیت کوین به منظور جلوگیری از از دست دادن پول، سایر دارایی ها را تغییر می دهند. با کاهش مشکلات مرتبط با استخراج بیت کوین، بازار باید انتظار بهبود تدریجی هزینه های تولید بیت کوین را داشته باشد زیرا استخراج کنندگان برای صدور بلاک در بلاک چین به برق کمتری نیاز دارند.

تاثیر بر بازار

در حالی که کاهش سوددهی استخراج بیت کوین تا حد زیادی بر ماینرها تأثیر می‌گذارد، بازار باید انتظار کاهش اندکی در فشار فروش در آینده را داشته باشد زیرا کوین های جدید کمتری در شبکه توزیع می شوند. با کاهش فشار فروش، زمانی که قدرت خرید دوباره در بازار افزایش یابد، افزایش قیمت اولین ارز دیجیتال در بازار صعودی ساده تر خواهد بود.

 

منبع:u.today

مشاهده خبر

کد مقاله

10795

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۲/۲۶

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10795

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات