گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

LNGمی تواند جایگزین جریان گاز اوکراین به اروپا شود

LNGمی تواند جایگزین جریان گاز اوکراین به اروپا شود

مارکیت ای اچ اس: LNGمی تواند جایگزین جریان گاز اوکراین به اروپا شود:

شرکت ای اچ اس مارکیت در گزارشی در روز دوشنبه گفت: اگر جریان گاز طبیعی از روسیه از طریق اوکراین در تشدید بحران روسیه و اوکراین متوقف شود، واردات خط لوله LNG برای جایگزینی جریان گاز طبیعی از طریق اوکراین به اروپا کافی خواهد بود. براساس حرفهای این شرکت تحلیلی می‌توان گفت جریان گاز از روسیه به اروپا از طریق اوکراین در ژانویه به پایین‌ترین حد تاریخی خود رسیده است و اگر ترانزیت باقیمانده از طریق اوکراین به طور کامل قطع شود، تأثیر تکمیلی نسبتاً محدودی بر عرضه اروپا خواهد داشت.

با این حال، در یک سناریوی غیرواقع بینانه – و نظریات ای اچ اس مارکیت، بعید است که کلا عرضه گاز خط لوله روسیه به اروپا قطع شود، واردات LNG به تنهایی قادر به رفع کمبود نیست و اهرم‌های عرضه تکمیلی مورد نیاز است.

شانکاری سرینیواسان، معاون شرکت ای اچ اس مارکیت، در بیانیه‌ای گفت: «تا کنون، این مسئله بیشتر یک بحران قیمتی بوده است تا یک بحران عرضه فیزیکی. در حالی که عرضه گاز برای تأمین بیشتر نیازهای بازار تا پایان فصل گرمایش زمستانی کافی است، افزایش قیمت گاز در حال حاضر منجر به تعطیلی برخی از صنایع و اخراج کارگران در اروپا شده است».

مایکل استوپارد استراتژیست ارشد، گاز جهانی، ای اچ اس مارکیت می‌گوید: «براساس یک سناریوی افراطی می توان گفت، بعید است که تمام جریان لوله‌های روسیه قطع شود، محدودیت عرضه جهانی LNG و محدودیت ظرفیت اضافی گازی‌سازی مجدد LNG اروپا به این معنی است که اهرم‌های دیگری برای پر کردن این خلا مورد نیاز است.» براساس نظریات استوپارد، در چنین سناریویی، ظرفیت تولید زغال‌سنگ و انرژی هسته‌ای بیشتری باید فعال شوند یا تعطیلی نیروگاه‌ها و برداشت اضافی از سایت‌های ذخیره‌سازی گاز طبیعی باید به تاخیر بیفتند. ایالات متحده و اروپا در حال تلاش برای تضمین عرضه LNG برای اروپا در صورت افزایش بحران روسیه و اوکراین  و درگیری میان آنها هستند. صادرکننده بزرگ LNG استرالیا ماه گذشته اعلام کرد که آماده ارسال محموله‌های LNG به اروپا برای “حمایت از دوستان و متحدان خود” است، در حالی که اتحادیه اروپا فروش مجدد محموله‌های گاز به خارج از اتحادیه اروپا را محدود کند، قطر تمایل خود را برای تغییر مسیر برخی محموله ها را اعلام نموده است. کادری سیمسون، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا هفته گذشته عنوان نمود: “هنوز ظرفیت تکمیلی وجود دارد که می‌توان از آن برای دریافت گاز بیشتر، به ویژه از طریق پایانه‌های LNG استفاده کرد”.

 

 

منبع:

مشاهده خبر

 

کد مقاله

10178

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۱۱/۲۳

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10178

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات