گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

مدیر سرمایه گذاری من گروپ و فدرال رزرو

مدیر سرمایه گذاری من گروپ و فدرال رزرو

مدیر سرمایه گذاری من گروپ عنوان نمود که بانک های مرکزی باید نرخ ها را در “منطقه دردناک” قرار دهند، اما فدرال رزرو این کار را انجام نمی‌دهد.

لندن – مقابله با تورم شدیداً بالا مستلزم پیشروی نرخ‌های بهره به «منطقه درد» است. به گفته مدیر سرمایه‌گذاری شرکت من گروپ، اما اینکه آیا بانک مرکزی حوصله انجام این کار را دارد یا خیر، هنوز در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است. لوک الیس، مدیرعامل شرکت سی‌ان‌بی‌سی روز دوشنبه به جف کاتمور گفت: “برای مبارزه واقعی با تورم، بانک مرکزی باید نشان دهد که مایل است نرخ‌ها را در منطقه دردناک قرار دهد”. برای فدرال رزرو، با توجه به پس‌زمینه رشد واقعی و اسمی خیلی قوی در ایالات متحده، این کار باید «نسبتاً آسان» باشد. او اذعان کرد که برای بانک مرکزی اروپا که با یک محیط رشد ضعیف مبارزه می‌کند، کار تا حدودی سخت‌تر است. با این حال، الیس گفت که او تردید دارد که حتی فدرال رزرو این باور را داشته باشد که امسال به اندازه کافی تهاجمی پیش رود – به خصوص که ارقام اصلی تورم نشانه‌هایی از کاهش را نشان می‌دهند و کم کم داریم به انتخابات میان دوره ای ایالات متحده در نوامبر نزدیک می‌شویم. او گفت: «احتمال اینکه فدرال رزرو در طول سال جاری واقعاً تهاجمی عمل کند تا نرخ بهره را به اندازه‌ای بالا ببرد که باعث دردسر بیشتر در سال کنونی شود، من شخصاً واقعاً شک دارم.» قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه مارس ۸.۵ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در سه دهه اخیر رسید، اما کاهش جزئی در تورم اصلی امیدی را ایجاد کرد که تورم ممکن است به اوج خود نزدیک شود. الیس پیشنهاد کرد که می تواند تا پایان سال به ۵-۶٪ کاهش یابد.

 

این مسئله اراده آنهاست که واقعاً نرخ ها را بالا ببرند تا تورم را متوقف کنند.

او ادامه داد: «این بدان معناست که تورم برای مدت طولانی‌تری ادامه می‌یابد، یعنی درد نهایی بیشتر است.» اما تنها اراده بالای آنهاست که باعث می‌شود که واقعاً نرخ‌ها را بالا ببرند تا تورم را متوقف کنند.” به این ترتیب، مدیر صندوق به سرمایه گذاران توصیه کرد که پرتفوی خود را برای “فرایند طولانی سیاست انقباضی” در نظر بگیرند.

شب بخیر نتفلیکس

الیس می‌گوید: درآمد شرکت‌ها تاکنون به طور کلی هنوز هم بالاست زیرا شرکت‌ها از رشد اسمی قوی سود برده اند. با این حال، ریسک خودشیفتگی بازارها وجود دارد. الیس گفت: «اگر شرکتی دارید که قدرت قیمت‌گذاری و اهرمی دارد، در واقع این محیط بسیار خوبی است البته تا زمانی که بانک‌های مرکزی کاری در مورد آن انجام دهند. او خاطرنشان کرد، به‌ویژه سهام‌های اختیاری مانند نتفلیکس که تحت فشار کاهش هزینه مصرف‌کننده پس از همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، می‌توانند به‌ویژه در مسیرپرخطری قرار بگیرند. “اگر شرکتی مانند نتفلیکس دارید که قدرت قیمت گذاری ندارد، واقعا متاسفم، و شب بخیر.”

 

 

منبع:cnbc

مشاهده خبر

 

کد مقاله

10552

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۲/۰۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10552

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات